2021-08-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hur många fler skulle du således ha packat in i planet som redan hade fått minska bränslet i tankarna för att över huvud taget kunna ta sig till nästa destination? Låt höra!

Det hör väl till sunt förnuft att man inte rullar med ett flygplan på en bana som är fylld av folk och inte lyfter när det sitter folk utanpå?
Citera
2021-08-16, 18:00
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Skulle egentligen maila henne och föreslå att vi skulle skicka vårt största hangarfartyg, Gotland, för att försöka plocka upp dessa 19 miljoner kvinnor. Blir säkert uppemot 25-30 miljoner om barnen inkluderas. När jag tänker efter måste vi nog komplettera med hangarfartyget Öland också för att alla ska få plats.

Du verkar totalt ovetande om deras nativitet, de har 5 barn i snitt 19 x 5 = 95 miljoner väl här blir de snabbt 195 miljoner och Sverige får svälta. De ska ingenstans de ska stanna i Afghanistan
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det kan säkert vara en del av lösningen att skapa ”säkra zoner” i närområdet. Men att FNs generalsekreterare går ut och efterlyser internationellt samarbete är inget konstigt. Det är hans jobb.

Korrekt. FN är en organisation som bedriver globalistisk ideologi så det är vad vi kan förvänta.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Återigen pratar du om vad du vill och önskar. Inget fel i det! Kom bara ihåg att skilja på dröm och verklighet.

Än så länge har talibanernas övertagande gått ganska oblodigt till så jag tror mina tankar ligger ganska nära verkligheten just nu.
Citera
2021-08-16, 18:01
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nej, men fler dog pga att flyget lyfte just då istället för att om de hade väntat lite.
Källa på det? Det verkade ju vara allmänt friskis och svettis på taxibanan. Skulle fler överlevt om de klättrat upp på planet?
Citera
2021-08-16, 18:02
Medlem
Ha ha, sitter och ser klippet från Rambo III där en amerikansk fånge säger till Sovjeten att de här tappra frihetskämparna från Afghanistan kan ni inte vinna över för de ger sig aldrig!
Varför tittade inte jättehjärnorna för Pentagons analysgrupp på Rambo III för, då hade man ju kunnat undvika detta debacle
https://youtu.be/wvQjDvnPpCk?t=81

Visste ni förresten att Ronald Reagan 1982 tillägnade rymdskytteln Columbias ena färd till frihetskämparna i Afghanistan ...
https://www.youtube.com/watch?v=uqZ-ToXjCz0

Visste ni också att samma rymdskyttel Columbia brann upp i atmosfären 2003 efter ett besök till rymdstationen, alltså 2 år efter att USA startat krig med ”frihetskämparna i Afghanistan”!
https://www.youtube.com/watch?v=IvncYZFSnds

Vad ska Biden tillägna för något för frihetskämparna i Afghanistan kan man undra?
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jag vill påpeka att jag tycker ni alla här som hånar svenska medborgare med afghanskt ursprung, en kvinna det gäller i det här fallet, för att hon har fastnat där nere med sin familj nu, då hon velat träffa släktingar när det varit någorlunda lugnt och talibanfritt där nere, om er tycker jag ni är rent vidriga...era jävla sopor!! Är det några som borde trivas bland talibaner så är det väl NI, samma tänk har ni, här i Sverige passar ni inte, fy fan vilken kvinnosyn ni har, ni borde skämmas!!
Jag håller med, hur fan kan man slänga skit på kvinnan!
När vi vet hur hemskt de har det i landet.
De och barn borde ha förtursrätt till asyl i annat land, inte männen.

U.S.A gjorde fel, de skulle ha utbildat kvinnorna i krigsföring istället, de skulle ha gjort ett bra mycket bättre jobb än de fega flyende männen i landet.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Än så länge har talibanernas övertagande gått ganska oblodigt till så jag tror mina tankar ligger ganska nära verkligheten just nu.

Bra, du lär dig!
Citera
2021-08-16, 18:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
BREAKING: President Biden orders another 1,000 paratroopers from the 82nd Airborne to Kabul. 7,000 U.S. troops will be on the ground in Afghanistan soon.
Vill USA slåss?
Citera
2021-08-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det hör väl till sunt förnuft att man inte rullar med ett flygplan på en bana som är fylld av folk och inte lyfter när det sitter folk utanpå?

Det hör väl till sunt förnuft att man inte sitter utanpå ett flygplan eller sitter på en bana när ett flyg är till att starta?
Citera
2021-08-16, 18:04
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det kan säkert vara en del av lösningen att skapa ”säkra zoner” i närområdet. Men att FNs generalsekreterare går ut och efterlyser internationellt samarbete är inget konstigt. Det är hans jobb.
Samarbete om vad? Afghanistan har återigen återtagit sitt normaltillstånd efter 20 år av kolonialpolisvälde. Generellt gillar afghaner klanstyre, bytesekonomi och islamism annars skulle koranskolorna i Pakistan aldrig få den påfyllning de alltid eftersträvar.
Citera
2021-08-16, 18:06
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Du menar att de Kabulbor som nu inte fick plats på flyget kommer att gå ut och ta upp vapnen?

Jag menar att motstånd absolut kan förekomma både lokalt och långsiktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in