Citat:
Ursprungligen postat av
pe11e
Varför har inte USA startat den där viktiga o lönsamma gruvdriften, dom har haft sisådär 20 år på sig att industrialisera landet.
Det skulle givetvis inte ha fungerat. De var inte där för att starta gruvdrift utan för att bekämpa talibaner. Inte skulle de gruvorna fått vara ifred och alll infrastruktur saknades. Det blir lite annat nu när talibanerna behöver inkomster, för att hålla folket i schack, och med kineserna som har stått i sidan om och tittat på hela debaclet.
Kineserna:
- Vi kommer och hjälper er! Ni behöver inkomster, infrastruktur och jobb. Vi behöver råvaror och slippa alla krångliga handelsavtal med EU och USA. Det blir en win-win situation!!!
Pengar luktar som bekant inte.