Citat:
Ursprungligen postat av
Tedrom
Det var inte antalet det var fel på, däremot moralen och viljan.
Det var det också.
Men den massiva korruptionen i Afghanistan medförde att många soldater inte existerade i verkligheten. En stor del av armén var en ren pappersarmé. Existerade bara på lönelistor.
Och naturligtvis gjorde den låga stridsmoralen hos de återstående riktiga soldaterna saken ännu värre.
Jag läste att det dock fanns soldater som faktiskt stred, men de var alltför få.