Citat:
Ursprungligen postat av
deepwww89
Lyssnade häromdagen på på dokumentär gällande en bordell verksamhet i Sverige under 70-80 talet.
Ständigt hör man invandrare ligger högst i listan gällande pedofili och våldtäkt men lyssnar man på dokumentären så inser man snabbt att det är nog tvärtom.
Flertal högt uppsatta människor som köpte sex av minderåriga. Politiker, militär, polis och höga kommunchefen.
Under hela dokumentären så berättas det om hur många gånger högt uppsatta män nonchalerade anmälningarna om att flera högt uppsatta syssla med sådan vilket utgjorde en säkerhetsrisk för riket.
I slutet på dokumentären dömdes en kvinna till 2 års fängelse. Fick sitta totalt 1 år och ingen annan blev dömd. Flertal tjejer vittnade om justitieminister mm som var en av deras kunder.
Så frågan är sker detta mer än vad vi tror och varför görs det inget? Hur kan detta bara glömmas bort.
Har svenska regeringen verkligen rent mjöl i påsen?
Jag är väldigt intresserad av akademikers förehavanden, i synnerhet dom högst utbildade och med särintresset deras liv och leverne i förhållande till deras anseende som ofta är avsevärt högre än gemene mans, vilket fått mig att bla ägna sexualbrotten och gärningsmännen bakom dom lite extra uppmärksamhet.
Vad jag kommit fram till är att dom är minst lika högt representerade som övrig befolkning, det mesta tyder på att dom ligger något högre.
Dvs dom är minst lika kriminella som övriga befolkningen när dom är i lägen där kriminalitet är enda vägen att tillfredsställa ett behov och således inte alls förtjänta av något allmänt sett högre anseende för sina mänskliga kvalitéer utanför professionen.
Jag brinner så mycket för den här frågan att jag kontaktade Brottsförebyggande rådet för att där söka stöd för mina iakttagelser. Men av all tillgänglig forskning och statistisk fanns ingenting tillgängligt just gällande detta område.
Socioekonomiskt svaga grupper däremot verkar man bada i studier rörande deras brott.
Vilket bara gav stöd åt mina iakttagelser, och det ts är inne på, BRÅ som befolkas av i princip enbart akademiker gör som övriga akademiker ägnar intresse åt det som stärker deras eget anseende och väljer att blunda helt eller titta bort för det som kan vara mindre gynnsamt för den egna gruppen.
Hade forskning och datainsamling bedrivits med hela folkets intresse som ledstjärna hade man så klart någon gång tex kunnat studera hur många pedofiler det finns bland akademikerna själva i stället för att massproducera rapporter om hur feta alla lågutbildade är och hur mycket dom röker osv.