Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Som supporter känns det aldrig avslappnat före man gör åtminstone 2-0, men ja - man har spelet, man skapar chanser, man släpper inte till så mycket. Salah får många fina chanser och släpper faktiskt boll flera gånger, även i ett läge när han kanske borde gjort det själv (!). Inte mycket att vara missnöjd med helt enkelt. Burnley hemma nästa som tappade idag, innan det blir upp till bevis mot ett väldigt hajpat Chelsea.
Nu kan man slappna av och njuta av resten av helgens matcher. Blir kul att se hur ditt Tottenham klarar av City - var Kane befinner sig när pipan blåses (mitt tips är: hemma, men det var ett tag sen jag grävde i det sista budet). Vore skoj om ni fixar en pinne eller mer.
Själv tror jag att City kommer göra processen kort med Spurs, City vinner med 3-1 är mitt tips
Med det sagt har jag ju närmare ligapremiären vi kommit börjat skymta ljusglimtarna. Dele Alli har sett pigg ut under försäsongen och om han får det att fungera i år blir han ju nästan som en ny värvning. Även Lo Celso har sett bra ut och sedan har vi Skipp som gjorde det grymt bra på lån i Norwich 20/21 och som jag tror och hoppas kommer att matchas en hel del i år.
Sedan har jag en bra känsla med Nuno, vars personlighet är svår att tycka illa om. Han känns på något sätt som en motpol till en viss annan portugis. Jag förväntar mig inga stordåd den här säsongen utan hoppas främst på att få se en mer underhållande fotboll än de senaste årens harvande.
Orosmolnet för mig just nu är Ndombele, rekordvärvningen som inte ens figurerat under försäsongen och som Nuno gjort en del kryptiska uttalanden om. Jag vet inte vad det är med killen men något är fel. Det är synd för man ser att det finns potential och han har ju blixtrat till ett par gånger sedan han anslöt men av någon anledning fungerar det inte. Dålig attityd, lathet - jag vet inte.
Det ska bli intressant att se hur Nuno formerar backlinjen. Han var känd för sin treback i Wolves men har kört fyra under försäsongen. Vem som än spelar kommer det bli svettigt och jag tippar på att vi lär få se minst en dråplig situation signerad antingen Dier eller Aurier (förutsatt att de spelar)