2021-08-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ja... Blir man kränkt över att någon kallar en Spec officer vid sin grad (fanjunkare, i tron om att det skulle vara ett skälsord) så är väl chansen för att man inte gjort lumpen ganska stor. Typ mer eller mindre 100% säkert.
Det jag reagerar på är att det är så många här på sidan som är mer intresserad av att nervärdera DA i sin yrkedroll än vad som kan ha hänt honom
Det kan inte vara annat än avundsjuka som driver dessa.
Citera
2021-08-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det jag reagerar på är att det är så många här på sidan som är mer intresserad av att nervärdera DA i sin yrkedroll än vad som kan ha hänt honom
Det kan inte vara annat än avundsjuka som driver dessa.
Så är det. Svart avundsjuka. Skrämmande att läsa. Han var uppenbarligen poppis bland dem som jobbade med honom. Och han verkade vara mkt duktig på sitt jobb av det jag läst (utanför tråden). Här i tråden är det rena viskningsleken.
Citera
2021-08-13, 19:42
Medlem
[quote=Anedin|76889303]
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Så märkligt att denna tråd fortsätter leva

DA tog livet av sig. Punkt.

Han gjorde de utbildning han kunde. (finns begränsning hur långt man kan gå med dubbla medborgarskap)
Inom militären inte några herrejösses utbildningar men för den oinvigde.

Han tog livet av sig med sprängmedel. Han VILLE INTE LEVA LÄNGRE.

Ingen hjälpte honom. Han gjorde det själv.

Vem skulle ens göra sig besväret att dra ut någon långt in i skogen för att ha ihjäl honom??
Då fullständigt jävla ologiskt. Jag förstår att hans släkt gärna vill få till det så. Att ta livet av sig "gör man inte" i en sådan kultur. Det är som att vara bög, INTE ACCEPTERAT.
Pinsamt, skam över familjen.. Ni korkade förstår inte hur tabu sånt är.

Ni får fortsätta vara korkade.

OBS! Finns ett tips i texten om varför..[/QUOTE

Det är mer korkat att tro sig veta någonting man inte vet?
Jag tror att han tog livet av sig pga att han innerst inne var homosexuell. Han visste att hans föräldrar aldrig skulle acceptera det. Därav självmordet. Han orkade inte med trycket från familjen att han borde skaffa fru, barn, villa och vovve.

Jag såg filmen nyligen på SVT om Bobby kändisfrisören, som kom ut som bög och hade väldiga problem med familjen. Hans pappa kunde inte acceptera sonens läggning och var på väg att ta avstånd från sonen. Mamman var ledsen och besviken men kunde inte förskjuta sonen.

Jag känner en person med ursprung likt Ardas, med föräldrar från Turkiet och Irak. De kunde definitivt inte acceptera sonens läggning, som blev utstött. Många orkar inte med krav om ”normal” familjebildning eller familjens avståndstagande och då kan självmord bli en sista utväg.
Citera
2021-08-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ja... Blir man kränkt över att någon kallar en Spec officer vid sin grad (fanjunkare, i tron om att det skulle vara ett skälsord) så är väl chansen för att man inte gjort lumpen ganska stor. Typ mer eller mindre 100% säkert.
Jaja malaj själv förstår jag.
Citera
2021-08-13, 20:06
Medlem
Gold94s avatar
[quote=Sorgensvart|76896893]
Citat:
Jag tror att han tog livet av sig pga att han innerst inne var homosexuell. Han visste att hans föräldrar aldrig skulle acceptera det. Därav självmordet. Han orkade inte med trycket från familjen att han borde skaffa fru, barn, villa och vovve.

Jag såg filmen nyligen på SVT om Bobby kändisfrisören, som kom ut som bög och hade väldiga problem med familjen. Hans pappa kunde inte acceptera sonens läggning och var på väg att ta avstånd från sonen. Mamman var ledsen och besviken men kunde inte förskjuta sonen.

Jag känner en person med ursprung likt Ardas, med föräldrar från Turkiet och Irak. De kunde definitivt inte acceptera sonens läggning, som blev utstött. Många orkar inte med krav om ”normal” familjebildning eller familjens avståndstagande och då kan självmord bli en sista utväg.

Det tror jag inte ett dugg på, möjligen för 30 år sedan.
Deniz mor och far bor inte ens i Sverige.
Jag har själv levt med en turkisk man i 10 år och har en dotter med honom som är 25 år idag.
Om han nu skulle ha varit gay så är han ju inte ensam om det här i Sverige precis. Tror du inte att han hade träffat likasinnade här då som stöttar varandra?
Vad du än tror så står inte världen stilla utanför Nordens gränser.
Någonting har ju hänt, men ingen av oss vet vad.
Jag hoppas att det kommer fram för Deniz skull och att hans familj får någon sorts klarhet.
Citera
2021-08-13, 20:11
Medlem
Citat:
Vad vet du om jag gjort lumpen eller inte?
Som malaj då
Citera
2021-08-13, 20:17
Medlem
PeterNosters avatar
En handgranat kastar man väl mot fi. Inte kastar på sig själv.
Citera
2021-08-13, 21:07
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Jaja malaj själv förstår jag.
Är du? Eller vad menar du.
Citera
2021-08-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Som malaj då
Är det ditt nya favoritord? Du har liksom hakat upp dig lite. Vi vet att du kan skriva malaj och försöka reta upp folk på det visat. Verkar ju dock inte funka sådär jätte bra, testa nåt nytt? :/
Citera
2021-08-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Svart avundsjuka. Skrämmande att läsa. Han var uppenbarligen poppis bland dem som jobbade med honom. Och han verkade vara mkt duktig på sitt jobb av det jag läst (utanför tråden). Här i tråden är det rena viskningsleken.

Att DA var duktig på sitt jobb är det inte många som ifrågasatt. Knappast någon vad jag sett. Jag tror de flesta är eniga om att han var kompetent inom sitt område. Och omtyckt av kompisar.
Det som ifrågasätts är vissas förståelse för vad hans jobb innebar.

Om någon är väldigt duktig på att t ex köra lastbil så låt då denne framstå som duktig att köra lastbil.
Kom inte och påstå att denne är landets Infrastrukurminister.

Så länge folk återkommer om att han var en högre militär, eller ens en viktig militär, så kommer det att komma motreaktioner.

Varken DA, eller någon annan av landets s k Elitsoldater har någon större militär betydelse.
Sagt av en s k Elitsoldat med självinsikt.
Senast redigerad av Lacus 2021-08-13 kl. 21:29.
Citera
2021-08-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Att DA var duktig på sitt jobb är det inte många som ifrågasatt. Knappast någon vad jag sett. Jag tror de flesta är eniga om att han var kompetent inom sitt område. Och omtyckt av kompisar.
Det som ifrågasätts är vissas förståelse för vad hans jobb innebar.

Om någon är väldigt duktig på att t ex köra lastbil så låt då denne framstå som duktig att köra lastbil.
Kom inte och påstå att denne är landets Infrastrukurminister.

Så länge folk återkommer om att han var en högre militär, eller ens en viktig militär, så kommer det att komma motreaktioner.

Varken DA, eller någon annan av landets s k Elitsoldater har någon större militär betydelse.
Sagt av en s k Elitsoldat med självinsikt.
Ja, det här kommer väl inledningsvis från fadern om jag inte missminner mig. Att han var väldigt viktig, en av tre i landet som trycker på någon magisk missilknapp eller vad det var, när vi blir invaderade. Sen har ju en vän till familjen fortsätt detta spår med att skriva "kommando" i varannan mening. Det har liksom gått lite överstyr. Folk som har noll koll hakar på hela "hamiltonspåret" ganska omgående. Känns som vi är ganska få ändå som försöker hålla det i schack. Men läser man vissas kommentarer låter det som att hela flashback sitter och nedvärderar Arda på något vis... Så är det ju inte alls, Precis som du säger
Citera
2021-08-13, 23:45
Medlem
[quote=Sorgensvart|76896893]
Citat:

Precis så. Ingen verkar förstå hur kulturerna inom den delen av världen funkar. Han hade blivit så utstött.
Värre vanheder kan man, inom de kulturerna, inte göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in