Tittade på en bild på twitter när ett amerikanskt fraktflyg tar ca 800 pers därav 3 kvinns och lämnar de i Qatar, min fråga är: tänker amerikanerna tömma Kabul på folk så västvärlden är tvungna att ta hand om dem ? Qatar tänker väl inte behålla den värdefulla lasten ?
Hahaha, men inte konstigt om dessa talibaner i pyjamas har barnasinnet kvar. Många av dem är väl knappt torra bakom öronen. Och lite skoj måste de ju få ha som avkoppling mitt i koranstudierna 😄 Smått otroligt att de för en stund kan göra något annat utan att ha kalasjnikovs i händerna.
Senast redigerad av Tedrom 2021-08-17 kl. 14:03.
Kollar på SVT och en bild på ett överfullt transportplan som tydligen hade destination qatar! Min första tanke på dom som flyr Afghanistan är män, varför är det så?
Kollar på SVT och en bild på ett överfullt transportplan som tydligen hade destination qatar! Min första tanke på dom som flyr Afghanistan är män, varför är det så?
En talesperson för talibanerna säger att kvinnor också kommer att få delta i det politiska livet, rapporterar AP.
– Det islamiska emiratet vill inte att kvinnor blir offer. De ska ingå i regeringsstrukturen enligt sharialag, sa Enamullah Samangani från talibanernas kulturella råd enligt nyhetsbyrån.
Vad säger sharialagen om kvinnor i en regeringsstruktur och var går det att läsa då isf "enligt sharialagen"? Länka gärna.
Finns väl inga tydliga begränsningar förutom att profeten yttrade att kvinnor inte var lämpade som statschefer - "Never will succeed such a nation as makes a woman their ruler."