2021-08-16, 22:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Läser talet innantill som kansliet filat på i dagar, vänder på klacken och springer iväg?

Total avsaknad av allt av värde.
Citera
2021-08-16, 22:24
Medlem
Smaka-migs avatar
Talibanerna ville det mer. Bara och gratulera och låta dom styra. Bra Kämpat Talibaner!
Citera
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Har aldrig varit ett Biden-fan, men detta tal var riktigt jäkla bra!
Det är väldigt lätt att bli glad när en amerikansk president pratar om fred. Man känner hopp om att det äntligen ska vara slut på deras poänglösa invasioner och störtande av misshagliga regimer. Det här talet kan nog komma att gå till historien som Bidens bästa. Tyvärr är ju Biden inte en ärlig människa så vi får se om han menar allvar med fred, eller om det bara gäller Afghanistan och högst tillfälligt. Det är lätt att låta sig duperas.
Citera
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Ok, han avslutade inte med "God bless America", nära nog kanske. Men 6/7 är väl inte helt fel?

Han gjorde ju en variant på den, tycker du var tillräckligt nära för att även punkt 7 ska räknas.
Citera
Medlem
För en gångs skull håller jag faktiskt med Biden. Hade Trump varit president hade vi inte fått se mycket annorlunda scenario.

Hela kriget är ett praktfiasko med triljontals dollar och tusentals människoliv rakt ner i sjön - men det ansvaret ligger inte på Biden utan snarare presidenterna innan, Bush och Obama.

Det var väl befogat att invadera efter 9/11 men de borde dragits sig ut efter några år. Definitivt efter att Bin Ladin dödats.
Citera
2021-08-16, 22:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Fortsätter och fortsätter

Fan vad jag är bra, jag är så bra, jag är inte bara bra, jag är bäst.

Sa jag att jag är bra. Jag är så bra.
Fantastisk är du! Bravo. Första punkten var dock självskriven.

Unrelated, en intressant video

Kolla från 01:25 - en HÖG med militärvästar, kläder, vapen? efterlämnade av USA eller kanske afghanska armén innan de slank iväg på ett flyg?
https://youtu.be/Vc31UtE2mUE
Citera
2021-08-16, 22:27
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kolla från 01:25 - en HÖG med militärvästar, kläder, vapen? efterlämnade av USA eller kanske afghanska armén innan de slank iväg på ett flyg?
https://youtu.be/Vc31UtE2mUE

Ser ut som ANAs prylar, ingen amerikan skulle bära afganistans fd flagga på armen.
Citera
2021-08-16, 22:27
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Läser talet innantill som kansliet filat på i dagar, vänder på klacken och springer iväg?
Haha, ja, såg lite märkligt ut.

Bra tal i övrigt tycker jag (även om han läste innantill och att det skrivits av någon annan). Afghanistan känns ju som det kommer att utvecklas till ett fullfjädrat sharialand och alla kommer acceptera det. Så länge talibanerna inte rör ett hårstrå på amerikanerna som kvar det vill säga. Annars kommer USA bomba sönder hela jävla Kabul så som de gjorde med Raqqa.
Citera
2021-08-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Biden har rätt. Ut ur Afghanistan. Vill de inte kämpa själva så skall inte en Amerikansk ung man göra jobbet åt dem. Det kostar för mycket pengar, bygg upp USA istället. Det kommer bli fred i Afghanistan nu. Det finnsinga rebeller som Luke Skywalker.

Detta. Tycker man att vita män från främst sydöstern ska kriga mot talibanerna för några jävla rättigheter, så är det kanske på plats att man som afghanvurmande kommunparasit ställer upp själv.

Ta hem alla säkert och inse att jobbet är gjort. Usama är död. Nu får dom klara sig själva.
Citera
2021-08-16, 22:30
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Han gjorde ju en variant på den, tycker du var tillräckligt nära för att även punkt 7 ska räknas.

Accepterar det.

Vilket meningslöst skittal
Allt man förväntade sig och inget annat, som om en jävla maskin skrev det (vilket säkert är fallet)

Han kunde lika gärna skrivit ett mail! 20 år av arbete helt åt helvete och allt man får är det här!

20 år, pengar soldater, materiel, allt åt pepparn för att en gammal gubbe skulle kunna leverera ett tal som en random idiot som jag på internet kunde förutsäga på en kvart!

Fria världens ledare allihop!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Ser ut som ANAs prylar, ingen amerikan skulle bära afganistans fd flagga på armen.
Bra spottat. Så Afghanistans armé har någonstans insett att de inte klarar av det här och bytt om till civil klädsel och försökt kränga sig in på ett flygplan? Intressant. Säkert orsaken till att man såg så många yngre män.

Det ger jag Biden rätt för, om Afghanistan inte vill slåss mot talibanerna för sitt eget land är de ynkryggar.
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Inget annat var väntat, kan dom inte skicka in den bystiga rödhåriga vänsterfeministen att svara på frågor

Jen Psaki?
Det sägs att hon hade några semesterdagar kvar att ta ut.
https://www.washingtonexaminer.com/opinion/as-afghanistan-falls-to-taliban-jen-psaki-goes-on-vacation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in