2021-08-17, 16:36
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Ett bekymmer i att vara ärlig i detta är att tjejer helt saknar uppfattning om hur mycket si och så många centimeter är.

De vet att 25 cm är en stor sak. Ett ex (ingen oskuld, 35+) var helt övertygad om att jag hade 25 cm , hennes egen uppskattning, och helnöjd med det.

Den är visserligen rätt kraftig men inga 25 cm, med dryga 18 cm är den några cm över medel och ingen tjej har någonsin klagat över storlek utan tvärtom tyckt den är stor. Inte konstigt då det statistiskt sett bara är ca 20% som har lika eller längre.

Problemet som uppstår om man är ärlig med 18 cm så blir man ratad för någon minisnopp som påstår han har 22. Linjal hjälper inte då den med falska 22 inte levererar någon bild med linjal.

Äkta 25 är en enhörning.

Men skulle inte det tala i motsatt riktning, att om han sa att den var 20, och TS uppskattar den till 10, så är den egentligen 6 cm? Eller menar du att det därmed är ok att bre på lite om storleken för att tjejen lär gå på det ändå? Ja, antagligen... men bara till en viss punkt, som tråden visar. Eller om det är någon form av psykning. "Men den här är ju inte 20 cm" "Jooo den är exakt 20 cm ser du dåligt eller?!" "Men den är ju kortare än mitt lillfinger" "Du borde fan gå och skaffa glasögon, alla andra ser att den är 20 cm"
Citera
2021-08-17, 17:34
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Nej, inte någon traditionell size queen. Normal storlek går bra, det är ju det som de allra flesta har också. Men större storlek kan absolut vara en av faktorerna som bidrar till attraktionen. Precis som andra faktorer. (Personlighet, utseende, förmåga att konversera, osv).

Jo, det fanns som sagt andra lite märkliga drag också som jag lade märke till mer och mer, allt eftersom.

Nej, jag vill helst inte behöva ha någon så pass aktiv sexuell interaktion såsom video, med någon jag ej träffat. Åtminstone inte med varje potentiell date, haha. Det skulle bli väldigt obekvämt.

En stillbild skulle dock vara ganska okej dock. Då behöver det inte bli så intimt och aktivt liksom. Och ja det finns flera appar, där man kan få en stillbild tagen i själva appen, så man vet att det är taget ”nu” och inte någon redigerad bild osv. Det kan vara en bra lösning, om man blir osäker.

Ska också lyssna mer på min intuition, tror jag. Det slår ju sällan fel egentligen, om man bara verkligen lyssnar på det mer noggrant. Vissa personer är dock extremt manipulativa och får ju en att tvivla lite på sin egen uppfattning osv. Man får vara lite mer försiktig.
Snabb fråga, skulle du skicka iväg en bild på dina pattar och mutta till någon du inte träffat, ifall han sa att annars blir det ingen date?
Citera
2021-08-17, 17:45
Medlem
scoremaxs avatar
TS är ett utmärkt exempel på varför Tinder är vad det är.

Förhållandenas motsvarighet till Wish.
Citera
2021-08-17, 17:58
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Pratar folk verkligen om det innan? Har chattat med 2000+ tjejer på dejting-appar senaste åren och ingen av dom har frågat om storleken.

En gång på en ren sexdejt då vi pratade i telefon innan vi sågs så frågade hon om den var stor. Annars har jag aldrig varit med om det.

Ja det händer väl, absolut. Är väl oftare killarna som använder det som en marknadsföring, som nämnts tidigare i tråden.

Väldigt tafatta, blyga, hyfsat osexuella eller vaniljtjejer kanske aldrig frågar. Men de som är lite mer ”Dark Side” eller mer intresserade av att ha ett mkt rikt sexliv i en relation, kan nog absolut fråga. Kanske inte det första man frågar men det kan ju så klart komma upp, vid en kontakt som pågår under en viss tid.
Citera
2021-08-17, 18:09
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Snabb fråga, skulle du skicka iväg en bild på dina pattar och mutta till någon du inte träffat, ifall han sa att annars blir det ingen date?

Du får gärna utveckla hur det är relaterat till trådstarten, så man förstår om det är en relevant fråga i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
TS är ett utmärkt exempel på varför Tinder är vad det är.

Förhållandenas motsvarighet till Wish.

Vad bra att du verkar hålla med om att trådstarten visar på hur trist det är med folk som ljuger i dejtingvärlden. Det drar verkligen ner intresset att engagera sig, helt klart.
Citera
2021-08-17, 18:26
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Du får gärna utveckla hur det är relaterat till trådstarten, så man förstår om det är en relevant fråga i sammanhanget.

Vad bra att du verkar hålla med om att trådstarten visar på hur trist det är med folk som ljuger i dejtingvärlden. Det drar verkligen ner intresset att engagera sig, helt klart.

Ja, det verkar vara oerhört svårt att hålla sig till sanningen nuförtiden.
Hur fan tänker man, det lär ju upptäckas, och dessutom bli en negativ upplevelse.

”-träffas igen?”
”-jajamen, jag uppskattar lögner!”
Citera
2021-08-17, 19:16
Medlem
killawifes avatar
Det roligaste jag nånsin hört i relation till detta var en tjejkompis till mig som berättade att en kille hon dejtade han sagt att han hade 20cm lång pille, men sen när hon mätte så var den bara 15cm. Han hade alltså överdrivit med 5 cm. Han fick ligga ändå men det jag hängde upp mig på var att hon mätte den? Jag frågade om hon brukade göra det och det gjorde hon tydligen alltid med alla hon låg med. Men ingen annan tjej jag har varit med har gjort det. Inte som jag har märkt iallafall men en del har garvat när jag nämnt denna historien.
Citera
2021-08-17, 19:18
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Det är väl det du tänker att du ska kräva av snubbarna, bild på könet, så du inte slösar din tid? 😅 Tänkte bara som ett litet tankeexperiment för fröken.
Citera
2021-08-17, 19:19
Medlem
Citat:
Bakgrunden till frågan:

Ok, så här är det - jag blev rejält cockfished för ett tag sen med en dejt. För de som inte förstår begreppet är det som catfishing, men med det manliga organet istället. Dvs man överdriver sin storlek med ja, egentligen hur mycket som helst.

Hur det går till vete tusan men en del artiklar menar på att det finns bra teknik på nya telefoner för att ta bilder i vinklar som förstorar upp, osv. Så inte ens med bilder innan, kan man vara säker.

Ok om det är 0,5 cm skillnad men när män börjar fabulera under en före-dejten-period, om att ha 5-6-7-8 cm större organ än de har, så är det ju inte kul längre. Ja, storleken kan vara en stor attraktionsfaktor ibland, särskilt om personen kanske har andra faktorer, som är lite mindre attraktiva. Då kan det väga upp.

Jag hade varit ute ur datingvärlden ett bra tag just pga brist på tillit. Och så kommer detta.

Jag hade svårt att ta in att det var möjligt att hålla på med en så pass stor lögn, då vi ändå hade pratat i några veckor innan dejten. Att hålla en totalt falsk fasad så länge känns extremt mycket varningsflagg, i mina ögon. Så även om jag slutligen hade kunnat acceptera storleken, så sjönk personen i mina ögon totalt. Bye bye.

Läste en artikel som jag inte har kvar, som menade på att upp till 38%(!) av män överdriver storleken på sitt organ, just för att kunna få en dejt med en kvinna.

Vad är detta för sjuk trend? Hur tänker en person som gör så här? Att det inte skall upptäckas? Att kvinnan ska hålla tyst, fortsätta dejta personen och acceptera en sån här stor (no pun intended) lögn? Och nej, nåt sex blir det ju inte heller liksom… självklart. Så vad tjänar personen ens på det?

Ska man behöva räkna med sånt här framöver, är det helt enkelt den nya typen av dejting-bedrägeri som man får räkna med?

Hur ska man freda sig mot detta? Kräva att få fotobevis där organet mäts bredvid ett annat föremål, så man kan se äktheten? Det känns ju också som att man själv blir ”the weirdo” då…

Och nej, jag behöver inga föreläsningar om att size doesn’t matter. För mig ligger attraktionen delvis i en ”stor kille”, så klart även andra saker räknas in. Men jag är helt enkelt inte intresserad av väldigt små, tyvärr. Vill inte slösa tid alls på de killarna.

Har ni varit med om detta, är det vanligt i dejtingvärlden numera?

(Om det ligger i fel forumdel så ursäkta, flytta gärna mod, men tyckte det berörde olika delar av dejting osv).

För all del fråga nästa snubbe om han kan skicka en bild på sin kuk intill en linjal.
Men tror att många skulle bli creeped out av det.

Precis som att jag gärna skulle vilja se hur min tindermatchnings bröst ser ut utan bh men om jag skulle fråga om hon kan skicka en bild så skulle hon med stor sannolikhet bli creeped out och ta bort mig. Jag får helt enkelt vänta tills det blir dags, precis som hon.

Du får överväga vad som är viktigast.
Senast redigerad av elboi 2021-08-17 kl. 19:22.
Citera
2021-08-17, 19:22
Medlem
Citat:
Bakgrunden till frågan:

Ok, så här är det - jag blev rejält cockfished för ett tag sen med en dejt. För de som inte förstår begreppet är det som catfishing, men med det manliga organet istället. Dvs man överdriver sin storlek med ja, egentligen hur mycket som helst.

Hur det går till vete tusan men en del artiklar menar på att det finns bra teknik på nya telefoner för att ta bilder i vinklar som förstorar upp, osv. Så inte ens med bilder innan, kan man vara säker.

Ok om det är 0,5 cm skillnad men när män börjar fabulera under en före-dejten-period, om att ha 5-6-7-8 cm större organ än de har, så är det ju inte kul längre. Ja, storleken kan vara en stor attraktionsfaktor ibland, särskilt om personen kanske har andra faktorer, som är lite mindre attraktiva. Då kan det väga upp.

Jag hade varit ute ur datingvärlden ett bra tag just pga brist på tillit. Och så kommer detta.

Jag hade svårt att ta in att det var möjligt att hålla på med en så pass stor lögn, då vi ändå hade pratat i några veckor innan dejten. Att hålla en totalt falsk fasad så länge känns extremt mycket varningsflagg, i mina ögon. Så även om jag slutligen hade kunnat acceptera storleken, så sjönk personen i mina ögon totalt. Bye bye.

Läste en artikel som jag inte har kvar, som menade på att upp till 38%(!) av män överdriver storleken på sitt organ, just för att kunna få en dejt med en kvinna.

Vad är detta för sjuk trend? Hur tänker en person som gör så här? Att det inte skall upptäckas? Att kvinnan ska hålla tyst, fortsätta dejta personen och acceptera en sån här stor (no pun intended) lögn? Och nej, nåt sex blir det ju inte heller liksom… självklart. Så vad tjänar personen ens på det?

Ska man behöva räkna med sånt här framöver, är det helt enkelt den nya typen av dejting-bedrägeri som man får räkna med?

Hur ska man freda sig mot detta? Kräva att få fotobevis där organet mäts bredvid ett annat föremål, så man kan se äktheten? Det känns ju också som att man själv blir ”the weirdo” då…

Och nej, jag behöver inga föreläsningar om att size doesn’t matter. För mig ligger attraktionen delvis i en ”stor kille”, så klart även andra saker räknas in. Men jag är helt enkelt inte intresserad av väldigt små, tyvärr. Vill inte slösa tid alls på de killarna.

Har ni varit med om detta, är det vanligt i dejtingvärlden numera?

(Om det ligger i fel forumdel så ursäkta, flytta gärna mod, men tyckte det berörde olika delar av dejting osv).

Haha ja mitt ex cockfishade mig rejält innan vi blev ihop. Han visste hur man skulle fota så den skulle se större ut. Lika som tjejer fotar sig för att se smalare ut...
Senast redigerad av --cory 2021-08-17 kl. 19:24.
Citera
2021-08-17, 19:24
Medlem
Citat:
Det är väl det du tänker att du ska kräva av snubbarna, bild på könet, så du inte slösar din tid? 😅 Tänkte bara som ett litet tankeexperiment för fröken.

Det där är egentligen en rätt god idé
En kukbild förändrar hur man ser på killen long term. Han kan bli mer attraktiv om kuken är bra och vice verca. Men annat som doft och hur bra kropparna synkar med varandra är också viktigt (att man typ inte blir "allergisk" mot kuken). Och attraktion så klart. Vibbar..
Citera
2021-08-17, 20:30
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Det roligaste jag nånsin hört i relation till detta var en tjejkompis till mig som berättade att en kille hon dejtade han sagt att han hade 20cm lång pille, men sen när hon mätte så var den bara 15cm. Han hade alltså överdrivit med 5 cm. Han fick ligga ändå men det jag hängde upp mig på var att hon mätte den? Jag frågade om hon brukade göra det och det gjorde hon tydligen alltid med alla hon låg med. Men ingen annan tjej jag har varit med har gjort det. Inte som jag har märkt iallafall men en del har garvat när jag nämnt denna historien.

Hon kanske bara hade varit utsatt för väldigt mycket cockfishing, helt enkelt? Det där kanske blir jag i framtiden, får ha en liten linjal i handväskan..

Tror att killar garvar mindre och mindre om många män kör denna taktiken. (Cockfishingen alltså). Detta då jag tror att det leder till att kvinnor blir mer och mer skeptiska till att tacka ja till en dejt.

Märker redan nu av att killar tycker det är jobbigt att det är svårt för dem att få dejter. Så cockfishing är en kontraproduktiv taktik, som leder till att män kommer få ännu färre dejter. Så män borde alltså bli tvärarga på andra män som kör denna taktik, då det förstör för alla män.

Lite som den där jobbiga grabben i skolan som alltid skulle trycka på brandlarmet, så att alla andra grabbar som oskyldigt stod bredvid, också fick kvarsittning….

Citat:

Har inte sagt att jag ska kräva nån sån bild och tycker inte det borde behövas… Uppenbarligen är det ju svårt att kunna lita även på bilder. Men har frågat mig att ”ska man behöva kräva det”? och ja det kanske man måste, om nu det ska börja ljugas så här.

Om jag ska skicka? Det beror väl på. Om han uttryckte sig väldigt hårt, att han ”ska ha intima bilder, annars blir det ingen dejt”, då skulle jag nog dra öronen åt mig.

Nån enstaka gång om det är nån man trivs väldigt bra med, så kanske man byter nån enstaka lättklädd bild (utan ansikte). Men då går det nog ”smidigt”, dvs att båda känner att det är okej och att man vill skicka.

Jag tror faktiskt det räcker för en reko välutrustad kille att höra att man blivit cockfished, för att han ska vara självmant villig att visa sin äkthet. Dvs om han är sugen på en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in