[quote=Sorgensvart|76896893]
Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag tror att han tog livet av sig pga att han innerst inne var homosexuell. Han visste att hans föräldrar aldrig skulle acceptera det. Därav självmordet. Han orkade inte med trycket från familjen att han borde skaffa fru, barn, villa och vovve.
Jag såg filmen nyligen på SVT om Bobby kändisfrisören, som kom ut som bög och hade väldiga problem med familjen. Hans pappa kunde inte acceptera sonens läggning och var på väg att ta avstånd från sonen. Mamman var ledsen och besviken men kunde inte förskjuta sonen.
Jag känner en person med ursprung likt Ardas, med föräldrar från Turkiet och Irak. De kunde definitivt inte acceptera sonens läggning, som blev utstött. Många orkar inte med krav om ”normal” familjebildning eller familjens avståndstagande och då kan självmord bli en sista utväg.
Det tror jag inte ett dugg på, möjligen för 30 år sedan.
Deniz mor och far bor inte ens i Sverige.
Jag har själv levt med en turkisk man i 10 år och har en dotter med honom som är 25 år idag.
Om han nu skulle ha varit gay så är han ju inte ensam om det här i Sverige precis. Tror du inte att han hade träffat likasinnade här då som stöttar varandra?
Vad du än tror så står inte världen stilla utanför Nordens gränser.
Någonting har ju hänt, men ingen av oss vet vad.
Jag hoppas att det kommer fram för Deniz skull och att hans familj får någon sorts klarhet.