Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Ser ut som att flygplanet från Iran blev avvisat och nu flyger söderut.
Jag var lite orolig ett tag när Flightradar påstod att deras altitude var på 5000 feet. Då tänkte jag att "Hmm. Ska de inför landning nu? Ska de chansa? Har de fått clearance?"
Och sen ser jag på nytt på Flightradar att deras höjd nu är 30.000 feet vilket innebär att de är på väg bort - åtminstone upp...
Jag läste också på Twitter att det finns så många som sex stycken " REROUTES" på Kabul flygplats, dvs reroute VARNINGAR att inga commercial airlines får landa där. Dvs har du Kabul som destination så ska dessa varningar dyka upp i god tid...
Stackars människor på detta flyg! De verkar vara helt fast beslutna att landa i Kabul. De kunde ha åkt till annan flygplats under samma tid som de gjorde de där kringlorna!
https://www.flightradar24.com/KMF7702/28d2c7b1
Brainstorming tankar:
Piloten måste ha fått en massa info om att han inte kan landa där.
Vad är det som är så viktigt att man riskerar liv?
Varför landa just där istället för t ex i Pakistan eller tillbaka till Iran? Varför ger inte piloten upp?
Han bör förstå att han aldrig kommer få grönt ljus för landning.
Vad finns i planet? Människor? Vapen? Terrorister?