2021-08-13, 20:39
Medlem
Tjoflos avatar
Har man inte vaccinerat sig mot influensan tidigare så känns det ganska onödigt att göra det nu.
Nu har de äntligen lyckats lura i majoriteten till att vaccinera sig mot influensan så staten sparar pengar på sjukdomsbortfall.
Citera
2021-08-13, 20:40
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja om du inte förstår skillnaden mellan ett uttalande från FHM och en rapport framtagen av KI och World Values Survey Association, då är det riktig illa!

Du borde be din gode man att förklara skillnaden för dig

Du får kalla det vad du vill men i mina ögon är det ett uttalande. Har du länkat till KI och World Values Survey Association så har det varit deras uttalande.
Citera
2021-08-13, 20:41
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Då är jag en av de påstådda 5%.
Är dock ingen konspirationsteoretiker.

Har ingen lust bara. Haft covid, tar det hellre det igen än att göra som staten säger.

Har också haft covid-19.
Absolut inget jag skulle ta en spruta för.
Inte ens värt bensinpengarna till vårdcentralen.
Citera
2021-08-13, 20:42
Medlem
Haddock93s avatar
Jag är en kille på 28 år, jobbar ett vanligt jobb och ser vaccinet som onödigt då jag inte är rädd för Corona och är mer rädd för eventuella långtidsbiverkningar. Har också haft covid och det var som en lätt influensa.

De vaccinerade är skyddade (varför annars ta vaccinet) så jag bör således inte utgöra något hot mot dessa.

Därför tar jag inte vaccinet och tycker det är sjukt hur folk så gärna tar det och applåderar fascismen från vaccinpasset. Förstår nu hur diktatorer som Hitler fick makten. Skräm upp ett folk genom media och sen inför olika typer av restriktioner och för att undvika dessa måste man ta en spruta som sen blir ett pass på. Förstår ni vilken makt ni ger politikerna?

https://youtu.be/tiwsv51Il4k

Ta en titt på detta klipp från Joe Rogan och fundera sen över ert beslut.

Vet 2 tjejer på jobbet som resonerar lika som mig. Så det är inte bara blattar som ni så gärna vill få oss att tro för att demoralisera oss och känna oss ensamma.

Tror förövrigt inte på att 80% av svenskar har tagit vaccinet. Kanske uppemot 60%.
Citera
2021-08-13, 20:46
Medlem
Dessa potentiella 90% inkluderar väl inte barn under 16 år? Redovisar inte FHM endast vaccinerade för den vuxna befolkningen?
Senast redigerad av Jettz 2021-08-13 kl. 20:52.
Citera
2021-08-13, 20:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag känner en sköterska i stockholmsområdet som administrerar vaccin och inte vaccinerat sig, hon tänker inte göra det heller. Hon baserar det på vad hon sett, riskgrupper är tydliga och det är lätt att se vem som behöver vaccin och vem som inte behöver det. Gamla, överviktiga och sjuka behöver vaccin.

Så känner jag också.
Jag har jobbat (ett av mina jobb) På ett sjukhus under hela Pandemin.

Jag har sett vad jag har sett, och när det framställs i media på ett helt annat sätt, så blir jag definitivt motvals.
Citera
2021-08-13, 20:48
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du får kalla det vad du vill men i mina ögon är det ett uttalande. Har du länkat till KI och World Values Survey Association så har det varit deras uttalande.
Du förstår alltså inte att FHM kan presentera en undersökning från en annan oberoende källa på sin hemsida?

Tror du verkligen att de själva tar fram allt som står där?

Herre jävlar vad korkat! Men jag är inte förvånad....
Citera
2021-08-13, 20:53
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du förstår alltså inte att FHM kan presentera en undersökning från en annan oberoende källa på sin hemsida?

Tror du verkligen att de själva tar fram allt som står där?

Herre jävlar vad korkat! Men jag är inte förvånad....

Läs synonymer till uttalande.
förklaring, utlåtande, kommentar, inlägg, påstående, tillkännagivande,

Du har länkat till FHM och deras publicerade uttalande. Men du verkar vara extremt bråksugen ikväll. Har du haft mycket fel på sista tiden???? Med en IQ under 55 så har jag full förståelse för dig.

Håll dig till TOPIC i fortsättningen. Har du andra problem så sök hjälp.
Citera
2021-08-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Först och främst: Jag tycker varje person själv har rätt att avgöra om de vill vaccineras eller inte.

Dock ser man på min arbetsplats ett tydligt mönster vilka som inte vaccinerat sig och det är arbetsskygga, personer med mycket frånvaro, personer med utländsk bakgrund osv.

Tråkigt men mönstret är tydligt.

Urvalet är cirka 100 pers..

Som sagt har jag all respekt för de som inte vill vaccinera sig.... Jag fattar bara inte varför dessa individer tillhör de arbetsskygga (personer som underpresterar).
Senast redigerad av shagmaster 2021-08-13 kl. 20:58.
Citera
2021-08-13, 20:57
Medlem
surfacings avatar
Vad fan ska jag med det till? För det första har jag redan haft skiten, man mår ju sämre utav en vanlig baksmälla. För det andra vad i helvete väsnas man för, om man är vaccinerad? Då har man väl ingenting att vara orolig över och stimma om? Eller?

Folk är korkade jävla kärringar. Vuxna människor beter sig som små barn, projicerar känslor på sin omgivning i affekt. Ja alltså apropå IQ. Individer klarar ej ens av att dra paralleller eller slutsatser utifrån objektiva perspektiv. Världen förefaller att bli alltmer kollektivt fördummad, ungefär som i filmen Idiocracy (vilken för övrigt är total skräp). Man verkar inte ens förstå syftet med vaccin eller än mindre vad ett vaccin gör med kroppen rent medicinskt. Majoriteten argumenterar i sin tur emot sitt eget intresse utan att de ens förstår det själva.

Nu diskuteras det "vaccinpass" till höger, vänster, upp och ned. Haha. Vill ni ha ett exempel hur pass jävla imbecillt samt ogenomtänkt detta är? Tänk att du går på restaurang (ja eller vad fan som helst egentligen). Vi höftar att 5-10% som befinner sig på denne restaurang inte är vaccinerade. Rent vetenskapligt existerar alltså risken att båda parter kan smitta varandra alldeles oavsett om de är vaccinerade eller ej. Vilka är då offer här rent objektivt sett? Båda naturligtvis. Men vilka är offer rent moraliskt sett? Dito. För vad fan gör ni på restaurang över huvud taget om ni från start är rädda med hänsyn till er egen eller andras säkerhet? Så vad är nästa steg: Personalen på restaurangen, är de vaccinerade? Kommer restaurangen förlora sitt serveringstillstånd? Ska man ha anställningsstopp eller sparka icke vaccinerad personal? Samt övergripande i det stora hela: Vilka andra branscher berörs? Kassabiträden, lastbilschaufförer, hantverkare? Etc etc. Får ett icke vaccinerat barn gå till skolan? Får ett barn med icke vaccinerade föräldrar gå till skolan? Får en kock som är vaccinerad, men med icke vaccinerade barn/fru/släkt, jobba på restaurang? Vice versa, kommer vaccinerade undvika platser där vaccinpass ej är krav eller kommer de också rentav förbjudas från platsen?

Frågorna är många, svaren är få. Intelligensnivån lyser med sin frånvaro. Kanske är det bäst om vi bara lägger ned svensk näringsliv totalt, lägg ned hela skiten. Förbjud alla människor med allt mellan förkylning till HIV från att få åka tunnelbana eller handla på affären. Jag då? Vad tycker jag? Ja jag skiter ärligt talat i vilket, gör hur sjutton ni vill. Jag tycker människor förtjänar fan inte mer än varandra. Mänskligheten är hjärndöd. Sorgliga idioter. Det är ju inte direkt jag som står och väsnas ännu över meninglöst skit, jag föredrar att röra mig framåt istället. Men lycka till. Det är som med livet i övrigt, skit händer och då finns det eventuellt inte ett smack man kan göra åt saken. "Väx upp" som man säger på ren svenska.
Senast redigerad av surfacing 2021-08-13 kl. 21:25.
Citera
2021-08-13, 20:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Många arbetar som sjukvårdspersonal.

Tror jag inte. Känner flera sjuksköterskor och läkare och alla har vaccinerat sig.
Citera
2021-08-13, 21:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Känner två som inte vaccinerat sig. Dessa två individer är akademiker med bra jobb men de hyser även en stark misstro mot myndigheter och makten överlag. De tror på diverse konspirationsteorier (typ att 9/11 var iscensatt av judar osv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in