2021-08-17, 07:35
Medlem
Vilka restauranger gäller nuförtiden ?

Jag tänker mig Vasastan, Kungsholmen eller Söder.

Det finns barn i sällskapet i
10 års åldern -yngre tonåren.

Kanske ett roligt ställe på ett tak med utsikt .... ( men senast jag var på TAK - var det extremt hög musik. Det var svårt att prata ).

....eller att det finns gångavstånd till nån rolig aktivitet, minigolf, boule eller nåt annat.
Citera
2021-08-17, 07:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss

Kanske ett roligt ställe på ett tak med utsikt .... ( men senast jag var på TAK - var det extremt hög musik. Det var svårt att prata ).

....eller att det finns gångavstånd till nån rolig aktivitet, minigolf, boule eller nåt annat.
Sportbar såsom O’Learys. Käka burgare, sen leka
Citera
2021-08-17, 09:10
Bannlyst
Citat:

O’learys är ett bra tips.

I Mall of Scandinavia finns massor av aktiviteter i O’learys eventcenter precis bredvid restaurangen.
Buffén som serveras på helgerna är riktigt bra, prisvärd och har gigantiskt utbud.
Citera
2021-08-17, 09:39
Medlem
Har inget emot o'learys, men denna gång skulle jag vilja ha lite fönster och fin utsikt om det går att förena med god mat - och kanske nån aktivitet.
Citera
2021-08-17, 10:19
Medlem
Andersdamaans avatar
Hasselbacken på Djurgården säger jag säger jag. God mat och dessutom så ligger restaurangen väldigt nära både Skansen och Gröna Lund. Vidare så finns Restaurang Gubbhyllan inne i själva skansen. Fin utsikt från uteserveringen och aktiviteter finns det så att det räcker och blir över!

Om utsikten är det viktigaste så är Mosebacketerrassen väldigt rekommenderad. Maten är ok om man undviker burgaren och utsikten är oslagbar!
Senast redigerad av Andersdamaan 2021-08-17 kl. 10:25.
Citera
2021-08-17, 11:57
Medlem
halaltarzans avatar
Restaurangen i Skrapan kan ju också vara ett alternativ....

https://www.restauranghimlen.se/bilder/

Aktiviteterna blir ju då naturligtvis att glida runt på Söder och kolla på alla jävla UFOn (något jag själv inte tröttnat på trots 30+ år inne i stan).

Och du, åk för fan inte till Mall of Scandinavia.
Citera
2021-08-17, 12:09
Bannlyst
Citat:
Har inget emot o'learys, men denna gång skulle jag vilja ha lite fönster och fin utsikt om det går att förena med god mat - och kanske nån aktivitet.

Restaurang Himlen är trevligt.
ARC Rooftop och Sjöstadens Skybar har ännu bättre utsikt än himlen, och från Sjöstaden är det ju nära till Slaktis/Tolvan där den finns en del aktiviteter.
Citera
2021-08-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Restaurang Himlen är trevligt.
ARC Rooftop och Sjöstadens Skybar har ännu bättre utsikt än himlen, och från Sjöstaden är det ju nära till Slaktis/Tolvan där den finns en del aktiviteter.

Intressant, ska kolla upp närmare!
Citera
2021-08-17, 12:28
Bannlyst
Citat:
Intressant, ska kolla upp närmare!

Sjöstadens Skybar öppnade i våras så det är jävligt fräscht däruppe, fönster i alla väderstreck.
Samma ägare som Himlen.
Citera
2021-08-17, 20:17
Medlem
Citat:
Sjöstadens Skybar öppnade i våras så det är jävligt fräscht däruppe, fönster i alla väderstreck.
Samma ägare som Himlen.

Ja, man blir nyfiken!
Citera
2021-08-18, 22:03
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Samma ägare som Himlen.

Hur är maten? Blir alltid skeptiskt till dessa skybar. Då det känns som ett billigt sätta att komma undan bra mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in