2021-08-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Hur kan du få det till att det inte var våldtäkt och prdofeli? De yngsta var 14 år!

Hörde det var 13 år gammal.
2021-08-12, 23:28
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Lyssna på dokumentären så kan vi fortsätta diskussionen.

I dokumentären näms ett flertalet under 15. Under 15 är det lag att man räknas som barn! Barn som säljer sex till män räknas som pedofili också.

Allt är inte svart eller vitt, på 70-talet var frivilligt sex med en 13-14 åring inget olagligt oavsett hur gammal den andra parten var.

Pedofili handlar om yngre barn än 13 år, och hebefili var det nog knappast någon bland gemene man som visste vad det var, eller ens hade hört ordet.

Högstadietjejer sålde "handjob" på varuhusets herrtoa på lunchrasten för en 50-lapp, för att få pengar till cigaretter och öl/vin till helgen, och kanske smink eller kläder. På en mindre ort där jag växte upp.

Jag försvarar absolut inte sex med unga. Försöker bara beskriva min syn på 70-talet då jag var tonåring och ung vuxen.

Tänker att det kan vara nyttigt att titta lite på det som hände då med den tidens ögon också, det kan ge en lite mer balanserad bild av hur det kunde ske det som skett.

Angående korruption så fanns den nog då likaväl som idag, men skygglapparna var väl lite större då.
2021-08-13, 01:29
Medlem
kramdjurs avatar
På TV4 Play finns en programserie som heter "Leif GW om ..." och ett avsnitt handlar om bordellhärvan, det är mycket intressant program: https://www.tv4play.se/program/leif-gw-om
2021-08-13, 02:06
Medlem
layvares avatar
Citat:

I dokumentären näms ett flertalet under 15. Under 15 är det lag att man räknas som barn! Barn som säljer sex till män räknas som pedofili också.

Jag har sett dokumentären på Youtube.

Självklart så är det fel att 14-15 åringar jobbar som prostituerade åt politiker men det är inte pedofili.
15åringar är byxmyndiga. Förmodligen var även 14åringar det under 70-talet i sverige.

Pedofili handlar om människor som tänder på individer som inte ens kommit in i puberteten.typ 10-11åringar och yngre eller beroende på hur utvecklad personen är.

Våldtäkt? Hade våld begåtts? Det handlade väl snarare om att politiker sexuellt utnyttjat dem eftersom de var mindreåriga?
2021-08-13, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Jag har sett dokumentären på Youtube.

Självklart så är det fel att 14-15 åringar jobbar som prostituerade åt politiker men det är inte pedofili.
15åringar är byxmyndiga. Förmodligen var även 14åringar det under 70-talet i sverige.

Pedofili handlar om människor som tänder på individer som inte ens kommit in i puberteten.typ 10-11åringar och yngre eller beroende på hur utvecklad personen är.

Våldtäkt? Hade våld begåtts? Det handlade väl snarare om att politiker sexuellt utnyttjat dem eftersom de var mindreåriga?

Jätte konstigt resonemang. Det nämns i dokumentären under ett förhör med flickorna att en av flickan var inte utvecklad ännu. Inga kvinnliga kroppsdelar var utvecklade dvs platta bröst. En av poliserna uppmärksamma att flickan fortfarande sov med tummen i munnen och var ett barn i skallen.

Jag tror inte du verkar förstå. Våldtäkt är det när du har sex med ett barn utan att hon förstår. Tvingar henne att träffa män. När flickan säger hon inte ville mer så fick hon lavetter.

Jag tror verkligen inte du har sett den. Du äcklar mig riktigt mycket nu. Du förminskar problemet så otroligt mycket samt på något sätt försvarar deras beteende.
2021-08-13, 06:34
Medlem
Citat:
Lyssnade häromdagen på på dokumentär gällande en bordell verksamhet i Sverige under 70-80 talet.

Ständigt hör man invandrare ligger högst i listan gällande pedofili och våldtäkt men lyssnar man på dokumentären så inser man snabbt att det är nog tvärtom.

Flertal högt uppsatta människor som köpte sex av minderåriga. Politiker, militär, polis och höga kommunchefen.

Under hela dokumentären så berättas det om hur många gånger högt uppsatta män nonchalerade anmälningarna om att flera högt uppsatta syssla med sådan vilket utgjorde en säkerhetsrisk för riket.

I slutet på dokumentären dömdes en kvinna till 2 års fängelse. Fick sitta totalt 1 år och ingen annan blev dömd. Flertal tjejer vittnade om justitieminister mm som var en av deras kunder.

Så frågan är sker detta mer än vad vi tror och varför görs det inget? Hur kan detta bara glömmas bort.

Har svenska regeringen verkligen rent mjöl i påsen?

Jag är väldigt intresserad av akademikers förehavanden, i synnerhet dom högst utbildade och med särintresset deras liv och leverne i förhållande till deras anseende som ofta är avsevärt högre än gemene mans, vilket fått mig att bla ägna sexualbrotten och gärningsmännen bakom dom lite extra uppmärksamhet.

Vad jag kommit fram till är att dom är minst lika högt representerade som övrig befolkning, det mesta tyder på att dom ligger något högre.

Dvs dom är minst lika kriminella som övriga befolkningen när dom är i lägen där kriminalitet är enda vägen att tillfredsställa ett behov och således inte alls förtjänta av något allmänt sett högre anseende för sina mänskliga kvalitéer utanför professionen.

Jag brinner så mycket för den här frågan att jag kontaktade Brottsförebyggande rådet för att där söka stöd för mina iakttagelser. Men av all tillgänglig forskning och statistisk fanns ingenting tillgängligt just gällande detta område.

Socioekonomiskt svaga grupper däremot verkar man bada i studier rörande deras brott.

Vilket bara gav stöd åt mina iakttagelser, och det ts är inne på, BRÅ som befolkas av i princip enbart akademiker gör som övriga akademiker ägnar intresse åt det som stärker deras eget anseende och väljer att blunda helt eller titta bort för det som kan vara mindre gynnsamt för den egna gruppen.

Hade forskning och datainsamling bedrivits med hela folkets intresse som ledstjärna hade man så klart någon gång tex kunnat studera hur många pedofiler det finns bland akademikerna själva i stället för att massproducera rapporter om hur feta alla lågutbildade är och hur mycket dom röker osv.
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-08-13 kl. 06:53.
2021-08-13, 08:06
Medlem
Citat:

Nej det gör det inte. Pedofili är en diagnos och inte olagligt sig. Pedofili handlar om att man har dragning prepubertala barn. Däremot är sexuella handlingar förbjudna mot barn under 15år. De personer som känner dragning till pubertala barn och inte själv vara i puberteten är hebefiler.

Cirka 50 procent av de GM som begår sexualbrott på barn är inte pedofiler.
2021-08-13, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag är väldigt intresserad av akademikers förehavanden, i synnerhet dom högst utbildade och med särintresset deras liv och leverne i förhållande till deras anseende som ofta är avsevärt högre än gemene mans, vilket fått mig att bla ägna sexualbrotten och gärningsmännen bakom dom lite extra uppmärksamhet.

Vad jag kommit fram till är att dom är minst lika högt representerade som övrig befolkning, det mesta tyder på att dom ligger något högre.

Dvs dom är minst lika kriminella som övriga befolkningen när dom är i lägen där kriminalitet är enda vägen att tillfredsställa ett behov och således inte alls förtjänta av något allmänt sett högre anseende för sina mänskliga kvalitéer utanför professionen.

Jag brinner så mycket för den här frågan att jag kontaktade Brottsförebyggande rådet för att där söka stöd för mina iakttagelser. Men av all tillgänglig forskning och statistisk fanns ingenting tillgängligt just gällande detta område.

Socioekonomiskt svaga grupper däremot verkar man bada i studier rörande deras brott.

Vilket bara gav stöd åt mina iakttagelser, och det ts är inne på, BRÅ som befolkas av i princip enbart akademiker gör som övriga akademiker ägnar intresse åt det som stärker deras eget anseende och väljer att blunda helt eller titta bort för det som kan vara mindre gynnsamt för den egna gruppen.

Hade forskning och datainsamling bedrivits med hela folkets intresse som ledstjärna hade man så klart någon gång tex kunnat studera hur många pedofiler det finns bland akademikerna själva i stället för att massproducera rapporter om hur feta alla lågutbildade är och hur mycket dom röker osv.

Det finns teorier om detta. Ofta är det vänstern som har drivit dem Ex stämplingsteori - verkar börja bli poppis igen. Till ex straffas "White collar crime" lägre. Man jagar inte ungdomar i Danderyd även om de kanske knarkar mer än ungdomar i Rinkeby.

Det hela på bygger på att "rikas" brottslighet inte syns och att de fattigas syns, då samhället sätter in resurserna på att jaga fattiga.

Kan teorin ha någon bäring? Den kan kanske förklara vissa skillnader men hur mycket? Troligen väldigt lite.
2021-08-13, 08:57
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Allt är inte svart eller vitt, på 70-talet var frivilligt sex med en 13-14 åring inget olagligt oavsett hur gammal den andra parten var.

Pedofili handlar om yngre barn än 13 år, och hebefili var det nog knappast någon bland gemene man som visste vad det var, eller ens hade hört ordet.

Högstadietjejer sålde "handjob" på varuhusets herrtoa på lunchrasten för en 50-lapp, för att få pengar till cigaretter och öl/vin till helgen, och kanske smink eller kläder. På en mindre ort där jag växte upp.

Jag försvarar absolut inte sex med unga. Försöker bara beskriva min syn på 70-talet då jag var tonåring och ung vuxen.

Tänker att det kan vara nyttigt att titta lite på det som hände då med den tidens ögon också, det kan ge en lite mer balanserad bild av hur det kunde ske det som skett.

Angående korruption så fanns den nog då likaväl som idag, men skygglapparna var väl lite större då.

Så du menar att de barn som Doris Hopp sålde gjorde det "frivilligt"? Hon var bara en snäll tant som förmedlade kontakter eller?
2021-08-13, 13:28
Medlem
layvares avatar
Citat:
Jätte konstigt resonemang. Det nämns i dokumentären under ett förhör med flickorna att en av flickan var inte utvecklad ännu. Inga kvinnliga kroppsdelar var utvecklade dvs platta bröst. En av poliserna uppmärksamma att flickan fortfarande sov med tummen i munnen och var ett barn i skallen.

Jag tror inte du verkar förstå. Våldtäkt är det när du har sex med ett barn utan att hon förstår. Tvingar henne att träffa män. När flickan säger hon inte ville mer så fick hon lavetter.

Jag tror verkligen inte du har sett den. Du äcklar mig riktigt mycket nu. Du förminskar problemet så otroligt mycket samt på något sätt försvarar deras beteende.

Skicka en länk till dokumentären. Det var längesen jag såg den nu.
Jag försvarar inte deras beteende,jag säger bara att det är extremt vanligt att folk använder termen pedofili felaktigt. Svenska flickor brukar komma i puberteten i 10 årsåldern. Pedofili handlar om barn som inte kommit in i puberteten.
2021-08-13, 14:03
Medlem
layvares avatar
Citat:

Jag tror det räknas som våldtäkt om man jag sex med nån som inte är byxmyndig än, så om hon var 13 kan det stämma.
Flickor brukar komma in i puberteten i 8-13 års åldern och puberteten brukar vara i mellan 2-5år. Svenska flickor är väl rätt sena i sin pubertet rent internationellt sett. Finns mkt individuella skillnader inom detta som man förstår. Vissa flickor kan alltså vara klara med puberteten redan vid 10-årsåldern medans andra är det först vid 18-19år. Kan bero på
tex etnicitet.

Pedofili= innan puberten (ex 0-10år)
Hebefeli= under puberteten (ex 11-13år)
Ebefili=de första åren efter puberteten (ex 14-19år)

Om du googlar hittar du denna info. Ville bara bena ut lite.
2021-08-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Skicka en länk till dokumentären. Det var längesen jag såg den nu.
Jag försvarar inte deras beteende,jag säger bara att det är extremt vanligt att folk använder termen pedofili felaktigt. Svenska flickor brukar komma i puberteten i 10 årsåldern. Pedofili handlar om barn som inte kommit in i puberteten.

https://aca.st/a8961f

Finns på acast app. Eller länken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in