Citat:
Ursprungligen postat av
Love.Thy.Neighbor
Exakt, helt sjukt alltihop ju. Det verkar sannerligen som man gör allt vad man kan för att vaxxa så många som möjligt, varför kan man ju fråga sig, börjar du vakna lite nu?
Du, jag har varit vaken hela tiden. Det finns mycket som inte stämmer med denna vaccinering. Det finns också mycket som är bra.
Man gick över gränsen när det gällde svininfluensan också. Bara den där broschyren som alla fick med en bebis på framsidan, då skulle vi vaccinera oss annars skulle alla bebisar dö och sjuksköterskor fick sparken om de vägrade vaccin. Så var det då. Ett vaccin som redan var klart och tillverkat innan ens pandemin började.
Man ser att länder med dålig vaccinations täckning hos äldre har betydligt svårare delta våg. Iran t.ex. har sin våg med högst dödlighet nu. Det är detta som är den stora fördelen med vaccineringen.
Men man undrar ju varför ingen (eller jag tror det varit en artikel med en som inte var speciellt sjuk) av de som blivit alvarligt sjuka av vaccinet lyfts fram. Jag har två ev. vaccin sjuka personer i min familj. En avliden två dagar efter AZ (tillfällighet, det kan det vara) och en som har blivit glömsk och fått dålig balans efter moderna. Utöver det känner jag till lite mer ytligt andra. Lättare saker som en viss lättare hjärtpåverkan och även ett mer ev. dödsfall.