2021-08-16, 15:59
  #1597
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
+1

Som ut som en vanlig dag i Sverige där mediedresserad minister uttalar sig om mord i förorten.

Det västland som efter USA har bränt mest resurser och fått soldater dödade sedan 2001 har lite mer resurser och mod än Sverige och dyker upp med eget transportplan:
https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/bundeswehr-fliegt-nach-afghanistan-ab-wie-gefaehrlich-ist-der-einsatz-77396562.bild.html

Merkels sista veckor av 16 års styre verkar inte bli så rosenskimrande.
Än så länge verkar hennes uttalanden vara inriktade på att som många politiker i Sverige hota befolkningen med att talibanerna lär kavla ut många grymma avrättningar närmsta veckorna.

Tror ta mig fan det här är ett steg längre. De medietränade talar ju iaf ibland om förbyggande arbete, nån floskel här och där, långa processer etc etc etc.

I det här fallet är det inte bara huvudet i sanden, det här är flyg till nån annan planet och gräv ner huvudet i sanden där.

De försöker låtsas som om de vann på nån nivå för att de gjorde det mest minimala.

Det är som om de försöker säga att de vann höjdhopp i OS för att de träffade mattan utan att riva ribban (för de hoppade under ribban), hävdar att det var deras avsikt hela tiden och att det är så spelet egentligen fungerar, tar guldmedaljen och går hem
Citera
2021-08-16, 15:59
  #1598
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Finns det några bevis på att hon är kvar?

Hon kan lika gärna sitta och häcka inett grannland och ha tät dialog med någon kontakt inne i Kabul.

Inte helt omöjligt. Gad är ingen dålig journalist, men hennes favoritämne är Magda Gad. Det är väldigt mycket jag, jag och jag.
Citera
2021-08-16, 16:00
  #1599
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Oh fan hade jag ingen aning om.

Egyptier uppvuxen i Falun (tror jag att det var) så då räknas man kanske som svensk..
Citera
2021-08-16, 16:01
  #1600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Inte helt omöjligt. Gad är ingen dålig journalist, men hennes favoritämne är Magda Gad. Det är väldigt mycket jag, jag och jag.

Säger inte att det är så men man ska vara lite kritisk när det gäller denna typ av journalistik.
Citera
2021-08-16, 16:04
  #1601
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Säger inte att det är så men man ska vara lite kritisk när det gäller denna typ av journalistik.

O ja. ”Utrikeskorrespondenterna” sitter ofta
200 mil från händelsernas centrum och dricker grogg på ett hotell. Inte Magda kanske, men definitivt den där Wolfgang på Aftonbladet. Väldigt märkvärdig farbror som var med om allt som ögonvittne, från Kennedymordet till regalskeppet Wasas förlisning..
Citera
2021-08-16, 16:04
  #1602
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja men detta är lite väl liten styrka för anfall.

Dom är 5:1 i underläge mot regeringens arme och varenda krigsherre har en privatmilis + polis och en beväpnad civilbefolkning.

De afghaner som kommer hit beter sig som riktiga alfa så nog trodde jag det skulle bli fajt.

Det kanske bara är syltryggar kvar, de riktigt tuffa är i Sverige…
Citera
2021-08-16, 16:04
  #1603
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Meh, vi vet ju vad dessa sysslar med. Precis som IS. Det är terrororganisationer. De är bra på terror, det är det de kan. Då kan de inte låta det vara optional att bli tortyrmördad om talibanerna tycker du borde utgöra ett exempel. I nuläget, när de har hela kontrollen, kommer de rimligtvis ta folk levande om de vill ta dem levande, nästan oavsett vad du själv hittar på förutom att ta livet av dig själv först.

De är förmodligen inte speciellt smarta på en massa andra områden. Men de är bra på terror. Det är därför folk klättrar upp på flygplan.
Du kan stoppa ner ditt ”meh” igen. För det första, om nu Afghanistans befolkning är emot talibanerna så blir det 38 miljoner människor talibanerna ska tortera ”i dagar, kanske veckor”... Det blir en hel del övertid.

För det andra, vad talibanerna är för pack kan nog inte ha undgått någon. Det enda raka hade naturligtvis varit att göra motstånd så att åsneryttarna inte hade kunnat kapa hela landet utan att ens behöva anstränga sig. Ska man ändå dö kan välja om det ska ske för en god sak eller som en ynklig råtta som inte skulle lyfta ett finger för kvinnorna och barnen som blir kvar på Medeltiden 2.0.

Det enda du gör med dina inlägg är att kratta gången för ännu en flyktinglavin som ska svepa över Sverige.
Citera
2021-08-16, 16:04
  #1604
Bannlyst
Är talibanerna som IS att dom våldtar kvinnor lr är det bara pojkar som gäller i Afghanistan?
Citera
2021-08-16, 16:05
  #1605
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Inte helt omöjligt. Gad är ingen dålig journalist, men hennes favoritämne är Magda Gad. Det är väldigt mycket jag, jag och jag.

Hon har fel om precis allt, hon har noll koll om vad afghanska folket tyckt. Att hon ens får betalt som utlandskorrespondent är skämt. Enda hon gjort är att göra snyftreportage om kvinnor. Väldigt inkompetent kvinna. För mindre än en vecka sen skrev hon att hela Kabul var redo att ta striden mot talibanerna, även kvinnorna.
Citera
2021-08-16, 16:05
  #1606
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Du kan stoppa ner ditt ”meh” igen. För det första, om nu Afghanistans befolkning är emot talibanerna så blir det 38 miljoner människor talibanerna ska tortera ”i dagar, kanske veckor”... Det blir en hel del övertid.

För det andra, vad talibanerna är för pack kan nog inte ha undgått någon. Det enda raka hade naturligtvis varit att göra motstånd så att åsneryttarna inte hade kunnat kapa hela landet utan att ens behöva anstränga sig. Ska man ändå dö kan välja om det ska ske för en god sak eller som en ynklig råtta som inte skulle lyfta ett finger för kvinnorna och barnen som blir kvar på Medeltiden 2.0.

Det enda du gör med dina inlägg är att kratta gången för ännu en flyktinglavin som ska svepa över Sverige.

Det är väl troligtvis personer som har goda skäl att tro att talibanerna är efter dem som försöker klättra upp på flygplan. Inte din genomsnittliga fåraherde. Det är väl knappast 38 miljoner som försöker klättra upp på dem.

Men ja, flyktinglavinen kanske Sverige skulle ha tänkt på innan man åkte dit? Vi kan åka dit ner och sabba allt, döda civila etc men de ska fan inte komma hit?
Citera
2021-08-16, 16:06
  #1607
Medlem
Ratads avatar
Afghaner gillar klantraditioner, islam, timanställningar och att smyga med sin sexuella läggning. Nu när talibanerna tillbaka i palatset får de ju äntligen några som inte hymlar med att det är just detta de får. Jag förstår inte riktigt gnället för de ville ju inte ha en massa NATO-knektar där heller som höll på med suspekt verksam het som flickskolor och vägbyggen och annat som kränker Allah.

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5kGQX/paniken-vid-kabuls-flygplats--manniskor-klamrar-sig-fast-vid-lyftande
bilder på dom som faller från planet på hög höjd..jisses.

Grand Theft Afghanistan achivement unlocked: "Closer to Allah".
Citera
2021-08-16, 16:08
  #1608
Medlem
Flashbackatmes avatar
Nu lär de garanterat komma hit fler bidragstagare och kriminella, bättre de stannade kvar och kämpade för sitt land istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in