Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
De äger luftrummet i alla länder i mellanöstern om dom så vill. Skulle någon talibansk grupp sitta i kontroll tornet i kabul och styra över radar infånget? Efter att bilderna som läckte igår från gymmet där Ali Baba och de fyrtio rövarna iförda sidens klänningar samtliga över 45 (eller 15, tämligen svårt folkslag att avgöra någon ålder på) tjoade runt på ett löpband och andra diverse gymutrusning, något de uppenbarligen aldrig sett förut skulle ha avancerad kontroll över något luftrum ställer jag mig djupt frågandes till.
Iran lyckas till och med sänka civila plan så underskatta inte.
Finns mängder med videor där muslimer av alla dess sorter sänker helikoptrar med amerikanska och ryska vapen. Som jag skrev tidigare är man modig om man flyger in till Kabul, en påtänd tidigare ANA soldat numer taliban sänker utan problem ett plan med någon Stinger som legat och skräpat sen 80-talet.
Gör man någon nytta att glida runt på 10 000 meter?