2021-08-14, 19:06
Medlem
Vanstertrollets avatar
Visst fan var det en genomrutten insats av Arsenal igår och man förtjänade absolut noll med sig från matchen. Men inte nånstans har jag sett några kommentarer på Brentfords bägge mål. Man kan ju helt klart argumentera att bollen är över linjen innan 1-0 målet och visst fan ska det vara frispark till Leno vid 2-0? Det är två högst tveksamma situationer som leder till Brentfords mål. Men som sagt, ingen verkar uppmärksamma detta. I Viasats studio hyllade man ju mest Janssons agerande vid 2-0 målet för att han är svensk…

Nu låter jag såklart som en dålig förlorare, men som jag redan nämnt så förtjänade Arsenal ingenting i matchen och Brentford hade förmodligen gjort mål på något annat sätt om målen blivit bortdömda.
Citera
2021-08-14, 19:19
Moderator
zanteras avatar
2-0 målet var väl lite kontroversiellt, jag kan dock tycka att Leno "går med" i spelet lika mycket och det är lite 50/50, samtidigt som Leno inte protesterar något speciellt efteråt heller. Jag kan dock tycka att målvakter oftast får alldeles för mycket med sig så för min egen del ser jag ingen nackdel i att det någon gång ges favör till det attackerande laget, så länge de inte kör något judo-kast på målvakten eller dylikt.

Har inte sett någon riktigt bra bild på Chambers rensning och om bollen var över linjen eller inte, men igen det var ingen direkt som protesterade så det kändes ju märkligt.
Citera
2021-08-14, 19:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Varför ska allt kring PL på flashback alltid handla om den här stjärnan. Kan någon moderator se till att fixa detta så vi andra kan få diskutera lite utan att generalfittmun tar över i precis varenda tråd med sina offtopic inlägg.

Riktigt kul med en skräll såhär i premiären. Hade inte sett Brentford ta en enda poäng mot någon av de bättre 7-8 lagen i PL den här säsongen. Grattis till historisk (om än tillfällig) ledning i PL Brentford! 🍺

Mvh
Jo har tänkt kommentera detta tidigare men inte pallat. Kikade tillbaka på förra säsongen tråd och fullt på med diskussioner och inlägg om matcherna och hur säsongen ska bli i god ton. Nu med Generalen och Rojjo också så är var och varannat inlägg personliga påhopp. Direkta faktafel eller delusions. Spammande. Bara två senaste sidorna är generalens spammande. Bättre moderatorer eller möjlighet att blocka vissa användares inlägg had behövts. Raderas inlägg till höger och vänster i vissa andra fotbollstrådar för att dom är "politiska". Men här verkar man kuna betee sig hur som helst. Har tappat itresset för att ens skriva längre.

Finns ju annars ganska mycket intressant de första två veckorna nu med The championship och Premier league. Pigga nykomlingar. Arsenal som fortsätter falla. Chelsea vinner med Alonso som måste vara en av de spelare som får minst cred för sina insatser. Ständigt producerar från sin västerbackposition. Även i fyrback när dom spelar det. Pogba med 4 assist i Unitds kross. Benitez med välbehövlig seger. Aston villa med sina värvnigar känns som bland de mer interssanta. Starka nykomlingar tror jag.

Överlag står sig Premier lague starkt med starka fönster medan Serie A och Spanska ligan går på knäna. Likaså franska bortsett från PSG som spelar efter egna regler.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2021-08-14 kl. 19:59.
Citera
2021-08-14, 20:10
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
2-0 målet var väl lite kontroversiellt, jag kan dock tycka att Leno "går med" i spelet lika mycket och det är lite 50/50, samtidigt som Leno inte protesterar något speciellt efteråt heller. Jag kan dock tycka att målvakter oftast får alldeles för mycket med sig så för min egen del ser jag ingen nackdel i att det någon gång ges favör till det attackerande laget, så länge de inte kör något judo-kast på målvakten eller dylikt.

Har inte sett någon riktigt bra bild på Chambers rensning och om bollen var över linjen eller inte, men igen det var ingen direkt som protesterade så det kändes ju märkligt.

Att Leno inte protesterar visar väl mest att han inte bryr sig iofs… Det har du rätt i. Målvakter är överlag väldigt skyddade, men det är likväl trist att man här helt plötsligt bestämmer sig för att inte göra det. Då får man hålla den linjen framöver isf.

Jag kan tycka att det är lite märkligt att ingen av situationerna uppmärksammades och VAR borde kollat ordentligt.
Citera
2021-08-14, 20:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Otroligt nöjd med Liverpools premiär. Fullsatt Carrow Road, ett supertaggat Norwich som gör comeback i PL, och man vinner komfortabelt till sist med 3-0. Kunde inte hoppats på mer.

Missade tyvärr stora delar pga strulande internet, men det jag såg var jag nöjd med. Tsimikas bitvis OK, bitvis fladdrig. En helt annan känsla med riktiga mittbackar längst bak, som kan slå en passning framåt och inte kissar på sig när de får press på sig.

Som många andra lag kunde vi inte heller mönstra starkaste elva, men det såg ändå väldigt lovande ut. Fem av fem plus från min sida.
Citera
2021-08-14, 20:31
Medlem
Ojojoj total överkörning, härligt!! Burnley nästa helg sen köra över Chelsea helgen efter! lets go
Citera
2021-08-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Otroligt nöjd med Liverpools premiär. Fullsatt Carrow Road, ett supertaggat Norwich som gör comeback i PL, och man vinner komfortabelt till sist med 3-0. Kunde inte hoppats på mer.

Missade tyvärr stora delar pga strulande internet, men det jag såg var jag nöjd med. Tsimikas bitvis OK, bitvis fladdrig. En helt annan känsla med riktiga mittbackar längst bak, som kan slå en passning framåt och inte kissar på sig när de får press på sig.

Som många andra lag kunde vi inte heller mönstra starkaste elva, men det såg ändå väldigt lovande ut. Fem av fem plus från min sida.
Oerhört viktigt för Liverpool att Firmino får näta och att man håller nollan i Van Dijks återkomst. Allt snack inför säsongen har handlat om Chelsea och Manchesterlagen p.g.a. deras värvningar och det är lätt att glömma bort att Liverpool har ett samspelat och fruktansvärt bra lag. Om inget drastiskt händer likt förra året så tror jag definitivt att man kommer att vara med i titelstriden.

Det kändes stensäkert i 90+ minuter ikväll.
Citera
2021-08-14, 20:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Oerhört viktigt för Liverpool att Firmino får näta och att man håller nollan i Van Dijks återkomst. Allt snack inför säsongen har handlat om Chelsea och Manchesterlagen p.g.a. deras värvningar och det är lätt att glömma bort att Liverpool har ett samspelat och fruktansvärt bra lag. Om inget drastiskt händer likt förra året så tror jag definitivt att man kommer att vara med i titelstriden.

Det kändes stensäkert i 90+ minuter ikväll.

Som supporter känns det aldrig avslappnat före man gör åtminstone 2-0, men ja - man har spelet, man skapar chanser, man släpper inte till så mycket. Salah får många fina chanser och släpper faktiskt boll flera gånger, även i ett läge när han kanske borde gjort det själv (!). Inte mycket att vara missnöjd med helt enkelt. Burnley hemma nästa som tappade idag, innan det blir upp till bevis mot ett väldigt hajpat Chelsea.

Nu kan man slappna av och njuta av resten av helgens matcher. Blir kul att se hur ditt Tottenham klarar av City - var Kane befinner sig när pipan blåses (mitt tips är: hemma, men det var ett tag sen jag grävde i det sista budet). Vore skoj om ni fixar en pinne eller mer.
Citera
2021-08-14, 20:52
Medlem
Bruno fernandes världens sämsta värvning enligt experten generalen..

Hattrick idag.

Man utd for mycket heart.
Citera
2021-08-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Som supporter känns det aldrig avslappnat före man gör åtminstone 2-0, men ja - man har spelet, man skapar chanser, man släpper inte till så mycket. Salah får många fina chanser och släpper faktiskt boll flera gånger, även i ett läge när han kanske borde gjort det själv (!). Inte mycket att vara missnöjd med helt enkelt. Burnley hemma nästa som tappade idag, innan det blir upp till bevis mot ett väldigt hajpat Chelsea.

Nu kan man slappna av och njuta av resten av helgens matcher. Blir kul att se hur ditt Tottenham klarar av City - var Kane befinner sig när pipan blåses (mitt tips är: hemma, men det var ett tag sen jag grävde i det sista budet). Vore skoj om ni fixar en pinne eller mer.
Själv tror jag att City kommer göra processen kort med Spurs, City vinner med 3-1 är mitt tips

Med det sagt har jag ju närmare ligapremiären vi kommit börjat skymta ljusglimtarna. Dele Alli har sett pigg ut under försäsongen och om han får det att fungera i år blir han ju nästan som en ny värvning. Även Lo Celso har sett bra ut och sedan har vi Skipp som gjorde det grymt bra på lån i Norwich 20/21 och som jag tror och hoppas kommer att matchas en hel del i år.

Sedan har jag en bra känsla med Nuno, vars personlighet är svår att tycka illa om. Han känns på något sätt som en motpol till en viss annan portugis. Jag förväntar mig inga stordåd den här säsongen utan hoppas främst på att få se en mer underhållande fotboll än de senaste årens harvande.

Orosmolnet för mig just nu är Ndombele, rekordvärvningen som inte ens figurerat under försäsongen och som Nuno gjort en del kryptiska uttalanden om. Jag vet inte vad det är med killen men något är fel. Det är synd för man ser att det finns potential och han har ju blixtrat till ett par gånger sedan han anslöt men av någon anledning fungerar det inte. Dålig attityd, lathet - jag vet inte.

Det ska bli intressant att se hur Nuno formerar backlinjen. Han var känd för sin treback i Wolves men har kört fyra under försäsongen. Vem som än spelar kommer det bli svettigt och jag tippar på att vi lär få se minst en dråplig situation signerad antingen Dier eller Aurier (förutsatt att de spelar)
Citera
2021-08-14, 21:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Visst fan var det en genomrutten insats av Arsenal igår och man förtjänade absolut noll med sig från matchen. Men inte nånstans har jag sett några kommentarer på Brentfords bägge mål. Man kan ju helt klart argumentera att bollen är över linjen innan 1-0 målet och visst fan ska det vara frispark till Leno vid 2-0? Det är två högst tveksamma situationer som leder till Brentfords mål. Men som sagt, ingen verkar uppmärksamma detta. I Viasats studio hyllade man ju mest Janssons agerande vid 2-0 målet för att han är svensk…

Nu låter jag såklart som en dålig förlorare, men som jag redan nämnt så förtjänade Arsenal ingenting i matchen och Brentford hade förmodligen gjort mål på något annat sätt om målen blivit bortdömda.
Ja, det var verkligen en kass insats från oss i går. Huruvida målen borde blivit bortdömda eller ej, kan alltid diskuteras. Men framförallt så fick Brentford 2x mål som var jävligt billiga, speciellt första mål var billigt - vafan höll vårat försvar på med? Men fullt förtjänat att Brentford fick 3p. Förhoppningsvis så sätter detta resultat mera press på Arteta.
Citera
2021-08-14, 22:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, det var verkligen en kass insats från oss i går. Huruvida målen borde blivit bortdömda eller ej, kan alltid diskuteras. Men framförallt så fick Brentford 2x mål som var jävligt billiga, speciellt första mål var billigt - vafan höll vårat försvar på med? Men fullt förtjänat att Brentford fick 3p. Förhoppningsvis så sätter detta resultat mera press på Arteta.

Gött å se att du är i balans Generalen. Fortsätter du såhär kommer folk kunna ta dig på allvar Ingen aning om vad försvaret höll på med. Tycker ju annars att försvarsspelet varit det som ändå funkat hyfsat under Arteta. Det sätter garanterat press på spanjoren. Som jag sagt tidigare. Om vi går till uppehållet med 0 poäng så är han väck. Det var en nyckelmatch igår egentligen så sett för hans del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in