2021-08-14, 00:16
Medlem
sneervs avatar
[quote=MinStad|76899762]
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart

Precis så. Ingen verkar förstå hur kulturerna inom den delen av världen funkar. Han hade blivit så utstött.
Värre vanheder kan man, inom de kulturerna, inte göra

Att ni orkar.. Finns inget som tyder på att han var homosexuell snarare tvärtom då vi vet att han hade tinder där han träffa tjejer!

Och även om han hade varit det så är det trångsynt att tro att bara för man är turk så tar man självmord om ens föräldrar inte accepterar en! Jag gissar att du inte träffat många turkiska familjer i ditt liv?
Senast redigerad av sneerv 2021-08-14 kl. 00:19.
Citera
2021-08-14, 01:02
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Finns det någon källa på att det var en Shgr2000 som användes?
Jag fattar att du inte kan namnge folk, men hur vet du det? I den andra tråden så lät folk så jävla självsäkra på att det var pentylstubin. Och någon annan påstod med säkerhet att han gått in i en kasun och snott "sprängdeg" och att det skulle varit vanliga 125or som använts.
Vore trevligt med någon form av klarhet kring VARFÖR man vet vad som använts. En handgranat är inte omöjlig att få med sig hem. Men det känns ändå allvarligare och mer tabu än att det slinker med lite pentyl då och då. Att sno med sig en skarp granat kan likställas med att sno en pistol. Jag tänker i huvudsak på stressen och det moraliska i beslutat att sno med sig det man skall ta livet av sig med.

Säger inte att du har fel, men kommer man med detaljer lär man ju redovisa något iaf om man vill vara trovärdig. I synnerhet när "stölden" är av den art att det nog påverkar en själv mer.

Bekant som är snut o som varit på plats, mer än så vågar jag faktiskt inte säga. Men han beskrev iaf skadorna som av en handgranat, ergo splitterskador.
Citera
2021-08-14, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Såg i dina tidigare inlägg att du kollat lite på David Goggins och verkar utgå från att han är någon slags måttstock på hur alla militärer mår eller fungerar.

Så med andra ord, du vet absolut ingenting om vad som hänt DA, men du gissar att han blivit mördad p.g.a. din ensidiga bild av en jägares psyke?

Jag gissar att han har blivit mördad lika mycket som du gissar att han begick självmord - fast min gissning är ungefär hundra gånger rimligare på alla sätt och vis om man utgår ifrån hans historik och vem han var.
Citera
2021-08-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Svart avundsjuka. Skrämmande att läsa. Han var uppenbarligen poppis bland dem som jobbade med honom. Och han verkade vara mkt duktig på sitt jobb av det jag läst (utanför tråden). Här i tråden är det rena viskningsleken.

Kan bara hålla med.
Kloka ord!
Citera
2021-08-14, 01:56
Medlem
TheJackets avatar
Så sprängturken sprängde sig själv för att han var bög?
Citera
2021-08-14, 01:59
Medlem
[quote=MinStad|76899762]
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart

Precis så. Ingen verkar förstå hur kulturerna inom den delen av världen funkar. Han hade blivit så utstött.
Värre vanheder kan man, inom de kulturerna, inte göra
Då är du väldigt dåligt påläst.
Det finns många inom andra kulturer som inte har den inställningen som du tror.. Man kan inte dömma alla.
Jag könner 2 Turkiska familjer som står varann nära och det fins homosexuella barn i båda familjerna som ingen familjemedlem ser som vanheder.
Citera
2021-08-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Så sprängturken sprängde sig själv för att han var bög?

Det är bara en massa påståenden av folk här på sidan som de inte har någon fakta och vetskap om.
Varför benömner du DA som Sprängturk?
Citera
2021-08-14, 02:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är bara en massa påståenden av folk här på sidan som de inte har någon fakta och vetskap om.
Varför benömner du DA som Sprängturk?

Därför att han är det. Skogsturken, Laserturken, nu Sprängturken
Citera
2021-08-14, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Bekant som är snut o som varit på plats, mer än så vågar jag faktiskt inte säga. Men han beskrev iaf skadorna som av en handgranat, ergo splitterskador.

Om en polis gett dig sån info så har han brutit mot sekretess lagen
Citera
2021-08-14, 02:19
Medlem
[quote=sneerv|76900011]
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad

Att ni orkar.. Finns inget som tyder på att han var homosexuell snarare tvärtom då vi vet att han hade tinder där han träffa tjejer!

Och även om han hade varit det så är det trångsynt att tro att bara för man är turk så tar man självmord om ens föräldrar inte accepterar en! Jag gissar att du inte träffat många turkiska familjer i ditt liv?

Kan bara hålla med.. Trångsynta som sprider rykten om något de inte har en susning om
Citera
2021-08-14, 02:28
Medlem
[quote=Sorgensvart|76896893]
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att han tog livet av sig pga att han innerst inne var homosexuell. Han visste att hans föräldrar aldrig skulle acceptera det. Därav självmordet. Han orkade inte med trycket från familjen att han borde skaffa fru, barn, villa och vovve.

Jag såg filmen nyligen på SVT om Bobby kändisfrisören, som kom ut som bög och hade väldiga problem med familjen. Hans pappa kunde inte acceptera sonens läggning och var på väg att ta avstånd från sonen. Mamman var ledsen och besviken men kunde inte förskjuta sonen.

Jag känner en person med ursprung likt Ardas, med föräldrar från Turkiet och Irak. De kunde definitivt inte acceptera sonens läggning, som blev utstött. Många orkar inte med krav om ”normal” familjebildning eller familjens avståndstagande och då kan självmord bli en sista utväg.

Jag såg också dokumentären om Bobby och det betyder inte att alla inom vissa kulturer har samma inställning till homosexuella

Det är bara rykten som säger att DA var gay och om han nu skulle varit det så tror jag att hans föräldrar mycket troligt hade acepterat det..
De verkar vara inteligenta upplysta människor som följer med i tiden.
Citera
2021-08-14, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ja, det här kommer väl inledningsvis från fadern om jag inte missminner mig. Att han var väldigt viktig, en av tre i landet som trycker på någon magisk missilknapp eller vad det var, när vi blir invaderade. Sen har ju en vän till familjen fortsätt detta spår med att skriva "kommando" i varannan mening. Det har liksom gått lite överstyr. Folk som har noll koll hakar på hela "hamiltonspåret" ganska omgående. Känns som vi är ganska få ändå som försöker hålla det i schack. Men läser man vissas kommentarer låter det som att hela flashback sitter och nedvärderar Arda på något vis... Så är det ju inte alls, Precis som du säger

Då har du missst att även DA hade både arbetskamrater och vänner som bekräftat DA som mycket duktig inom försvaret och de har även beskrivit honom som ödmjuk snäll väluppfostrad bästa vön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in