Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Har du källan till var han säger att han är rädd eller är det som vanligt några av dina utsvävningar, du har ju själv medgett att du gärna överdriver för att få det att låta bättre.
Att han kallas för det är ju inte bara jag utan det är i folkmun i Västerås, det kommer i från och som du vet ingen rök utan eld( du gillar ju ordspråk) och hur vet du att jag inte har en aning?
att han fått det namnet beror inte på att någon annan än han själv har lockat fram dessa
Förövrigt finns det många inlägg om henne som du inte har läst och EB erbjöds köpa huset av Esb.
Vaa?!?…. Du frågar mig om källa för att sedan själv brista ut i ett hav av rykten och påståenden.
Jag tycker Esbjörns agerande tyder på… Låtet det som jag har källa på det?
Menar du att att Esbjörn är en så pass offentlig person i Västerås att han har ett öknamn han kallas offentligt? Har du källa på det? Eller på att han överhuvdtaget går under det öknamnet.
Hur vet du vad jag läst? Kan du inte i ställer visa mig något av dessa inlägg?
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Han är livrädd för sina ombud menar du...
Nej, han var rädd för Ebba. Ursäkta om jag var otydlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Finns det någon budgivning du varit med i själv, där säljaren sagt ja till det första budet? Någon budgivning dina vänner varit med om, där det har hänt? Att en säljare säger nej, kanske och ja, i takt med att buden blir bättre, är väl normalt?
Enligt brorsonen Matz, som faktiskt vet hur mycket löst det finns på/i fastigheten, så handlar det om "massa containrar", inte ett par. Sedan är det bärandet till containern och slängandet i containern som är tidsödande och kanske tungt, obehagligt och lite farligt. Men frågan vad det är värt att slippa, kan bara besvaras av Esbjörn och de som faktiskt vet vad som finns där och vad som ska bort. Att Esbjörn inte har lust att slita med det, kan jag förstå. Att han är beredd att avstå en del av vinsten för att någon annan gör det åt honom, kan jag förstå. I reda pengar är det inte 300' utan 78% av 300' det kostar honom i och med att det ingår i köpesumman.
3 månader från start till slut är inte ruskigt snabbt. Här i nollåtteland är det nog att ses som en väldigt långsam affär. Ett par veckors förarbete av mäklare och fotograf, ett par veckor på hemnet och en vecka visning, budgivning och påskrift. En dryg månad med andra ord.
Ingen budgivning jag varit med om eller hör talas om har gått till så här.
Köparen:
-Mäklaren värderade alltså ditt hus till 4,2 +/- 200k.
Enligt principen taxerings värdet är 75% av värdet skulle huset vara värt nästa 4,3 miljoner. Jag bjuder 3,8.
Säljaren:
3,9!!!!!
Som jag sagt innan. Vilken säljare med riktiga värderingar och relevant information skulle inte sagt. Minst 4,4 där?
Vidare har jag och folk i min omgivning bara köpt hus där säljaren initierat försäljningen. Så att någon har köpt ett hus där säljaren från början inte varit inställd på att sälja har aldrig hänt. Så mitt svar på din fråga är Nej.
Även om det var 10 containrar.( vilket är orimligt mycket. Ett proppfullt hus ryms i 3 typ) är summan 300 000 kr löjligt hög.
Om tre månader från att första kontakten togs till tillträdesdag datum är fort eller inte får vi enas omsatt vara oense angående. Jag har aldrig varit med om att det gått så fort.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Livrädd? Inte bara rädd, utan rädd för sitt liv?
Det kan inte vara så enkelt att Esbjörn har svårt att fara med osanningar eller dölja att han far med osanningar, när han sitter i samma rum som Ebba? De flesta normala människor har svårt att ljuga rakt upp i någon annans ansikte om det handlar om betydande saker. Typ en fastighetsaffär. Vad händer om Esbjörn får en rak fråga om omständigheterna? Vad händer om han avslöjar spelet bakom kulisserna?
Jag har givetvis ingen aning om graden på Esbjörn rädsla. Jag känner inte honom.
Jag vet inte vilken osanning du menar att Esbjörn skulle fara med.