2021-08-16, 22:57
Medlem
Kalliss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=SuIDoGjNJQU

https://www.youtube.com/watch?v=AdkpZrfJK3g&t=3s
Citera
2021-08-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Lysande, äntligen kommer det att bli stabilitet i landet som det var för 20 år sen innan invasionen. Afghanerna kan sköta sitt och leva som dom själva vill.

Nu får Löfven skicka en delegation omgående såvi kan börja förhandla om att få vara med att utvinna naturtillgångar och skicka tillbaks kriminiella.

Sparka ut den nuvarande ambassadören också.

Håller helt med. Bara resten av världen slipper bry sig. Hela kriget där soldater från alla möjliga nationer har dött spelar ju ändå ingen roll.
Osama är död USA fått sin hämnd så låt dom sköta sitt men ta inte emot dom.
Citera
2021-08-16, 22:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Pentagon får lite svettiga frågor. 👍

Hur kan ett plan lastat med 600 personer inte anses som en katastrof?

Jag utgår från att maxlasten överskrids.

Edit: chefen har tydligen inte fått någon rapport om människor på utsidan flygplanet.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-08-16 kl. 23:00.
Citera
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sjukt svagt av USA. Dock ännu jävla svagare av afghanerna. I 20 år har deras söner utbildats av USA. De har fått vapen.

Men så fort USA drar är allt förlorat. Lärde sig afghanerna ingenting? Hundratusentals afghaner mit typ 75k talibaner och de bara springer och ger upp landet.

Pinsamt.

Inte ett jävla piss tydligen, allt var förgäves. Så mycket pengar och resurser som kunde läggas på forskning och utbildning i världen som faktiskt är viktig under 20 års tid spolades ner i världens största toalett

Armén sprang och gömde sig så fort det börja smälla och en gubbe som inte ens vet vem han är morgonens första timme levererade ett tal.

Det är vad världen fick för 20 års insats och tusentals miljarder dollar
Citera
Medlem
Deferos avatar
Måste bli total syntax-error i alla Trump-supportrars huvuden att höra Biden argumentera för samma position som Trump, dvs mot USA:s roll som nationsbyggare, men bara på ett bättre och mer stringent sätt. (Även om Biden naturligtvis bara läser rakt av från vad en oerhört skicklig talskrivare skrivit).

Måste dock erkänna att jag själv är något förvånad över att Biden är så tydlig anti utländsk intervention, har inte riktigt kommit fram under presidentvalet tycker jag, att det alltså var två presidenter med snarlika syn på USA:s roll i världen. Intressant.
Citera
2021-08-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Då hade nazisterna rätt igen då, Afghanistan blev ett nytt Vietnam där USA under förnedrande omständigheter får lämna med svansen mellan benen.
Tror mer som att USA är ett barn som kommer på en idé och JIPPIE va kul, sen tröttnar dom och leker med annat.
Citera
2021-08-16, 23:01
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sjukt svagt av USA. Dock ännu jävla svagare av afghanerna. I 20 år har deras söner utbildats av USA. De har fått vapen.

Men så fort USA drar är allt förlorat. Lärde sig afghanerna ingenting? Hundratusentals afghaner mit typ 75k talibaner och de bara springer och ger upp landet.

Pinsamt.
All befolkning fungerar olika. Demokrati fungerar bara i Europa (knappt, finns många korrupta skitländer i Europa också). Länder i Asien, Afrika och Mellanöstern behöver ett auktoritärt styre för att befolkning ska känna tillit, antingen kejsarstyre eller annan form av diktatur. Afghanistan blir säkert en emirat med sharialagar som styrs av nån diktator eller liknande. Antagligen mår landet bättre av det i längden.
Citera
2021-08-16, 23:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Måste bli total syntax-error i alla Trump-supportrars huvuden att höra Biden argumentera för samma position som Trump, dvs mot USA:s roll som nationsbyggare, men bara på ett bättre och mer stringent sätt. (Även om Biden naturligtvis bara läser rakt av från vad en oerhört skicklig talskrivare skrivit).

Måste dock erkänna att jag själv är något förvånad över att Biden är så tydlig anti utländsk intervention, har inte riktigt kommit fram under presidentvalet tycker jag, att det alltså var två presidenter med snarlika syn på USA:s roll i världen. Intressant.

Du menar väl tvärtom, hade Trump styrt och agerat så här hade all MSM och all vänster varit extremt kritiska, nu står de bara och stammar.
Citera
2021-08-16, 23:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Det handlar om hur reträtten går till.
Vad är det ni har så svårt att förstå?

Man lämnar inte landet med människor hängandes på utsidan av flygplanet.
Citera
2021-08-16, 23:03
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du menar väl tvärtom, hade Trump styrt och agerat så här hade all MSM och all vänster varit extremt kritiska, nu står de bara och stammar.

Tycker nog att jag sett en hel del kritik mot USA:s tillbakadragning. Men visst, hade Trump varit president så hade nog den kritiken mer varit riktad direkt åt Trump. Att det är Trump som struntar i mänskliga rättigheter. Nu talar man mer allmänt om att USA vänder kvinnorna ryggen.
Citera
2021-08-16, 23:03
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:

Med tanke på att Biden har stöttat varenda "intervention" de senaste 40 åren, tror jag nog att han ljuger på ganska bra. Men nog är det uppmuntrande med amerikanska presidenter som pratar om fred!
Citera
2021-08-16, 23:06
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Har du inte lärt dig nånting? Lägg ifrån dig Rambo- och Die hard-dvd-erna och sug in situationen. USA bombade Afghanistan till en parkeringsplats för att använda deras egna ord. Gick det bra tycker du? Just den Hollywood-taktiken som inte funkar. Nu är talibanerna starkare än innan.
Förespråkar såklart inte att USA ska bomba sönder Kabul. Menar bara på att om talibanerna börjar fucka med amerikanerna som fortfarande är kvar så lär de ångra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in