2021-08-16, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
Det ryktas om att ryssarna förser de med vapen och träning, finns säkert även några svinrika hemliga finansiärer med direkta kopplingar till Al-Qaeda men det går inte att bevisa av uppenbara skäl. Oljeprinsar etc.

...var det inte på Svt nyheter de sa att talibanledarna hade vistats i Doha/Qatar till nu, omhuldade som det verkar i det land vi svenskar skickar ett fotbollslag med tillhörande högdjur inom den gåsleverätande skattebetalda idrottsrörelsen till om något år?

Qatar är även största fastighetsägare i London och har nyss rekryterat bl a Messi till PSG, som de ju äger sedan tidigare.

Skulle vara kul att höra fotbollsförbundets kommentarer kring detta med Talibaner, eller varför inte knäböjande Hanna Glas som spelar i PSG nu, eller Kosovare Asllani, Emma Berglund, Caroline Seger och Lisa Dahlkvist som har spelat i PSG.

...men å andra sidan så gillar de väl alla islam, och London har ju numer en Mayor med foten förankrad i lägret, liksom PSG:s alla fans verkade vara fransmän av den nyare sorten av bilderna från Messis intåg i staden att döma.
Citera
2021-08-16, 21:12
Medlem
Det här kan bli Bidens fall om amerikanska soldater dödas vid flygplatsen…
enligt nyheterna i USA.
Vore tragikomiskt om det blir riksrätt!
Citera
2021-08-16, 21:13
Medlem
Spännande timmar framöver.
Citera
2021-08-16, 21:13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
SVT aktuellt ägnar hela sändning åt vårat ”grannland” Afghanistan..

Nu ska det snyftas, dags att lära upp det Svenska folket att öppna våra hjärtan igen.
Citera
2021-08-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nu var poängen att användaren jag diskuterade med påstod att 99% av afghanska folket vill ha sharia-lagar och refererade till en "fristående studie" som hävdar det. Då tycker jag att det är relevant att fråga sig vem det är de har frågat egentligen.

Alltså svårt att sätta en siffra på det. Men jag som typ studerar inom det är haha. Skulle säga att det är en grov majoritet. Frågar du folk i städerna så blir det mer nej svar. Frågar Shia blir det mer nej svar. Men frågar du folk ute i landsbygden så ja då blir nog svarat JA till sharia. Men du får ta upp på nästa FI möte att vi kanske borde ge lite asyl till kvinnorna eller? Istället för det vanliga 80% unga män som kommer hit. Jag tycker kvinnlig invandring skulle funka alldeles utmärkt.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du menar att Trump hade vett att omge sig med kunniga människor, och vett att lyssna på deras expertis och gå på deras råd snarare än sin egen vilja?

Om han gjort det hade han antagligen låtit trupperna vara kvar i Afghanistan. Jag var aldrig för kriget i Afghanistan till att börja med, jag visste precis att det skulle bli så här och jag blev helt utbuad när jag sa det men jag anser att man ska vara konsekvent och inte vända kappan efter vinden. Jag har inga problem med att USA åkt hem, jag har problem med att välja att enbart kritisera presidenten som utför ordern istället för att kritisera alla involverade.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Det är ju muslimer som levt under sharia i tusentals år vad är det författaren inte förstår exakt?
Alla vill faktiskt inte leva under en Demokrati.
Korrekt. Dessa regnbågslirare tror att alla människor på planeten resonerar som de, att det i varje muslim bor en liten bög som bara väntar på att få komma ut. Att någon säger ”nej tack” till västerländsk dekadens verkar vara helt otänkbart. Islam blir dock inte automatiskt en homofilosofi bara för att talibanerna är smutsiga terrorister, problemet sitter i ”Allahu Akbar” och Afghanistans befolkning omfamnar sharia även om de inte gillar de brutalaste uttrycken denna helveteslära ger utrymme till.
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-08-16 kl. 21:17.
Citera
2021-08-16, 21:16
Medlem
jack.danielss avatar
Nu när de svettiga talibanerna samlas i presidentpalatset kan väl usa skicka dit några black hawk och göra vad dessa mördarmaskiner är gjorda för!?

Lite enklare nu än när de gömde sig i bora-bora grottorna!
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det här kan bli Bidens fall om amerikanska soldater dödas vid flygplatsen…
enligt nyheterna i USA.
Vore tragikomiskt om det blir riksrätt!

Talibanerna vet om det här.

Det kommer bli värre.
Dessutom rör sig opposition mot Kabul tydligen. Att inga stridigheter brutit ut redan bör bero på att förhandlingar fortfarande pågår.

Förhandlingar om vad?
Skit samma, det spelar ingen roll.
Få det bara överstökat.
Citera
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Alltså svårt att sätta en siffra på det. Men jag som typ studerar inom det är haha. Skulle säga att det är en grov majoritet. Frågar du folk i städerna så blir det mer nej svar. Frågar Shia blir det mer nej svar. Men frågar du folk ute i landsbygden så ja då blir nog svarat JA till sharia. Men du får ta upp på nästa FI möte att vi kanske borde ge lite asyl till kvinnorna eller? Istället för det vanliga 80% unga män som kommer hit. Jag tycker kvinnlig invandring skulle funka alldeles utmärkt.

"Jag som typ studerar inom det"

Det låter ju otroligt seriöst.
Citera
2021-08-16, 21:18
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Korrekt. Dessa regnbågslirare tror att alla människor på planeten resonerar som de, att det i varje muslim bor en liten bög som bara väntar på att få komma ut. Att någon säger ”nej tack” till västerländsk dekadens verkar vara helt otänkbart. Islam blir dock inte automatiskt en homofilosofi bara för att talibanerna är brutala terrorister, problemet sitter i ”Allahu Akbar” och Afghanistans befolkning omfamnar sharia även om de inte gillar de brutalaste uttrycken denna helveteslära ger utrymme till.
Kina är bestämda och skiter i HBTQ alltså existerar inte det fria ordet, sharia likaså, faller under Guds lagar, Ryssland finns där visserligen en hel del homosexuella men även där är inte dom mänskliga rättigheterna fullt ut normaliserade.

Mena länder och Afrika tillsammans med Kina, Ryssland samt Mena kan utvecklas frågan är dock när kommer Israel släppa taget om Väst och gå i allians med den nya världen?

Jag är allvarlig när jag säger att vi kan bli det nya fattiga Europa 2.0.
Citera
2021-08-16, 21:18
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Och eftersom ingen här kan svara på den frågan är det fritt fram för dig att fylla den luckan med eget godtyckligt svammel förstås.

Det var citat från deras egen metodologidel i studien? Om du anser att det är godtyckligt svammel borde du väl inte rimligen tillmäta studien något värde heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in