2021-08-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Är detta din ansökan som nytt uppslag till förutfattade meningar i ordboken eller?
Citera
2021-08-14, 16:45
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Om vi tar de senaste 2000 åren kan jag hitta 1985 eller så med högre dödlighet, vilket inte säger någonting. Titta på demografin, vi har en yngre befolkning än någonsin i modern tid samtidigt som dödligheten har ökat, säger inte det dig något?

Titta på den rullande femårs-snittet, vad säger det? Hur kan du med någon intellektuell hederlighet säga att nuvarande pandemi inte lett till ett statistiskt signifikant överdödlighet? Särskiljt om du anpassar till ålder.
Jag brukar jämföra spanska sjukan med digerdöden för att påvisa att spanska sjukan inte gav upphov till någon överdödlighet. Spanska sjukan var bara en smekning i näshålan. Ingen fara alls.
Citera
2021-08-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nej, det är ett ohederligt påstående. Hälsosamt leverne leder statistiskt till mindre allvarlig COVID, men påverkar inte din risk att få COVID.

Gällande din "diktatoriska sidor"-kommentar tror jag att du har en del att läsa på om samhällsbygge innan du uttalar dig, du låter väldigt oinsatt och det är väl snudd på att man tror att du kommer uttala dig om att man enbart har rättigheter men inga skyldigheter som en del av samhällskontraktet.

Nja, var spanska sjukan ofarlig? Även med vaccin så borde vi, med vi som "mänskligheten" snarare än en sub-gruppering av mänskligheten, vara oroliga då SARS-CoV-2 uppvisar en del oroväckande beteende när det kommer till mutationstakt och kors-immunitet mellan stammarna.

Jag märker att du inte tittade på klippet.
About this Show:

A study involving 100,000 subjects demonstrated the importance of exercise and physical activity in decreasing the risk of infectivity, severity and mortality of COVID-19.

Så jag står fast vid att den stora hälsorisker för människor är dataspel istället för att röra på sig läsk istället för vatten chips istället för broccoli.

Med en vältränad och näringsriktig gödd population skulle covid vara en fis i universum.

Nu särskilt i USA märks det, bland feta typ 2 diabetes högt blodtryck folk är det en farlig otäck sjukdom.

Fel livstids val leder
till mer sjukdom och ju desperatare vill man tvinga andra att ta ett experiment vaccin.
Det saknar trots all fas 3 studier.
Citera
2021-08-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag är av samma åsikt och är läkare. Avvaktar tills vaccinen är tillräckligt säkra. Jag känner en person som tagit vaccin mot svininfluensan och lider av narkolepsi tills idag.

Ni får kritisera mig hur ni vill. Det är okej. Jag kan ta det.

Är du läkare nu?

Inget ont menat men jag hoppades du skulle komma på bättre tankar.

/

Jo, jag är också en av de där (påstådda) 5 procenten, och var nästan ensam med munskydd i början. Jag kommer nog ta något av vaccinen när det blir dags för resa eller liknande om det krävs mer än frisk/antikroppar. Väntar gärna.

Det sista jag känner mig är osolidarisk, tog detta på allvar tidigt och gjort mitt yttersta för att skydda andra. Nu tycker jag ni kan hålla käften.

Absolut ingen konpiratorisk AntiVaxxeR eller vad för epitet ni gillar rulla på era självgoda föraktfulla små tungor för att känna er som bättre människor (än andra). Bää
Citera
2021-08-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Jag är en av dem som inte kommer att ta vaccinet, oavsett diverse tvångsåtgärder. Har aldrig tagit något vaccin i vuxen ålder. Undviker mediciner överhuvudtaget. Senaste gången jag råkade ut för en ordentlig infektion med feber och dylikt var för cirka femton år sedan. Jag vill inte äventyra min utmärkta hälsa genom att injicera ett preparat som i bästa fall inte påverkar mig alls, i värsta fall fördärvar den hälsa jag har byggt upp, bland annat genom att i möjligaste mån hålla mig borta från medicinska preparat.

Om jag mot förmodan skulle bli sjuk av viruset, så får det väl vara så.

Jag har för övrigt inte drabbats av klimatångest, av samma skäl som jag inte har drabbats av tillräckligt stark bacillskräck för att låta mig injiceras med "vaccinet". Man bör inte dras med i sådana hysteriska kampanjer, anser jag.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2021-08-14 kl. 16:52.
Citera
2021-08-14, 16:59
Medlem
Jag är en av dom.

VD
30års ålder
Årslön: ca 800k
Vältränad
Hyffsat smart tror jag.
Duktig socialt

Jag kommer inte vaccinera mig än föräns det studerats bättre.

Tycker inte illa om dom som vaccinerat sig eller dom som inte gör det.

Har självklart vaccinerat mig och mina barn mot dom vanliga sjukdomarna.
Citera
2021-08-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Du är även negress. Tror inte du klarar av att bli läkare.

Du bevisar konstant att du är efterbliven.
Citera
2021-08-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Många har fått hemska biverkningar och tom dött skriver du.
För mig låter det mer som om du beskriver de som drabbats av COVID-19.
Så ofarligt att vara ovaccinerad är det inte.....
Men snälla naiva stackare. Finns på Folkhälsom sida dödfall och biv.
Citera
2021-08-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Bara trådstarten luktar illa, vi är många fler än 5%, snarare 20, men vill man få folk att känna sig "tvugna" att ta skiten så vill man få ner procenten för att få dom tveksamma att inte känna sig utanför😁
Vilka vi är som inte går på dårskapen, är nog en blandning av fritänkare och mer framgångsrika än snittet.
Pöbeln går på mer eller mindre allt som kablas ut i media, lättlurade, fattiga och rädda.
Och rätt självklart blir det så, är du svag psykiskt och eller ekonomiskt, har du inte många andra val än att följa resten av pöbeln, så har det alltid fungerat och idag är det tydligare än någonsin.
Varför har du fått för dig att det är 20 procent när det handlar om endast fem procent?
Citera
2021-08-14, 17:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför har du fått för dig att det är 20 procent när det handlar om endast fem procent?
Nyligen stod det i en tidningsartikel att 70% av Sveriges befolkning vaccinerat sig, så du har rätt, de är snarare uppåt 30% som inte gjort det (än)
Citera
2021-08-14, 17:08
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Du bevisar konstant att du är efterbliven.
Gör jag? Negersläktet har den lägsta intelligensen bland alla folkgrupper - statistiskt sett är det mer troligt att jag vinner på lotto än att Ducadream är läkare. Att hon skriver helt efterblivna inlägg på Flashback stärker inte direkt hennes påstående.
Citera
2021-08-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag märker att du inte tittade på klippet.

Korrekt. Jag läste artiklarna, jag såg inte på klippet. Jag antar att du själv gjort detsamma och är medveten om att det enbart är effekterna av en COVID-19 infektion som påverkas av ditt allmänna hälsotillstånd. Den uppmätta skillnaden av lägre infektionsgrad hos fysiskt aktiva är inom PCR-testers felmarginal, så även om skillnaden är statistiskt signifikant, så är inte mätvärdet signifikansen baseras på tillförlitligt i tillräckligt hög grad för att man ska kunna dra slutsatser baserat på det. Se Bentley (2021) nedan för en genomgång av PCR-testers marginaler.

- Bentley P. M. (2021). Error rates in SARS-CoV-2 testing examined with Bayes' theorem. Heliyon, 7(4), e06905. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e06905

Notera att jag inte argumenterar för att det är dåligt att ha en bra hälsa, utan jag visar på siffror som indikerar att COVID är att räkna med även om man är vid god vigör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in