Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Så du tror inte det visar deras enorma desperation och rädsla?
Jag vet inte vad som skulle vara värst. Leva under talibanstyre och bli avrättad, eller begå självmord genom att hoppa från ett plan
Stackars stackars människor
Nej, jag tycker mig inte se någon desperation i deras ögon.
Vad som är beklämmande rörande hela soppan i mellanöstern är att det saknas vuxna människor där nere.
En vuxen man hade tillförskaffat sig en pålitlig bil av större modell och placerat sin familj och de allra mest värdefullaste föremålen i och sedan begett sig ur landet. Inte kravlat sig fast på ett flygplan som rullar. Jag tycker mig se detta mönster i hela Afrika och mellanöstern. Pojkar i skägg som inte tar rollen som familjens överhuvud på allvar och det är väl därför det inte delats ut några nobelpris till något av dessa länder bortsett från Fredspriset, vars legitimitet kan diskuteras när en amerikansk president vinner det med flest mord på sitt CV någonsin.
Ska tilläggas att jag ser samma anda i Sverige på krabaterna. De är hypermaskulina till sättet som en kompensation till deras små insidor. Det är inga män utan pojkar som dricker kaffe på cafeer och röker vattenpipa när de borde göra allt i sin makt för att skapa en så bra framtid för sina familjer men det tycks vara en åsidosatt prioritering.