2021-08-13, 01:22
Medlem
Software Engineer i Kalifornien
Citera
2021-08-13, 03:21
Medlem
Jag tjänar inte mycket pengar men jag har sex med olika kvinnor under tiden jag arbetar 😉
Porr skådis i Skandinavien
Citera
2021-08-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps5-smh
Finans, brutto ca 110k så ca 65k netto. Pensionen bidrar med ca +30k netto, ISK-portföljen ca 60k netto och extrajobb ca 50k netto. Så tjänar strax över 200k netto per månad (ca 175k netto om man bortser från pensionen) en avg månad. Ett par år över 30.

Pensionen kan du väl inte ta ut än på många år så hur menar du att den bidrar netto redan nu när du är strax över 30?
Citera
2021-08-13, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det verkar som att de flesta som drar in pengar bor utomlands. Ett litet tips till er som är kvar i Swedistan.

Så är det definitivt, jobbar man innom ett yrke som motsvarar meddelklass eller lite över meddelklass tjänar man oftast mer i andra länder.
Sen är det inte alttid hela sanningen, pensionsersättningar och andra levnadskostnader kan äta upp en del av lönen.
T.ex vill du vara verksam i någon av USAs storstäder eller London t.ex så får man räkna med att 60 K/Mån netto går åt enbart till att leva. Så om någon visar på 60 brutto i London eller New York är det som att tjäna 30 i Stockholm eller 25 i Lidköping.
Själv ligger jag på ca 60 Brutto(Incusive bonus). Jobbar som Ingenjör i en meddelstor svensk stad.
Har tackat nej till jobb i bl.a Kina och Tyskland där jag blivit erbjuden en bra bit över 100 Netto.
Citera
2021-08-13, 08:41
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du får inte ut 50k på en bruttolön 60-80k. Dessutom kommer du få skatta för boende.

Du får ut 50kkr netto på en bruttolön på 80kkr. Ifall du är skriven i Stockholms kommun.
Citera
2021-08-13, 08:51
Medlem
Screems avatar
Har egen firma. Jobbar som utvecklare. Har ingen universitetsexamen.

Fakturerar 260000-350000kr i månanden (inkl moms).

Tar inte ut 60kkr i lön, utan ligger precis under statlig skatt i lön och tar resten i lågbeskattad utdelning.
Citera
2021-08-13, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilimor
Pensionen kan du väl inte ta ut än på många år så hur menar du att den bidrar netto redan nu när du är strax över 30?

Vid 55 men varje krona sparad minskar behovet av annan intjäning efter 55.
Citera
2021-08-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps5-smh
Vid 55 men varje krona sparad minskar behovet av annan intjäning efter 55.

Det verkar som att du snarare räknar vad din nettoförmögenhet ökar med per månad än vad du tjänar, men man kan väl definiera det som man vill kanske.
Citera
2021-08-13, 09:43
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socbidragsgivare
Den absoluta majoriteten av flashabacks användare är IT-data-sysemutvecklare-bank-manager-konsulter-egenföretagare-oljeriggare på 23 bast som tjänar minst 50k (netto såklart).

Finns INGEN på flashback som tjänar låg/medellön (20-25k) =)

Ja det är intressant, medellönen i Sverige 20/21 ligger på 326 029kr om året. Flashbackanvändarens medel måste ju ligga skyhögt över detta

Jag kan väl säga att jag inte riktigt kommer upp i 60k men är nära, jag jobbar inom akademien med forskning och utveckling av Machine Learning.

Däremot har jag 7 veckors betald semester per år, möjlighet att arbeta hemifrån när jag vill, gratis tillgång till Universitetets alla faciliteter(exempelvis gym och idrottsanläggningar), behöver ytterst sällan arbeta mer än 38h/vecka, behöver aldrig arbeta efter kl 16 eller på helgen.
Detta gör att jag har väldigt mycket tid till mig själv och min familj, och jag skulle inte byta bort dessa förmåner för en högre inkomstlön.
Senast redigerad av guderi 2021-08-13 kl. 09:50.
Citera
2021-08-13, 10:17
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja det är intressant, medellönen i Sverige 20/21 ligger på 326 029kr om året. Flashbackanvändarens medel måste ju ligga skyhögt över detta

Jag kan väl säga att jag inte riktigt kommer upp i 60k men är nära, jag jobbar inom akademien med forskning och utveckling av Machine Learning.

Däremot har jag 7 veckors betald semester per år, möjlighet att arbeta hemifrån när jag vill, gratis tillgång till Universitetets alla faciliteter(exempelvis gym och idrottsanläggningar), behöver ytterst sällan arbeta mer än 38h/vecka, behöver aldrig arbeta efter kl 16 eller på helgen.
Detta gör att jag har väldigt mycket tid till mig själv och min familj, och jag skulle inte byta bort dessa förmåner för en högre inkomstlön.

Och du har en 25 cm snopp och en extremt snygg modelltjej. Och en bil som kostar 1 miljon som du köpte kontant. Gratulerar, du är framgångsrik i livet!
Citera
2021-08-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Yrkesmördare. 10 år i legionen.
Min första chef vart legosoldat runtom i Africa efter 10 år i legionen, han tjänade bra men söp up det det mesta vid återkomst till Sverige...
Citera
2021-08-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi

Medellönen omfattar väl alla som har någon form av inkomst, inklusive deltid, a-kassa, aktivitetsersättning osv? Jag gissar att medellönen bland heltidsarbetande i Sverige är runt 40-42 nånting, rimligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in