2021-08-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Och så får man läsa att det är Trumps fel i expressen. Att de fjollorna inte kan ge sig.

SVT gör faktiskt inte det. De hade istället en artikel om att det inte var Bidens fel. Så visst har MSM en nyanserad rapportering.
Citera
2021-08-16, 08:45
Medlem
Citat:
Och så får man läsa att det är Trumps fel i expressen. Att de fjollorna inte kan ge sig.
Fel och fel. Saudiarabien krävde att Trump skulle kräva att Talibanledaren släpptes ur fängelset och Trump gjorde som hans herrar från 9/11 sa. Inte konstigt att han får kritik. Föga nationalistiska gjort av Trump.
Citera
2021-08-16, 08:46
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Som vanligt blir man mörkrädd när man läser på Flashback.

Dom flesta Afghaner vill inte ha Talibanerna. Har pratat väldigt mycket en del dom sista dagarna med vänner i Kabul och Mazar - det är en stor sorg där nu. Det här är hjärtskärande, så mycket som raserats så snabbt. Jobbade själv där 2011 och har mycket vänner kvar där- en vän som är konfliktfotograf som åkte dit för två veckor sen som precis lyckades ta sig ut. Resten har inte den lyxen, och är rädd att dom kommer få det riktigt svårt nu, speciell dom tjejer och kvinnor jag jobbade med. Några av dom starkaste människor jag träffat.

Det här är till stor del Pakistan (och Saudis) fel att Talibanerna kunde ta sig fram fram detta på det sätt som gjorts.

Och om man ska bråka om vilken amerikansk president ska ha skulden så skyller jag lika delar på Obama/Trump/Biden. Biden ska väl sägas till sitt försvar att han är la för virrig för att förstå hur länge Pakistan har planerat det här. Ska bli intressant att se hur Indien ställer sig till detta med.

#sanctionpakistan
Vad pratar du om? Talibanerna är minst 41% av befolkningen sen har de stöd av resten. De är de rättmätiga makthavarna. Du är ute och cyklar. Som situationen var så hade vi den rike mannen emedan folket svalt.
Citera
2021-08-16, 08:46
Medlem
nidhoogens avatar
Grattis till Talibanerna som tog tillbaka sitt land från Globohomo.

De hemska Talibanerna kommer nu förbjuda;
- Bacha bazi (pedofili) och homosexualitet
- Heroinproduktion (opium)
- offentliga roller för kvinnor

Hur ska det gå för kvinnorna???

https://files.catbox.moe/mrrz42.webm

/White knight
Citera
2021-08-16, 08:47
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Sverige i ett nötskal. Villkorat bistånd förändrar världen.. LOL

Talibanerna kan garanterat säkra medel från allierade inom deras ideologiska sfär *host Saudi host*

Tallisarna kommen ha en flickskola som front. Bakom sitter de och samlar in biståndspengar för sitt demokratiarbete. Ann Linde kan peka på flickskolan och sen betala ut pengar.
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Som vanligt blir man mörkrädd när man läser på Flashback.

Dom flesta Afghaner vill inte ha Talibanerna. Har pratat väldigt mycket en del dom sista dagarna med vänner i Kabul och Mazar - det är en stor sorg där nu. Det här är hjärtskärande, så mycket som raserats så snabbt. Jobbade själv där 2011 och har mycket vänner kvar där- en vän som är konfliktfotograf som åkte dit för två veckor sen som precis lyckades ta sig ut. Resten har inte den lyxen, och är rädd att dom kommer få det riktigt svårt nu, speciell dom tjejer och kvinnor jag jobbade med. Några av dom starkaste människor jag träffat.

Det här är till stor del Pakistan (och Saudis) fel att Talibanerna kunde ta sig fram fram detta på det sätt som gjorts.

Och om man ska bråka om vilken amerikansk president ska ha skulden så skyller jag lika delar på Obama/Trump/Biden. Biden ska väl sägas till sitt försvar att han är la för virrig för att förstå hur länge Pakistan har planerat det här. Ska bli intressant att se hur Indien ställer sig till detta med.

#sanctionpakistan
Hur kan du vara så säker på att en majoritet av afghanerna inte stödjer talibanerna och vill se dem leda landet? Har det gjorts någon opionsundersökning?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:

Det är alltid Carl Bilds fel och Trumps fel.
Citera
2021-08-16, 08:49
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
SVT gör faktiskt inte det. De hade istället en artikel om att det inte var Bidens fel. Så visst har MSM en nyanserad rapportering.
>Biden vill fokusera på Kinas växande makt, inte betala för evighetskrig där stora delar av stöder försnillas av korrupta aktörer

Vår regim-media asså, värd varenda skattekrona...
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/det-var-inte-klantighet-som-gav-talibanerna-afghanistan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Spekulativt, tror inte det rör sig om en trojanska häst så mycket som noll incitament att strida och dö för en artificiell stat. Samt det faktum att det i realiteten inte existerade 300 000 soldater.
Ja det var ju en överdrift från min sida.
Försöker bara hitta förklaringar till att välja en livstil med stenhårt religiöst förtryck över just en artificiell stat.
Frihet verkar inte vara prio 1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Bush startade kriget och förstod inte problemen så han har naturligtvis ingen skuld alls då eller?

Självklart. Pratade om närtid. Jag delar upp Afghanistans närhistoria i två delar - Usas intåg och Bush värdelösa första uttåg som ska ses som starten på allt det här (jag var för övrigt god vän med delar av Rabbannais familj och pratat mycket av just denna delen med folk som var nyckelfigurer runt första gången Talibanerna tog makten) - och den andra delen som pågick fram tills att Kabul nu föll. Den tredje delen startar nu.
Citera
2021-08-16, 08:51
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Fel och fel. Saudiarabien krävde att Trump skulle kräva att Talibanledaren släpptes ur fängelset och Trump gjorde som hans herrar från 9/11 sa. Inte konstigt att han får kritik. Föga nationalistiska gjort av Trump.

Situationen var tvungets att avslutas. Obama ville det, Trump och Biden. Det var inget snack om att alla hjälptes åt här. Afghanistan är ett shit hole country och vi kan inget göra. Bara att bygga mur runt Europa för extrem islamiseringen av mellan östern har bara börjat. Storkrig inom 15 år.
Citera
2021-08-16, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Grattis till Talibanerna som tog tillbaka sitt land från Globohomo.

De hemska Talibanerna kommer nu förbjuda;
- Bacha bazi (pedofili) och homosexualitet
- Heroinproduktion (opium)
- offentliga roller för kvinnor

Hur ska det gå för kvinnorna???

https://files.catbox.moe/mrrz42.webm

/White knight

Bögar kan slaktas, inget o tycka synd om. Men Heroin/opium tillverkning kommer tripplas nu. Kommer bli överflöd av narkomaner här i Sverige. Sanna mina ord. Sen hoppas jag att Grekland, Italien och Spanien har fixat skydds nätet i medelhavet alltså muren under vatten som hindrar alla båtar att komma till Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in