2021-08-18, 11:59
  #2953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Var det någon som överlevde av de som satt utanpå flygplanet, har någon någonsin lyckats överleva en sådan resa?

Något som är skrämmande med FB är att så många här visar sin brist på empati. Jag har redan läst kommentarer som att de är dumma i huvudet, får skylla sig själva, alla afghaner är korkade osv osv. Det enda desa kommentarer visar är en enorm brist på empati med andra.

Jag saknar inte empati och har sett filmen filmad av någon som satt kvar utanpå planet.
Många av dessa "utanpåsittare" vinkar glatt och gör thumbs up till de som står kvar på marken när flygplanet är på väg att lyfta. Tjaa...
Citera
2021-08-18, 12:01
  #2954
Medlem
https://imgur.com/YgTtovj
Två försök gjordes, då ska man tänka på att flygplatsen ligger på 5,876 ft‎. Är bra nyfiken till varför. Fel på flygplanet?
Citera
2021-08-18, 12:03
  #2955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
https://imgur.com/YgTtovj
Två försök gjordes, då ska man tänka på att flygplatsen ligger på 5,876 ft‎. Är bra nyfiken till varför. Fel på flygplanet?
Har piloten stängt av sin transponder? Nu syns den inte på Flightradar.
Citera
2021-08-18, 12:07
  #2956
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Var det någon som överlevde av de som satt utanpå flygplanet, har någon någonsin lyckats överleva en sådan resa?

Något som är skrämmande med FB är att så många här visar sin brist på empati. Jag har redan läst kommentarer som att de är dumma i huvudet, får skylla sig själva, alla afghaner är korkade osv osv. Det enda desa kommentarer visar är en enorm brist på empati med andra.

Läst att en lyckades från afrika till London han gömde sig vid däcken.
Citera
2021-08-18, 12:08
  #2957
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Var det någon som överlevde av de som satt utanpå flygplanet, har någon någonsin lyckats överleva en sådan resa?

Något som är skrämmande med FB är att så många här visar sin brist på empati. Jag har redan läst kommentarer som att de är dumma i huvudet, får skylla sig själva, alla afghaner är korkade osv osv. Det enda desa kommentarer visar är en enorm brist på empati med andra.

Sluta grina! Vi är förtvivlade över att så hopplöst korkade människor ens finns. De är lång bortom alla räddning. Men du får gärna sitta där och tycka synd men det lönar sig inte. Inget blir bättra av din empati den är ett tillstånd utan mening som självgoda människor håller sig med.
Citera
2021-08-18, 12:13
  #2958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Denna kassa teori gå inte ihop längre. Hur ska världen sluta titta när talibanerna välkomnar utländska och lokala reporters.

Skulle du ha rätt så kommer talibanerna börja med stänga gränserna för reporters. Vilket är högst osannolikt eftersom man vill ha internationella aktörer på sin goda sida.

Dom har inte öppnat upp för utländska journalister.
Citera
2021-08-18, 12:14
  #2959
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Har piloten stängt av sin transponder? Nu syns den inte på Flightradar.
Såg också det.
Vet inte hur tillförlitlig den här infon är, eller om det är en gammal flygning, men det är det första man der i "flight history" på detta flygplan.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ya-kmj/#28d2c7b1
Tur att Masshad inte är så enormt långt från Kabul.
Citera
2021-08-18, 12:15
  #2960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Har piloten stängt av sin transponder? Nu syns den inte på Flightradar.

Brukar ske vid berg att man tappar mottagning. Finns lite ställen där ADS inte får någon signal. Vi bör se planet igen strax vid gränsen till Iran.
__________________
Senast redigerad av SirFrankLucas 2021-08-18 kl. 12:18.
Citera
2021-08-18, 12:17
  #2961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Var det någon som överlevde av de som satt utanpå flygplanet, har någon någonsin lyckats överleva en sådan resa?

Något som är skrämmande med FB är att så många här visar sin brist på empati. Jag har redan läst kommentarer som att de är dumma i huvudet, får skylla sig själva, alla afghaner är korkade osv osv. Det enda desa kommentarer visar är en enorm brist på empati med andra.

Nej dom är smarta - idioterna betalar ju o kööpeer flygbiljetter o sitter inne i planen för dyra
pengar istället för att åka gratis utanpå planen
Citera
2021-08-18, 12:19
  #2962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Sluta grina! Vi är förtvivlade över att så hopplöst korkade människor ens finns. De är lång bortom alla räddning. Men du får gärna sitta där och tycka synd men det lönar sig inte. Inget blir bättra av din empati den är ett tillstånd utan mening som självgoda människor håller sig med.

Jag har empati med kvinnorna i det där landet...Dom männen som flyr först och lämnar kvinnor och barn hemma .. Herregud.
Citera
2021-08-18, 12:21
  #2963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nä. Upp o ner som sagt, statistik/diagram finns här
https://twitter.com/Arr3ch0/status/1427925348990214144?s=19
Fy fasen två timmar av den skiten.

Hittade en uppgift, en kopia av ett papper, som sa att kl 7:36 16/8 (vet ej vilken tidszon) så bestämdes att enbart militärflyg är tillåtna.

Planet syns inte längre vet du hur man ser tillbaka på flightradar, tror inte han hunnit hem än
Citera
2021-08-18, 12:23
  #2964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Jag har empati med kvinnorna i det där landet...Dom männen som flyr först och lämnar kvinnor och barn hemma .. Herregud.

Nja så är det nog inte för det mesta. Det finns väldigt många ungkarlar i Afghanistan på grund av att en man kan ha flera fruar. Praktiskt taget alla kvinnor är gifta och har barn.
Sedan är det ju så att dessa unga män som sticker iväg tänker skicka pengar till sina familjer och hämta hit dem så fort det är möjligt genom anhöriginvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in