2021-08-16, 23:13
Medlem
Sladdarens avatar
Naturligtvis ska kvinnor inte få rösträtt eftersom de älskar att rösta in massbelastande orcher som ska ta över landet så det finns det ju ingen rim och reson i det tänket. Eftersom dom är ju ganska kass på att umgås med massor av araber, negrer och afghaner dom själva så ska man ju inte rösta in främmande element

Jag tror i själva verket att svenska kvinnor vill bli förslavade. Det är bara en lögn att de tycker om lika rättigheter och friheter som de själva promotat, eftersom de vill ha ett sånt folkutbyte som anammar det stenhårt att förslava kvinnor. Men varför sa dom det inte innan så kunde vi svenska män sponsra det, ja med oss själva såklart.. dumt gjort av flickorna
Senast redigerad av Sladdaren 2021-08-16 kl. 23:18.
Citera
2021-08-16, 23:19
Medlem
Democracy has nothing to do with freedom. Democracy is a soft variant of communism, and rarely in the history of ideas has it been taken for anything else.
Reflections on State and War
The American model – democracy – must be regarded as a historical error, economically as well as morally. Democracy promotes shortsightedness, capital waste, irresponsibility, and moral relativism. It leads to permanent compulsory income and wealth redistribution and legal uncertainty. It is counterproductive. It promotes demagoguery and egalitarianism. It is aggressive and potentially totalitarian internally, vis-à-vis its own population, as well as externally. In sum, it leads to a dramatic growth of state power, as manifested by the amount of parasitically – by means of taxation and expropriation – appropriated government income and wealth in relation to the amount of productively – through market exchange – acquired private income and wealth, and by the range and invasiveness of state legislation. Democracy is doomed to collapse, just as Soviet communism was doomed to collapse.
Democracy: The God That Failed
In every society, a few individuals acquire the status of an elite through talent. Due to superior achievements of wealth, wisdom, and bravery, these individuals come to possess natural authority, and their opinions and judgments enjoy wide-spread respect. Moreover, because of selective mating, marriage, and the laws of civil and genetic inheritance, positions of natural authority are likely to be passed on within a few noble families. It is to the heads of these families with long-established records of superior achievement, farsightedness, and exemplary personal conduct that men turn to with their conflicts and complaints against each other. These leaders of the natural elite act as judges and peacemakers, often free of charge out of a sense of duty expected of a person of authority or out of concern for civil justice as a privately produced "public good."
Natural Elites, Intellectuals, and the State
Citera
2021-08-16, 23:24
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Nej. Däremot behöver mäns rösträtt tas bort (även mänskliga rättigheter)

Då har du defintivt röstat fel om du röstat på vänstern och sossarna. Dom överröser landet med obehöriga orcher som röstar bara för att sno dina pengar och rättigheter och förmodligen förslava er inom islam eller annan slavpiga-tjänare. Det vart kontraproduktivt kan man lungt säga om din avsikt var att ta bort de värsta sortens folkutbyte i utbyte med orcher
Citera
2021-08-16, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Då har du defintivt röstat fel om du röstat på vänstern och sossarna. Dom överröser landet med obehöriga orcher som röstar bara för att sno dina pengar och rättigheter och förmodligen förslava er inom islam eller annan slavpiga-tjänare. Det vart kontraproduktivt kan man lungt säga om din avsikt var att ta bort de värsta sortens folkutbyte i utbyte med orcher

Jag röstar inte på untermenschen partie
De vet ingenting om vad jag vill ha eller vad Sverige behöver. Jag röstar isf blankt tills ett anständigt parti kommer som är värd min röst. Tills vidare vill jag inte ha med någon att göra.
Citera
2021-08-16, 23:36
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Vi måste stå enade.
Citera
2021-08-16, 23:37
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är också problematiskt för oss unga killar som försöker hitta vettiga tjejer att dejta som inte är "woke". Ett minfält att dejta unga tjejer idag. Fyfan.

Utbudet minskar dagligen.

Ja det är tragiskt, undra vem som undervisade dom att inget tillhör oss och inget är värt att bevara eller behålla. Verkligen tråkig utveckling, man är bara en vandrande 2 bent varelse enligt dom utan mål eller mening utan nån form av självinsikt, självaktning eller förtjänad generell respekt till vilka man tillhör.
dom tillhör vem som helst. Låt dom gå, vill inte se dom

Citat:
Woke är en politisk term som uppstått i USA som beskriver en uppvisad medvetenhet om frågor som rör jämlikhet mellan raser och mellan kön, samt social rättvisa. Det kommer från uttrycket "stay woke" på afroamerikansk engelska, ungefär "stay awake", som grammatiskt uttrycker att medvetenheten är ett pågående förlopp
Citera
2021-08-16, 23:41
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Jag röstar inte på untermenschen partie
De vet ingenting om vad jag vill ha eller vad Sverige behöver. Jag röstar isf blankt tills ett anständigt parti kommer som är värd min röst. Tills vidare vill jag inte ha med någon att göra.

Iom att du inte röstar emot massinvandring så röstar du för betydligt mindre kvinnliga rättigheter. Men som man bäddar få man ligga även i våldtäktsstatistiken. Du börjar i fel ände där du har mest chans att nå dina mål´. Vad Sverige behöver vet jag mycket väl men man kan ju ha olika åsikter om det men mina baseras mest på statistiken och oppionioner
Citera
2021-08-16, 23:42
Medlem
Låter som ett utmärkt vallöfte för SD 2022. "Om vi vinner så kommer vi att arbeta för att avskaffa kvinnors rösträtt". Det lär gå hem i stugorna.
Citera
2021-08-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
I dagens DN beskrivs hur gapet mellan mäns och kvinnors politiska värderingar aldrig varit större.

https://www.dn.se/sverige/gapet-mellan-hur-man-och-kvinnor-rostar-vaxer/

Kanske har både begreppen höger-vänster och GAL-TAN spelat ut sin roll? Det tycks handla i högsta grad om manligt och kvinnligt.

För oss nationalkonservativa kan väl slutsatsen bara bli en? Kvinnorna driver oss med berått mod mot undergången. Kvinnors rösträtt måste på sikt tas bort.

Vad säger ni?

Sverige är ett av de mest liberala länder och det är tydligt att vi är väldigt olika genetiskt. Sverige har högst ratio på ingenjör/sjuksköterska man/kvinna.
Den feministiska rörelsen vill utjämna allt mellan könen men ju mer frihet ju mer olika blir vi.
Citera
2021-08-16, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Låter som ett utmärkt vallöfte för SD 2022. "Om vi vinner så kommer vi att arbeta för att avskaffa kvinnors rösträtt". Det lär gå hem i stugorna.
Om vi har lite tur så kommer utvecklingen att gå åt detta håll i avantgarde-länderna Polen och Ungern. Då får vi ideal att sträva emot.
Citera
2021-08-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Om vi har lite tur så kommer utvecklingen att gå åt detta håll i avantgarde-länderna Polen och Ungern. Då får vi ideal att sträva emot.
Räkna inte med det. Det finns idag bara ett enda land kvar som saknar kvinnlig rösträtt - Vatikanstaten. Och detta land låtsas inte ens vara en demokrati. Dessutom är bara 5% av befolkningen kvinnor.

Att till och med Saudiarabien numera låter kvinnor rösta visar att det i dagens värld är helt omöjligt att motivera ett system där bara den manliga halvan av befolkningen får rösta.
Citera
2021-08-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är också problematiskt för oss unga killar som försöker hitta vettiga tjejer att dejta som inte är "woke". Ett minfält att dejta unga tjejer idag. Fyfan.

Utbudet minskar dagligen.
Är det helt omöjligt att dejta någon som befinner sig på den andra delen av den politiska skalan? Är det du eller de som är woke som inte tycker att det går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in