Citat:
Brevet undertecknades av Esbjörn för ett år sedan. Har du under det år som förflutit sett eller hört något som kan tolkas som att Esbjörn inte ångrat försäljningen? Jag har inte det.
Jag har heller aldrig påstått att ånger skulle vara giltig grund för hävning. Du binder dina halmgubbar.
Det är otvistigt att brevet som Ebba fick från Esbjörn innehållande hävningsförklaringen återfinns I aktbilaga 64. Båda parter refererar till aktbilagan i sina yttranden, så du kan släppa dina paranoida tankar.
Haha
Du är verkligen inte så smart.
Jodå. Jag är bekant med idiomet. Nyss var det hävningsförklaringen som skulle leda till att Esbjörn skulle sitta med Svarte Petter och nu säger du att hävningsförklaringen inte har någon som helst betydelse I sak. Hur ska du ha det egentligen?
Jag har heller aldrig påstått att ånger skulle vara giltig grund för hävning. Du binder dina halmgubbar.
Det är otvistigt att brevet som Ebba fick från Esbjörn innehållande hävningsförklaringen återfinns I aktbilaga 64. Båda parter refererar till aktbilagan i sina yttranden, så du kan släppa dina paranoida tankar.
Haha
Du är verkligen inte så smart.Jodå. Jag är bekant med idiomet. Nyss var det hävningsförklaringen som skulle leda till att Esbjörn skulle sitta med Svarte Petter och nu säger du att hävningsförklaringen inte har någon som helst betydelse I sak. Hur ska du ha det egentligen?
Om ånger inte är en giltig grund för hävning, vad är då Esbjörns giltiga grund för hävning?
Om du är bekant med uttrycket Svarte Petter, varför frågar du om det är en kod?
Nej, jag hävdar att Esbjörn sitter med Svarte Petter i fastighetsaffären. Han och hans ombud har inte lyckats presentera något hållbart bevis (som jag ser det) som hjälper Esbjörn att få tillbaka sin sommarstuga. Det har svingats vilt, med anklagelser om ocker, om felaktiga värderingar, om Esbjörns oförmåga, om att Ebba inte slutbetalat osv. Jag tror inget av alla dessa svingar träffar målet. Men jag kan ha fel och rättvisan har sin gång. Jag har inte satsat några pengar på utgången, så för mig personligen spelar det ingen roll vem som "vinner". Har jag fel, lär jag mig något, har jag rätt, får jag väl göra en liten segerdans för mig själv.