2021-08-16, 20:46
Medlem
maxatdunders avatar
Varför är det så mycket dislikes innan Bidén ens framfört sitt tal? Vad kan man tänka sig att han säger?
Citera
2021-08-16, 20:46
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vem är det som nu stöttar och finansierar talibanerna? Är det Saudierna!?

Nej, det är du och jag.

Det är häftigt att betala skatt!! Som Mona Sahlin sa. Man vet liksom inte var pengarna hamnar.
Citera
2021-08-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Efter att ha gjort mer jobb än jag borde med att försöka lista ut metodologin bakom påståendet du så vackert refererade till ett twitterinlägg så verkar metodologin alltså vara

"In all countries, surveys were administered through face-to-face interviews conducted at a respondent’s place of residence"

Jag menar, vad betyder ens detta? Dom har knackat dörr hos afghaner alltså? Vilka afghaner? Vilka i hushållet har fått yttra sig?

Viss självkritik finns ändå, som kan vara värd att beakta:

"Gender Imbalances: In Afghanistan and Niger, the survey respondents are disproportionately male, while in Thailand, Azerbaijan and Uzbekistan they are disproportionately female.

In each of these countries interviewers faced practical difficulties in reaching additional male or female respondents. In Afghanistan, despite strict gender matching, cultural norms frequently limited the ability of interviewers to contact women in certain areas. In Niger, difficulties associated with recruiting enough female interviewers affected gender matching and may have discouraged the participation of women in the survey."

Med andra ord, Afghanistans kvinnor ingår inte i de där 99%, för de fick inte yttra sig.

Självklart får dom inte yttra sig haha. Den politiska makten ligger hos den äldsta mannen i stammen. Men hur ska vi ändra på det? Bomba dom till feminism? FI vill ju inte ens ha en arme.

Jag tror det är lite svårt för er Södermalms feminister förstå hur MÖ funkar. Dom är inte konsvervativa som den onda vita republikanen . Eller SD. Dom är konsvervaitva gånger 10
Citera
2021-08-16, 20:47
Medlem
Ska bli intressant höra vad Biden kommer säga
Citera
2021-08-16, 20:48
Medlem
Wallahabibiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vem är det som nu stöttar och finansierar talibanerna? Är det Saudierna!?

Opiumproduktion, narkotikahandel, utpressning och kidnappning för lösen.

Citat:
Authoritative information regarding opium poppy crop yields and trends in
Afghanistan for the April 2020–April 2021 reporting period was not available to the
Monitoring Team. Notwithstanding the lack of recent information, Member States
consistently report that the crop continues to represent the most significant source of
income for the Taliban
, with one estimate giving it at a total of approximately
$460 million during 2020.

https://www.undocs.org/S/2021/486
Citera
2021-08-16, 20:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är väl masshysterin. Jag tror säkert att Sverige kunde ha haft sin ambassad öppen utan problem. Liksom de flesta andra länder kunde ha haft det.
Nej.

Ryssland och Kina har inte ockuperat Afghanistan de senaste 20 åren och krigat mot talibaner. Det är skillnaden.
Citera
2021-08-16, 20:49
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Du är medveten om att de körde ut Sovjet på 80-talet och nu världens mest avancerade militär?

De kallade till och med Sovjet för kommunister och judeo-USA för zionister, var försiktig med att underskatta dem.

De må klä sig roligt men deras ledning är betydligt skarpare än de flesta i väst.

Ja för inte nog med att hela jävla Sovjet var så bankrutt vid det laget att de inte ens kunde köpa en bulgarisk moped, utan för för att den gemene sovjetiska soldaten var så fetless på kriget att man såg det som en positiv grej att svälja ett halvt kilo opium och dö bara för att slippa det hela. USA har inte gjort sig bättre direkt, det är väldigt svårt att bry sig om en luffare som bajsar i handen och kastar skiten på dig konstant.

Vill de ha något alls överhuvudtaget i framtiden så får de deala med länder som i bästa fall ser ner på dem och i värsta fall bara ignorerar dem.

Afghanistan är horan som precis dödade sin hallick, är hon snäll får hon kunder för det inte finns något annat till reducerat pris, alternativt ett sympatiknull från någon som vill se cool ut. I värsta fall får hon svälta på gatan och ingen kommer bry sig.
Senast redigerad av Mackan52 2021-08-16 kl. 20:59.
Citera
2021-08-16, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
Precis det. När ska västvärlden förstå att vi bara är "kuffar" för dem. Typ otrogna hundar.
Citera
2021-08-16, 20:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii

https://www.undocs.org/S/2021/486
Jo... men de lär ändå ha signifikant externt stöd någonstans ifrån.
Citera
2021-08-16, 20:51
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozdovsky
+1. Du glömde dock en sak.

Där någon gång innan punkt 7: Hunter Bidens laptop och hans bravader med ryskor har hittats

Men det kommer skulle han väl aldrig säga?

Edit:
Eller? Kan demensen var så total?
Citera
2021-08-16, 20:52
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Snart upprepas den gamla visan, några dagar och nätter av blod när de styrande tar hämnd på kolloboratörer.
Ungjävlarna som av sina päron sänts på kollo var alltid de kaxigaste.
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag tror säkert att Sverige kunde ha haft sin ambassad öppen utan problem.
Svensk ambassadpersonal vill mingla, dricka cocktails, få ligga med snyggingar och få lajva hjälteröding Harald Ädelstam och som han i Chile efter 1973 få rädda goda revolutionärer ifrån onda fascisters fängelsehålor på centralt belägna sportarenor. Svensk ambassadpersonal har Facket i ryggen och tar ingen skit.
Citera
2021-08-16, 20:52
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Självklart får dom inte yttra sig haha. Den politiska makten ligger hos den äldsta mannen i stammen. Men hur ska vi ändra på det? Bomba dom till feminism? FI vill ju inte ens ha en arme.

Jag tror det är lite svårt för er Södermalms feminister förstå hur MÖ funkar. Dom är inte konsvervativa som den onda vita republikanen . Eller SD. Dom är konsvervaitva gånger 10

Nu var poängen att användaren jag diskuterade med påstod att 99% av afghanska folket vill ha sharia-lagar och refererade till en "fristående studie" som hävdar det. Då tycker jag att det är relevant att fråga sig vem det är de har frågat egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in