[quote=Sorgensvart|76896893]
Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag tror att han tog livet av sig pga att han innerst inne var homosexuell. Han visste att hans föräldrar aldrig skulle acceptera det. Därav självmordet. Han orkade inte med trycket från familjen att han borde skaffa fru, barn, villa och vovve.
Jag såg filmen nyligen på SVT om Bobby kändisfrisören, som kom ut som bög och hade väldiga problem med familjen. Hans pappa kunde inte acceptera sonens läggning och var på väg att ta avstånd från sonen. Mamman var ledsen och besviken men kunde inte förskjuta sonen.
Jag känner en person med ursprung likt Ardas, med föräldrar från Turkiet och Irak. De kunde definitivt inte acceptera sonens läggning, som blev utstött. Många orkar inte med krav om ”normal” familjebildning eller familjens avståndstagande och då kan självmord bli en sista utväg.
Jag såg också dokumentären om Bobby och det betyder inte att alla inom vissa kulturer har samma inställning till homosexuella
Det är bara rykten som säger att DA var gay och om han nu skulle varit det så tror jag att hans föräldrar mycket troligt hade acepterat det..
De verkar vara inteligenta upplysta människor som följer med i tiden.