2021-08-17, 13:52
Medlem
EricBlairs avatar
Ett bekymmer i att vara ärlig i detta är att tjejer helt saknar uppfattning om hur mycket si och så många centimeter är.

De vet att 25 cm är en stor sak. Ett ex (ingen oskuld, 35+) var helt övertygad om att jag hade 25 cm , hennes egen uppskattning, och helnöjd med det.

Den är visserligen rätt kraftig men inga 25 cm, med dryga 18 cm är den några cm över medel och ingen tjej har någonsin klagat över storlek utan tvärtom tyckt den är stor. Inte konstigt då det statistiskt sett bara är ca 20% som har lika eller längre.

Problemet som uppstår om man är ärlig med 18 cm så blir man ratad för någon minisnopp som påstår han har 22. Linjal hjälper inte då den med falska 22 inte levererar någon bild med linjal.

Äkta 25 är en enhörning.
Citera
2021-08-17, 13:53
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Jo det är helt olika saker. Just eftersom penis har en funktion. Om du beställer en bänkskiva som är 200 cm, och den kommer fram och visar sig vara 160 cm, så skickar du tillbaka den. För den kan inte fylla sin funktion.

Du kan be om bilder utan smink.

Du kan fråga om vikten, om det är extremt viktigt för dig. Du kan även skriva på din profil: INGA överviktiga behöver skriva till mig! Osv.

Om du ändå blir osäker kan du begära fler bilder, helkroppsbilder osv. Om du blir osäker ändå, så får du väl utgå från att det inte är nån spinkig, eftersom de inte kan visa det ordentligt på bilder, och strunta i att gå på dejten.

De allra flesta är ganska mycket mer fysiskt oattraktiva IRL än på sina bilder, detta gäller både killar och tjejer. Klassikern för killar är att lägga upp en 5 år gammal bild osv. Visst man ser ju att det är samma person, men oftast lite mindre attraktiv, sånt där får alltså både tjejer och killar ofta stå ut med.

Det är dock annorlunda med en sån här stor och extrem lögn som berör den sexuella funktionen. Det är i princip bedrägeri.
Du måste ju själv vara en sån som ljuger om vikt och utseende, eftersom du vägrar förstå att en fet gris inte fyller samma funktion som en tight donna 😅

Och innan du kommer dragandes med att man får be om bilder. Hur många feta grisar tror du då ger en rättvis bild och hur många tror du bara går vidare till att försöka lura nästa stackare? Kom ihåg att Tinder etc är brudarnas marknad.
Senast redigerad av massuppfittaren 2021-08-17 kl. 13:59.
Citera
2021-08-17, 13:55
Medlem
Citat:
Jo det är helt olika saker. Just eftersom penis har en funktion. Om du beställer en bänkskiva som är 200 cm, och den kommer fram och visar sig vara 160 cm, så skickar du tillbaka den. För den kan inte fylla sin funktion.

Du kan be om bilder utan smink.

Du kan fråga om vikten, om det är extremt viktigt för dig. Du kan även skriva på din profil: INGA överviktiga behöver skriva till mig! Osv.

Om du ändå blir osäker kan du begära fler bilder, helkroppsbilder osv. Om du blir osäker ändå, så får du väl utgå från att det inte är nån spinkig, eftersom de inte kan visa det ordentligt på bilder, och strunta i att gå på dejten.

De allra flesta är ganska mycket mer fysiskt oattraktiva IRL än på sina bilder, detta gäller både killar och tjejer. Klassikern för killar är att lägga upp en 5 år gammal bild osv. Visst man ser ju att det är samma person, men oftast lite mindre attraktiv, sånt där får alltså både tjejer och killar ofta stå ut med.

Det är dock annorlunda med en sån här stor och extrem lögn som berör den sexuella funktionen. Det är i princip bedrägeri.
Utseendet har också en funktion gällande attraktion.
Men skitsamma, vi får nog helt enkelt komma överens om att vi inte är helt överens i den sidofrågan.
Citera
2021-08-17, 14:19
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Om vederbörande på ett verklighetstroget sätt har photoshoppat kukbilder och haft sig så faller det under kategorin duktig på att bedra. Helt klart. Psykopatiska drag vet jag inte. Det är att ta i tycker jag, snarare drag av för mycket fritid.

Jag tror inte att det kommer att bli en ökande trend. Jag vet inte, men om vi pratar Tinder och annat så brukar inte kukstorleken komma på tal innan träff. Annat är det med Grindr och Scruff. Där vet att jag att det visas upp och diskuteras flitigt innan träff. Du kanske skulle kolla där?

Vet inte, men vid nätdejting så visar man väl upp sig från sin bättre sida. Det är inte så att man exponerar allt dåligt man har det första man gör. Det gör ingen. Oavsett kön. Det får man ha med i beräkningen när man håller på med sådana aktiviteter.

Men som sagt; videosamtal med PET-flaska är mitt absolut bästa tips. Om det är så att du känner att din förmåga att läsa av BDE är svajig.

Jag menade inte att de psykopatiska dragen bara baserade sig i just den delen, så klart. Som jag skrev så är det i efterhand när jag tänkt tillbaka på våra interaktioner, som jag börjat se de psykopatiska dragen.

Dvs det här med bedrägeriet om storleken var ju bara en liten del i de psykopatiska dragen, så klart. Psykopater ljuger och bedrar utan att blinka, för egen vinning, det är ett av deras drag. Medan det fanns annat också som visade på obehagliga drag, så klart. Men sånt är ofta svårt att se initialt utan lättare att se i efterhand, som tur var avslutades ju kontakten snabbt iaf.

Som sagt, jag utgår från att alla man träffar kommer vara lite mindre attraktiva än sina bilder. Jag är inte naiv på det sättet, Men det här var på en helt annan nivå. Det var även andra saker som inte stämde.

Videosamtal med Liten PET-flaska är ju bra, dock tror jag inte man kommer vara bekväm med att göra så med precis varje person man kanske bara vill gå ut på en dejt med.. (Då det ju kräver att doningen är erigerad. Inte så ofta man känner sig bekväm med så pass ”aktiv” sexuell interaktion så, innan man setts kanske…)

Men, ett alternativ är ju en stillbild i en app med linjal. Det finns ju appar där man ser att det är en livebild som tas i stunden, så att säga.
Citera
2021-08-17, 14:25
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Bakgrunden till frågan:

Ok, så här är det - jag blev rejält cockfished för ett tag sen med en dejt. För de som inte förstår begreppet är det som catfishing, men med det manliga organet istället. Dvs man överdriver sin storlek med ja, egentligen hur mycket som helst.

Hur det går till vete tusan men en del artiklar menar på att det finns bra teknik på nya telefoner för att ta bilder i vinklar som förstorar upp, osv. Så inte ens med bilder innan, kan man vara säker.

Ok om det är 0,5 cm skillnad men när män börjar fabulera under en före-dejten-period, om att ha 5-6-7-8 cm större organ än de har, så är det ju inte kul längre. Ja, storleken kan vara en stor attraktionsfaktor ibland, särskilt om personen kanske har andra faktorer, som är lite mindre attraktiva. Då kan det väga upp.

Jag hade varit ute ur datingvärlden ett bra tag just pga brist på tillit. Och så kommer detta.

Jag hade svårt att ta in att det var möjligt att hålla på med en så pass stor lögn, då vi ändå hade pratat i några veckor innan dejten. Att hålla en totalt falsk fasad så länge känns extremt mycket varningsflagg, i mina ögon. Så även om jag slutligen hade kunnat acceptera storleken, så sjönk personen i mina ögon totalt. Bye bye.

Läste en artikel som jag inte har kvar, som menade på att upp till 38%(!) av män överdriver storleken på sitt organ, just för att kunna få en dejt med en kvinna.

Vad är detta för sjuk trend? Hur tänker en person som gör så här? Att det inte skall upptäckas? Att kvinnan ska hålla tyst, fortsätta dejta personen och acceptera en sån här stor (no pun intended) lögn? Och nej, nåt sex blir det ju inte heller liksom… självklart. Så vad tjänar personen ens på det?

Ska man behöva räkna med sånt här framöver, är det helt enkelt den nya typen av dejting-bedrägeri som man får räkna med?

Hur ska man freda sig mot detta? Kräva att få fotobevis där organet mäts bredvid ett annat föremål, så man kan se äktheten? Det känns ju också som att man själv blir ”the weirdo” då…

Och nej, jag behöver inga föreläsningar om att size doesn’t matter. För mig ligger attraktionen delvis i en ”stor kille”, så klart även andra saker räknas in. Men jag är helt enkelt inte intresserad av väldigt små, tyvärr. Vill inte slösa tid alls på de killarna.

Har ni varit med om detta, är det vanligt i dejtingvärlden numera?

(Om det ligger i fel forumdel så ursäkta, flytta gärna mod, men tyckte det berörde olika delar av dejting osv).

Är du en sizequeen?
Citera
2021-08-17, 14:28
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Utseendet har också en funktion gällande attraktion.
Men skitsamma, vi får nog helt enkelt komma överens om att vi inte är helt överens i den sidofrågan.

Ja. Och som jag sa är män exakt lika goda kålsupare på att ha ”lite mer attraktiva” bilder på sig själva, som kvinnor är. Dvs lite mer attraktiva än vad de verkligen är. Det är i princip att förvänta sig, att både kvinnor och män väljer ”sina bästa bilder” och så.

Det är något HELT annat än den typen av bedrägeri som jag pratar om.

Men ja, jag lämnar gärna det nu, då tråden inte handlar om kvinnor och smink osv i grunden, utan handlar om just det här med kukbedrägeriet och det andra är ointressant för mig.
Citera
2021-08-17, 15:14
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Jag menade inte att de psykopatiska dragen bara baserade sig i just den delen, så klart. Som jag skrev så är det i efterhand när jag tänkt tillbaka på våra interaktioner, som jag börjat se de psykopatiska dragen.

Dvs det här med bedrägeriet om storleken var ju bara en liten del i de psykopatiska dragen, så klart. Psykopater ljuger och bedrar utan att blinka, för egen vinning, det är ett av deras drag. Medan det fanns annat också som visade på obehagliga drag, så klart. Men sånt är ofta svårt att se initialt utan lättare att se i efterhand, som tur var avslutades ju kontakten snabbt iaf.

Som sagt, jag utgår från att alla man träffar kommer vara lite mindre attraktiva än sina bilder. Jag är inte naiv på det sättet, Men det här var på en helt annan nivå. Det var även andra saker som inte stämde.

Videosamtal med Liten PET-flaska är ju bra, dock tror jag inte man kommer vara bekväm med att göra så med precis varje person man kanske bara vill gå ut på en dejt med.. (Då det ju kräver att doningen är erigerad. Inte så ofta man känner sig bekväm med så pass ”aktiv” sexuell interaktion så, innan man setts kanske…)

Men, ett alternativ är ju en stillbild i en app med linjal. Det finns ju appar där man ser att det är en livebild som tas i stunden, så att säga.

Jag håller med om att manipulerande psykfall kan vara svåra att genomskåda i initialskedet. Jag har själv viss erfarenhet av det, men det handlade inte om lögner om kukstorkek. Det var snarare tvättäkta psykfallsbeteende.

Det är lite det jag tänker också. Vill man ha ett videosamtal med PET-flaska med alla man kan tänka sig att gå på date med? Jag vill det inte. Men om man är en size queen så kan jag förstå att man i förväg vill veta.

Och du verkar ju inte vara obekväm med "aktiv sexuell interaktion" med personer du aldrig träffat. Vet inte vad det är för appar du pratar om. Menar du en linjalbild på Snap? Och ja? Det är väl i erigerat tillstånd () du vill se den? Slak är ju inte så intressant.

Jag vet inte, jag har ju inte de här problemen eftersom jag är så bra på att läsa av sådana här energier. Men mitt bästa tips är ändå videosamtal med PET-flaska samt att ses omgående så att du kan kolla av hur stor (eller liten) den verkligen är. Så att du slipper kasta bort tid på småkukade psykfall.
Citera
2021-08-17, 15:23
Medlem
Katastrofen1s avatar
Skriv på din tinderprofil: "+20cm annars dra" så får du rätt kuk för din slappa fitta.
Citera
2021-08-17, 15:35
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Ett bekymmer i att vara ärlig i detta är att tjejer helt saknar uppfattning om hur mycket si och så många centimeter är.

De vet att 25 cm är en stor sak. Ett ex (ingen oskuld, 35+) var helt övertygad om att jag hade 25 cm , hennes egen uppskattning, och helnöjd med det.

Den är visserligen rätt kraftig men inga 25 cm, med dryga 18 cm är den några cm över medel och ingen tjej har någonsin klagat över storlek utan tvärtom tyckt den är stor. Inte konstigt då det statistiskt sett bara är ca 20% som har lika eller längre.

Problemet som uppstår om man är ärlig med 18 cm så blir man ratad för någon minisnopp som påstår han har 22. Linjal hjälper inte då den med falska 22 inte levererar någon bild med linjal.

Äkta 25 är en enhörning.

Jag förstår inte riktigt det här inlägget. En normalintelligent person har ju ett korrekt ögonmått, tänker jag. Låt vara att det kan diffa på någon halvcentimeter.

Hursomhelst en väldigt konstig anledning till att ljuga, då det lär finnas många som har ett åtminstone någotsånär korrekt ögonmått och iaf kan skilja på tex 9 och 15 cm…. Förutom att det ju så klart inte är okej att ljuga med en så pass stor lögn. Särskilt inte när det inte är en vit lögn för att skona någon annans känslor, utan tvärtom, en lögn rent för egen vinning…
Citera
2021-08-17, 15:59
Medlem
Pratar folk verkligen om det innan? Har chattat med 2000+ tjejer på dejting-appar senaste åren och ingen av dom har frågat om storleken.

En gång på en ren sexdejt då vi pratade i telefon innan vi sågs så frågade hon om den var stor. Annars har jag aldrig varit med om det.
Citera
2021-08-17, 16:11
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Skriv på din tinderprofil: "+20cm annars dra" så får du rätt kuk för din slappa fitta.
BWAHAHAHA!

Dagens garvböl! Tavk!😄
Citera
2021-08-17, 16:25
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Är du en sizequeen?

Nej, inte någon traditionell size queen. Normal storlek går bra, det är ju det som de allra flesta har också. Men större storlek kan absolut vara en av faktorerna som bidrar till attraktionen. Precis som andra faktorer. (Personlighet, utseende, förmåga att konversera, osv).

Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag håller med om att manipulerande psykfall kan vara svåra att genomskåda i initialskedet. Jag har själv viss erfarenhet av det, men det handlade inte om lögner om kukstorkek. Det var snarare tvättäkta psykfallsbeteende.

Det är lite det jag tänker också. Vill man ha ett videosamtal med PET-flaska med alla man kan tänka sig att gå på date med? Jag vill det inte. Men om man är en size queen så kan jag förstå att man i förväg vill veta.

Och du verkar ju inte vara obekväm med "aktiv sexuell interaktion" med personer du aldrig träffat. Vet inte vad det är för appar du pratar om. Menar du en linjalbild på Snap? Och ja? Det är väl i erigerat tillstånd () du vill se den? Slak är ju inte så intressant.

Jag vet inte, jag har ju inte de här problemen eftersom jag är så bra på att läsa av sådana här energier. Men mitt bästa tips är ändå videosamtal med PET-flaska samt att ses omgående så att du kan kolla av hur stor (eller liten) den verkligen är. Så att du slipper kasta bort tid på småkukade psykfall.

Jo, det fanns som sagt andra lite märkliga drag också som jag lade märke till mer och mer, allt eftersom.

Nej, jag vill helst inte behöva ha någon så pass aktiv sexuell interaktion såsom video, med någon jag ej träffat. Åtminstone inte med varje potentiell date, haha. Det skulle bli väldigt obekvämt.

En stillbild skulle dock vara ganska okej dock. Då behöver det inte bli så intimt och aktivt liksom. Och ja det finns flera appar, där man kan få en stillbild tagen i själva appen, så man vet att det är taget ”nu” och inte någon redigerad bild osv. Det kan vara en bra lösning, om man blir osäker.

Ska också lyssna mer på min intuition, tror jag. Det slår ju sällan fel egentligen, om man bara verkligen lyssnar på det mer noggrant. Vissa personer är dock extremt manipulativa och får ju en att tvivla lite på sin egen uppfattning osv. Man får vara lite mer försiktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in