2021-08-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han kom fra en sone uten kamera og forsvant inn i en sone uten kamera, det gjorde at de ikke fant ut hvem han var, i motsetning til den andre hettemannen som også dukket opp.

Han hadde ikke tildekket ansikt, det var en gammel mann med hvitt skjegg.

Synes fortsatt ikke det ser ut som skjegg

https://imgur.com/ibPE28x
Citera
2021-08-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det blir i hvert fall nok spikersuppe her inne når informasjonsflyten har pauset. Kan legge bort hette- pingvin- futurum-menn og rød BMW. Dette har TH full kontroll på, men at bilene 0756 og 0856 ble filmet var en strek i regninga som kan vise seg å bli skjebnesvanger.

Joda, blir en del suppe nå for tiden. Sånn sett kan vi godt legge bort billysene også, da disse heller ikke trenger ha noe med saken å gjøre. Dette kan være en person/personer som ikke er klar over at de burde melde seg for politiet
Citera
2021-08-17, 15:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Joda, blir en del suppe nå for tiden. Sånn sett kan vi godt legge bort billysene også, da disse heller ikke trenger ha noe med saken å gjøre. Dette kan være en person/personer som ikke er klar over at de burde melde seg for politiet
Nja, 0856 billys og 0856 avsluttet telefon med MB som siste kjente livstegn er neppe tilfeldig.
Citera
2021-08-17, 15:29
Medlem
Skaanseths avatar
.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-17 kl. 15:55.
Citera
2021-08-17, 17:46
Medlem
Citat:
Nja, 0856 billys og 0856 avsluttet telefon med MB som siste kjente livstegn er neppe tilfeldig.
Enig i at det er et litt for tilfeldig sammentreff. Hvorfor hendelsene er samtidige er det store spørsmålet. La aeh på fordi bilen kom og th skulle dra. Kan dette være bakgrunnsstøyen mb hørte. Hvorfor utsatte th turen til kvitfjell. Samtalen med teh kan være med pistol mot hodet som ved signering av ektepakt uten vitner. Den bortkomne revolver, historien om pistolen på isen og samtalene th ikke har ringt er trolig en sikringshandling fra th. Derfor tror jeg noen andre ringte med ths tlf og kode risset inn dersom den slo seg av. Tlf til aeh ble lagt på bordet samtidig med siste dobbeltanrop. Dette er et tegn til.drapsmannen om å avslutte operasjonen og legge tlf på bordet. De andre oppringene er staging.
Citera
2021-08-17, 18:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Enig i at det er et litt for tilfeldig sammentreff. Hvorfor hendelsene er samtidige er det store spørsmålet. La aeh på fordi bilen kom og th skulle dra. Kan dette være bakgrunnsstøyen mb hørte. Hvorfor utsatte th turen til kvitfjell. Samtalen med teh kan være med pistol mot hodet som ved signering av ektepakt uten vitner. Den bortkomne revolver, historien om pistolen på isen og samtalene th ikke har ringt er trolig en sikringshandling fra th. Derfor tror jeg noen andre ringte med ths tlf og kode risset inn dersom den slo seg av. Tlf til aeh ble lagt på bordet samtidig med siste dobbeltanrop. Dette er et tegn til.drapsmannen om å avslutte operasjonen og legge tlf på bordet. De andre oppringene er staging.
Da AE avsluttet samtalen 0856 tror jeg TH ga signal til bilen, f.eks. 3 knepp på walkie talkie, om å komme til S4, før han overfalt AE. Han måtte være rask, for han var avhengig av å plassere seg på Futurum til rett tid, nemlig idet MGM ringte TEH med AE’s telefon 0914. Før han gikk ut døra ringte han eller MGM til HHB1 0906 og brøt samtalen etter 3 sekunder. De var allerede forsinket, noe som måtte forklares i sms 0910 som MGM sendte til HHB1. At «hytteturen var utsatt» var en kode som TH ikke fikk med seg før han ble avhørt av politiet.
Citera
2021-08-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeanJenie
Jeg har vært stille leser av denne tråden lenge, men nå har jeg et spørsmål. Pek meg gjerne til riktig innlegg om dette har vært nevnt før, i såfall har jeg ikke sett det:

Har dere noen teori/formening/informasjon om når politiet kommer til å ta ut tiltale evt. henlegge saken? Det har tatt lang tid, og jeg har forstått det som at dette er pga at mye skal gås igjennom før det snekres sammen sak. Det er noen her som har tatt opp sammenlignbare saker der det har gått lang tid fra siktelse til tiltale, men er det noen tidsgrense evt. noe som er "vanlig" her?

Ang. om saken blir henlagt synes jeg ikke det virker som det går mot det. Til det har politiet vært altfor bastante i hvordan de har uttalt seg om bevisgrunnlag. Det eneste som kunne tale imot er at dette er en strategi, for å få gjerningspersoner til å føle seg usikre. Jeg synes i det hele tatt det har vært så mye strategi fra politiet og THs advokat i denne saken at det er til å bli svimmel av

Tom Hagen kan forbli drapssiktet på ubestemt tid

Etterforskerne som mener Tom Hagen har drept ektefellen Anne-Elisabeth Hagen, har ingen planer om å frafalle siktelsen mot 70-åringen i overskuelig framtid.

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/WOM2ad/tom-hagen-kan-forbli-drapssiktet-paa-ubestemt-tid
Citera
2021-08-17, 19:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Da AE avsluttet samtalen 0856 tror jeg TH ga signal til bilen, f.eks. 3 knepp på walkie talkie, om å komme til S4, før han overfalt AE. Han måtte være rask, for han var avhengig av å plassere seg på Futurum til rett tid, nemlig idet MGM ringte TEH med AE’s telefon 0914. Før han gikk ut døra ringte han eller MGM til HHB1 0906 og brøt samtalen etter 3 sekunder. De var allerede forsinket, noe som måtte forklares i sms 0910 som MGM sendte til HHB1. At «hytteturen var utsatt» var en kode som TH ikke fikk med seg før han ble avhørt av politiet.
Så du tror TH "forsov" seg til bil kl 07.56, drepte AEH før han dro på jobb, og det ble sendt en kode-beskjed til HHB1 kl 09.10 som ikke TH fikk med seg.

Det blir mange spørsmålstegn, men starter med dette:

Hvem "falt ned trappen" med AEH's telefon og la den på bordet kl 10.07?
Citera
2021-08-18, 00:17
Medlem
Citat:
Mulig th ga signal til mgm om kysten klar etter samtalen. Da må bilen ha stått parkert nær sv siden den kom i samme minutt samtalen ble avsluttet. Kan det ha vært en innleid drapsmann. Mer logisk enn å overlate et åsted. Han kan jo bli lurt til å få skylden for selve drapet, ikke kun avhenting. Derfor må avhenter i såfall være svært god venn av th. Tenkte tidligere ghh pga spor avsatt to dgr i forveien. Problemet er aehs telefonbruk som tilsier en fremmed drapsmann som har lyktes å gjennomføre dette uten spor. Forstår hvorfor politiet sliter med bevisføringen.
Citera
2021-08-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Så du tror TH "forsov" seg til bil kl 07.56, drepte AEH før han dro på jobb, og det ble sendt en kode-beskjed til HHB1 kl 09.10 som ikke TH fikk med seg.

Det blir mange spørsmålstegn, men starter med dette:

Hvem "falt ned trappen" med AEH's telefon og la den på bordet kl 10.07?
Dette fallet taler også for en innleid drapsmann. Mye indikerer faktisk et bestillingsdrap. Ths notat om kontakt med drapsmann som kan gjennomføre drap uten spor, bilene som ankommer, den siste rett før th angivelig drar på jobb, mao legger forholdene til rette, fallet i trappa, tlf lagt død når ths tlf ringer, kaoset og slepesporene i sv, politiet mangler alibispor av gm, mens th har sikkert alibi, utbetaling av livsbevis, kryptorigg etc.
Citera
2021-08-18, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Så et intervju med en amerikansk politipsykolog nettopp. Det dreide seg om McCannsaken.

Her påpekes det at er svært påfallende at foreldrene i mange ulike uttalelser og intervju virker mest opptatt av å distansere seg fra skyld, snakke om datteren i fortid og ikke retter alt fokus på å finne henne. Som fortsatt har status som savnet, ikke død.

Klare tegn på skyld.

Minner i stor grad om THs oppførsel. Eneste han har bidratt med for å få AEH tilbake er en dusør på 10 mill, som han jo vet han slipper å betale hvis han vet liket er fjernet p åen måte så det aldri vil eller kan bli funnet. Brukt veldig mye energi på å peke på andre mulig gjerningsmenn.

Har også sett den.

Nå er det bare det at siden denne mannen gjorde seg berømt med sine kvasivitenskapelige betraktninger, så er Madelaine McCanns egentlige kidnapper og drapsmann fanget, og Kate og Gerry McCann er utenfor mistanke.
Senast redigerad av Sandemose 2021-08-18 kl. 06:22.
Citera
2021-08-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Har også sett den.

Nå er det bare det at siden denne mannen gjorde seg berømt med sine kvasivitenskapelige betraktninger, så er Madelaine McCanns egentlige kidnapper og drapsmann fanget, og Kate og Gerry McCann er utenfor mistanke.
Er han varetektsfengslet for drapet i påvente av domfellelse. Har ikke fått med meg dette. Hvor har du fått denne informasjonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in