2021-08-18, 17:57
  #3109
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Svaret är mycket enkelt: det slänger skit på fel personer. Så här nära inför valet är det ett stort tabu. Inget får ifrågasättas.

Det är dödstyst i media gällande de ansvariga för hela soppan. Från att tidigare så gott som dagligen slängt skit på Trump för minsta lilla så är globalistmedia nu i princip knäpptysta. Bidens och alla andra globalisters ansvar sopas under mattan. Skadekontrollen är maximal.

Nu när globalister använt sin "kompetens" och ofrånkomligen gjort bort sig å det grövsta (även svenska diton), då gäller locket på, till vilket pris som helst. Jag hatar svensk media. Den dagen mångkulturen bränner ner deras högkvarter ska jag fira med skumpa.

Jodå, jag är helt på det klara till orsaken. Blir bara så jävla trött på skiten.
Det värsta är att majoriteten av svenskarna inte förstår vad som pågår och köper medias äckliga agenda. De är måhända trötta på massinvandringen men där tar tankeverksamheten stopp. Orsak och verkan dribblas skickligt bort av media och den som inte bryr sig nämnvärt kan/orkar inte tänka egna logiska tankar.
Citera
2021-08-18, 17:57
  #3110
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Har talibanerna begått några brott mot mänskligheten nu när dom har tagit makten?
Tycker att alla videos jag ser därifrån visar inget våld eller liknade, eller?
Det pratas om att dom har avrätta massor med militär personal men vet inte om det stämmer.
Igår visades bilder från en vägkorsning där det blivit skottlossning och en drös folk låg döda på den ökniga, stampade gatan.

Be mig inte om länk, sök kabul på twitter och gå igenom medier (bild & video)
Citera
2021-08-18, 17:59
  #3111
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Igår visades bilder från en vägkorsning där det blivit skottlossning och en drös folk låg döda på den ökniga, stampade gatan.

Be mig inte om länk, sök kabul på twitter och gå igenom medier (bild & video)
Ajdå där ser man.

Men är det någon som vet om det är bekräftat att dom avrättar personer från afghanska armen som ger upp?
Citera
2021-08-18, 18:00
  #3112
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
wow, Aftonbladet har mage att kalla Bidens agerande för ett hån mot barn och kvinnor. Inte direkt givetvis, utan som en liten "hint". Humor på hög nivå.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/9KBQa9/talibanernas-forsta-offer-ar-kvinnorna-och-barnen
Ja jävla muppar!
De har ju inte brytt sig ett skit att det bara nästan var skäggbarn och inte kvinnor som flydde från det hemska landet Afghanistan... Men nu ska det tas poäng, äckligt!

Så jävla tragiskt dock att se hur talibanerna redan börjat införa hård sharia i landet.
Rivning, övertäckning av kvinnobilder, krav på burka, förbjuder musik m.m.
Och mer lär snart komma!
Citera
2021-08-18, 18:02
  #3113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Ständigt krig och elände i Afghanistan sen 1979.
1979 var befolkningen 13 miljoner, i dag 40 miljoner. 1979 var den förväntade livslängden 40 år, nu 66 år. 1979 avtog befolkningstillväxten för att vända uppåt igen 1984.
Sen 1965 har befolkningen fyrdubblats. Den stora ökningstakten kom efter 1989 när det blev mer fundamentalistiskt.

FN:s prognos är att de fortsätter att växa och är uppemot 75 miljoner vid ungefär 2070.
Prognoserna ser likartade ut i många andra fattiga länder som folk redan i dag fly från. Men Steffe och våra lokala talibaner i Mp kommer inte att bygga murar.
Väst grävde sin egen grav när de med sin kunskap och teknik gjorde en abnorm folkökning möjlig i syd. Dessa kommer att dominera världen framåt 2100. Vara en förkrossande majoritet, volymer har betydelse.
FN, de religiösa godhetsapostlarna och kapitalet gjorde det tillsammans.
Citera
2021-08-18, 18:05
  #3114
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Svaret är mycket enkelt: det slänger skit på fel personer. Så här nära inför valet är det ett stort tabu. Inget får ifrågasättas.

Det är dödstyst i media gällande de ansvariga för hela soppan. Från att tidigare så gott som dagligen slängt skit på Trump för minsta lilla så är globalistmedia nu i princip knäpptysta. Bidens och alla andra globalisters ansvar sopas under mattan. Skadekontrollen är maximal.

Nu när globalister använt sin "kompetens" och ofrånkomligen gjort bort sig å det grövsta (även svenska diton), då gäller locket på, till vilket pris som helst. Jag hatar svensk media. Den dagen mångkulturen bränner ner deras högkvarter ska jag fira med skumpa.

Det sjuka är att det verkligen är på det sättet också. Korruptionen är vida utbredd även i länder som Sverige. Undrar när den stora massan börjar få upp ögonen för hur tillståndet faktiskt är
Citera
2021-08-18, 18:08
  #3115
Medlem
El-Knoxs avatar
Jag hoppas verkligen inget västland går in och hjälper vicepresidenten och hans polare mot talibanerna nu och drar igång en jävla skitstorm.

Det är över nu. Talibanerna har tagit tillbaka landet och uppenbarligen vill folket ha det så.
Bara låt de hållas för jäveln.

OM nu väst tvunget ska blanda sig i så ska det vara på diplomatisk väg. Ställ lite krav på talibanerna isåfall och hota med handelshinder, sanktioner osv.

Och inte EN enda afghan ska få asyl i Sverige förutom de som hjälpt svenska soldater på plats (och de har redan erbjudits asyl om jag förstått det rätt).

Trist för de som inte vill leva under ett talibanstyre, men Sverige kan inte hjälpa varenda stackars sate, så är det bara.
Citera
2021-08-18, 18:14
  #3116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
1,8 men jag slapp kristna frågor. Vilka tillhör du, pingströrelsen eller hednamissionen? Antar det senare men talibanerna känner ingen empati för kristna. Det blir chop chop om du sticker näsan i Kabul.

Då bårde du veta att kristna inte existarar i Kabul. Prisa min skapare din dumhet
Citera
2021-08-18, 18:16
  #3117
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ny militär Globemaster på väg in, söder om Kandahar, sydvästra Afghanistan
https://fr24.com/LHOB245/28d3851b
Från Doha, Qatar. Vitröda markeringar, kan vara Qatar Airforce-flyg

Verkar har varit en viss civil trafik i dag på Kabul.
Ryska UTair lyfte vid 16 tiden idag med en 767 på väg hem till Khanty-Mansiysk.
Citera
2021-08-18, 18:23
  #3118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Vice presidenten Amrullah Saleh tillsammans med tusentals soldater ska ha omgrupperat sig till bergen utanför Kabul där de ska leda motståndet mot talibanerna. Undra om det finns någon verklig chans för dessa att hota talibanerna? Om talibanerna bara är 80 000 så borde det gå att hålla iaf några områden fria.

https://sverigesradio.se/artikel/ny-motstandsrorelse-mot-talibanerna


Detta är väldigt lik läget i Hong Kong, folk där protesterade också, hur mycket hjalp det?
Citera
2021-08-18, 18:25
  #3119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jodå, jag är helt på det klara till orsaken. Blir bara så jävla trött på skiten.
Det värsta är att majoriteten av svenskarna inte förstår vad som pågår och köper medias äckliga agenda. De är måhända trötta på massinvandringen men där tar tankeverksamheten stopp. Orsak och verkan dribblas skickligt bort av media och den som inte bryr sig nämnvärt kan/orkar inte tänka egna logiska tankar.

Så är det! Konstigt att folk blivit så totalt ointresserade av vad som styr skeendena. Det har blivit konsensus kring att vara oengagerad!
Citera
2021-08-18, 18:35
  #3120
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Ajdå där ser man.

Men är det någon som vet om det är bekräftat att dom avrättar personer från afghanska armen som ger upp?
Min gissning är att (delar av) afghanska armén kastat av sig ökenuniformen och joinat talibanerna (förutom de som dödats förstås), därav en stor hög med skyddsvästar, uniformer etc på flygplatsen.. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in