2021-08-16, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Vad får dig att tro att talibanerna behöver döda dem för att fånga dem?
Vad gör dig till talibanexpert?
Citera
2021-08-16, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://t.me/disclosetv/4055

Vad i hela pågår? Slöja idag men inte igår på reportern

Vad vi ser är islam, den religion så många svenska (kvinnor) försvarar och vurmar för till skillnad från kristendomen. De muslimska länder där det inte måste bäras slöja eller kvinnorna är underordnade, eller för den delen rättsskipningen är mer som vår, är inte länder med ett muslimskt styre utan istället rel sekulariserade länder där de bara råkar ha en muslimsk tradition. Lite som här i Europa och vår kristna tradition. Vi lever inte under kristet religiöst styre med en massa fanatiker bland oss (om vi inte räknar de muslimska fanatikerna bland oss då). Det var 500 år sedan som tur är...

Varför många av västvärldens kvinnor och en inte oansenlig mängd män vill ha grogrunden för detta statsskick hos oss är för mig outgrundligt gåtfullt.
Citera
2021-08-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Är väl ganska självklart att dom struntar i det, apache helikoptrarna som rensade vägen framför borde vara tecken nog. Och bevisligen var ingen fast utanpå planet för isf hade dom inte ramlat av.

Fast i den bemärkelse att de inte kunde ta sig av flygplanet, man borde stoppat flyget och hjälpt de ned med stege.
Citera
2021-08-16, 15:55
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5kGQX/paniken-vid-kabuls-flygplats--manniskor-klamrar-sig-fast-vid-lyftande
bilder på dom som faller från planet på hög höjd..jisses.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Magda Gad är ju kvar och rapporterar inifrån Kabul. Hur vågar hon som västerländsk kvinna stanna kvar i en sådan hot zone är bortom min förståelse.
Finns det några bevis på att hon är kvar?

Hon kan lika gärna sitta och häcka inett grannland och ha tät dialog med någon kontakt inne i Kabul.
Citera
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Vad gör dig till talibanexpert?

Meh, vi vet ju vad dessa sysslar med. Precis som IS. Det är terrororganisationer. De är bra på terror, det är det de kan. Då kan de inte låta det vara optional att bli tortyrmördad om talibanerna tycker du borde utgöra ett exempel. I nuläget, när de har hela kontrollen, kommer de rimligtvis ta folk levande om de vill ta dem levande, nästan oavsett vad du själv hittar på förutom att ta livet av dig själv först.

De är förmodligen inte speciellt smarta på en massa andra områden. Men de är bra på terror. Det är därför folk klättrar upp på flygplan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag tycker det snarare visar hur jävla efterblivna folk från mellanöstern är och förhoppningsvis en ögonöppnare för alla invandringsvurmande feminister i vårt land. Här ser ni hur korkade dom är som klänger sig fast i flygplan och studsar rakt ner i betong från 100 meters höjd.

Så du tror inte det visar deras enorma desperation och rädsla?
Jag vet inte vad som skulle vara värst. Leva under talibanstyre och bli avrättad, eller begå självmord genom att hoppa från ett plan

Stackars stackars människor
Citera
2021-08-16, 15:56
Bannlyst
fattar inte talibanerna att islam är ett skämt från helvetet? det finns en massa satans himlar, varav bland de största lär vara de som man knullar kvinnor i sitt harem.

för helvete. araber nu får ni skärpa er. annars blir ni svenskar och får komma till det stora fängelset
Citera
2021-08-16, 15:57
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Magda Gad är ju kvar och rapporterar inifrån Kabul. Hur vågar hon som västerländsk kvinna stanna kvar i en sådan hot zone är bortom min förståelse.

Hon är väl egyptier, annars var det rätt.
Citera
2021-08-16, 15:58
Avslutad
Citat:
Hon tror väl att hon kan stänga ut dem som hon stänger ut folk från sitt twitter.

Eller så har hon listat ut att talibanerna kör en utrikespolitisk goodwill-drive nu när de tagit över landet. Det verkar faktiskt så.
Citera
2021-08-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Fast i den bemärkelse att de inte kunde ta sig av flygplanet, man borde stoppat flyget och hjälpt de ned med stege.

Och för varje som man lyckats få ned med stegen hade två nya klättrat upp. Ingen bra taktik.
Citera
2021-08-16, 15:59
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Hon är väl egyptier, annars var det rätt.

Oh fan hade jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in