2021-08-13, 18:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Å hevde at TEH er uten rolle i saken fordi han fortalte om slepesporene, er jo bare tull. Tvert i mot, hadde han IKKE fortalt om disse ville han blitt mistenkt med en gang, når de var så åpenbare «at alle kunne se de». Han kunne selvfølgelig ikke vite hva TH hadde forklart om dette, og grunnen til at TH «ikke så slepesporene med en gang» var at han trolig ikke var inne i huset i det hele tatt etter 0906.

At det ikke fantes avtrykk fra TH’s sko eller fingre på konvolutten og to av tre ark i trusselbrevet, og han ikke hørte AE’s telefon styrker dette. Han befant seg trolig i bil på utsiden hvorfra han betjente husets trådløse fasttelefon.

Det er så mye med THs forklaringer som ikke stemmer.
THs kontor er bare 4-5 meter unna der som AEs telefon lå, men denne telefonen hørte han liksom ikke.
Undrer på hvordan det er med denne fasttelefonen, hvis den er trådløs. Om han hadde den med seg i bilen og til jobb og tilbake, eller om han gikk rundt huset og låste seg inn fra baksiden av huset. Kontoret har egen inngangsdør på baksiden av huset.
https://imgur.com/a/BIHetvH
Citera
2021-08-13, 18:56
Medlem
tjallabaiss avatar
repost

En takk til brukere som Legokatt, Skaanseth m.fl. som har lastet opp en avatar. Herved rettes på nytt en en oppfordring til brukere som Sandemose og ole.stoltenberg m.fl. om å gjøre det samme. Da er det mye raskere å sile ut innleggene. Uten avatar så leser jeg ofte halve innlegget før jeg legger merke til brukernavnet, og finner ut at jeg da kunne spart meg lesingen
Citera
2021-08-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag tror inte heller att AEH dumpades där,
Nei, nokså enig.

Så hvis jeg skulle måtte dumpe et lik, ikke for langt fra Oslo, og det måtte bli ukomplisert, så hadde jeg valgt her https://goo.gl/maps/oPSLxAhhvwXDtZVy9 (over og bak gjerdet i bildet)
Først, det er et sted hvor ingen kommer å legge merke til deg, for det andre så dumpes det allerede mye rart der, for det andre er det svært bratt nedover, og totalt utilgjengelig, så ingen kommer å sjekke ut hva som er dumpet. Ingen kameraer, lett tilgjengelig fra hovedveien. Etter min mening helt perfekt. Forøvrig et område hvor flere lik har blitt dumpet før (men på mirakuløsvis har også blitt funnet igjen)

En annen ting jeg tenkte på at også hvis AEH skulle bli funnet er det ikke nødvendigvis slik at det tar saken videre. Noen skjeletrester uten konkret dødsårsak et sted ute i naturen hjelper saken svært lite. Så egentlig er det nesten likegyldig om AEH blir funnet eller ei. Det hadde vært bra for saken og familien, men ikke at det nødvendigvis løser noe som helst.
Citera
2021-08-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Nei, nokså enig.

Så hvis jeg skulle måtte dumpe et lik, ikke for langt fra Oslo, og det måtte bli ukomplisert, så hadde jeg valgt her https://goo.gl/maps/oPSLxAhhvwXDtZVy9 (over og bak gjerdet i bildet)
Først, det er et sted hvor ingen kommer å legge merke til deg, for det andre så dumpes det allerede mye rart der, for det andre er det svært bratt nedover, og totalt utilgjengelig, så ingen kommer å sjekke ut hva som er dumpet. Ingen kameraer, lett tilgjengelig fra hovedveien. Etter min mening helt perfekt. Forøvrig et område hvor flere lik har blitt dumpet før (men på mirakuløsvis har også blitt funnet igjen)

En annen ting jeg tenkte på at også hvis AEH skulle bli funnet er det ikke nødvendigvis slik at det tar saken videre. Noen skjeletrester uten konkret dødsårsak et sted ute i naturen hjelper saken svært lite. Så egentlig er det nesten likegyldig om AEH blir funnet eller ei. Det hadde vært bra for saken og familien, men ikke at det nødvendigvis løser noe som helst.
Nå bygger de ny vannforsyning til Oslo der
https://vartoslo.no/anna-maria-aursund-bydel-vestre-aker-vann--og-avlopsetaten/oslo-skal-ha-ny-vannforsyning-og-borer-en-19-kilometer-lang-vanntunnel-til-huseby-i-oslo-vest/242638
Citera
2021-08-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rableverk
Det har jeg aldri påstått. Han var innlagt på Tyreli i Oslo når i perioden før faren ble arrestert, fra april til mai 2020. Om man skal skånes fordi man er rusmisbruker, så får avisene lite å skrive om. Hva har gjorde før moren forsvant vet heller ikke jeg. Deler i alle fall interessen for at han nå kan være mer interessant for politiet enn det man først trodde.
TH er antagligvis ikke særlig henrykt over TEH, som med sin interesse for rockemusikk langt derifra viser interesse for å gå i farens fotspor. Sannsynligvis var TH gjerrig overfor sønnen, akkurat som med kona. Jeg finner ikke bevis på at TEH har hatt inntektsgivende arbeid. En grunn for å få noe ut av farens pengebeholdning, kan være å iscenesette en kidnapping, som da gikk galt ved at hun døde, for jeg tror neppe han ønsket å ta livet av moren. Jeg har truffet han på utesteder i Oslo som er lang fra steder fiffen vanker, heller mer undergrunnsteder, og bekjente har uttalt han likte spille en gangsterrolle. Jeg har selv truffet han, og han utrykte da liten tiltro til politiet tidlig i etterforskingen. Dessverre ble jeg forhindret til å snakke mere med han, det kunne vært interessant!
Citera
2021-08-13, 20:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
repost

En takk til brukere som Legokatt, Skaanseth m.fl. som har lastet opp en avatar. Herved rettes på nytt en en oppfordring til brukere som Sandemose og ole.stoltenberg m.fl. om å gjøre det samme. Da er det mye raskere å sile ut innleggene. Uten avatar så leser jeg ofte halve innlegget før jeg legger merke til brukernavnet, og finner ut at jeg da kunne spart meg lesingen
Skriver en bruker som valgte bilde av "Hånddukke Poop" som avatar...(google lens)

Dette var halve innlegget.

Hehehe, nå skjønner jeg hvorfor denne brukeren kaller seg tjalabais...
Citera
2021-08-13, 20:36
Medlem
Legokatts avatar
---- Lego's Krimhjørne ----

En ny serie innlegg for deg som er krim- interessert og følger med i saken. Det blir presentert et utvalg brikker fra media og DU kan pusle deg frem til en løsning på dem. (Mye mer spennende enn sudoku

I dag har jeg hentet frem disse brikkene fra media:

- TH og AEH dro på et spontant teaterbesøk kvelden før forsvinningen
- Observasjon av bil kl 07.56 og 08.56
- AEH varslet ikke om noe mistenkelig, men sendte SMS / ringte sine barn rett etter at TH dro på jobb. Siste kjente livstegn kl 09.14
- Ingen observasjoner av bil parkert utenfor S4
- Bakhon på trappen

Hva tyder dette på?
Hva blir den mest logiske løsningen på disse brikkene samlet?
Citera
2021-08-13, 20:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Nei, nokså enig.

om jag minns rätt hittades flera bilar här för några år sedan, 1 eller 2 tror jag var möjligt att identifiera ...
men under dagen är det mycket trafik efter RV33 och det bästa för dumpning i de flesta sjöar är båt på natten :
https://www.google.com/maps/@60.5773369,11.1590394,3a,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZV5ACsAL2R5spR1KJ5ZijQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Problemet med att dumpa en människa och inte en soffa är att ingen kan se, ingen kan se människan varken då eller senare, så bäst är nog en tank med syra och kunskap om hur länge tanken håller så kroppen är upplöst innan tanken lösts upp...
Citera
2021-08-13, 20:44
Medlem
Nottelitens avatar
TEH har jo arbetat något i 2019 :
https://i.imgur.com/fewCeb6.png
Citera
2021-08-13, 23:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er så mye med THs forklaringer som ikke stemmer.
THs kontor er bare 4-5 meter unna der som AEs telefon lå, men denne telefonen hørte han liksom ikke.
Undrer på hvordan det er med denne fasttelefonen, hvis den er trådløs. Om han hadde den med seg i bilen og til jobb og tilbake, eller om han gikk rundt huset og låste seg inn fra baksiden av huset. Kontoret har egen inngangsdør på baksiden av huset.
https://imgur.com/a/BIHetvH
Jeg tror MGM var i huset da TH kom fra jobb, og overleverte fasttelefonen til TH i bilen. Selvfølgelig forutsetter det at S4 hadde trådløs fasttelefon, noe som ble vanlig fra midten av 90- tallet.
Citera
2021-08-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror MGM var i huset da TH kom fra jobb, og overleverte fasttelefonen til TH i bilen. Selvfølgelig forutsetter det at S4 hadde trådløs fasttelefon, noe som ble vanlig fra midten av 90- tallet.

Mgm satt på med TEH vekk fra s4 da?
Citera
2021-08-14, 00:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Mgm satt på med TEH vekk fra s4 da?
Min teori er kjent, jeg tror alle fire nærmeste hadde ulike oppgaver i en nøye regissert plan denne for AE skjebnesvangre dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in