2021-08-11, 19:56
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Gällande Arsenal är jag mest nyfiken på ESR. Ryktades om att han skulle säljas, förlängde sedan kontraktet och fick nummer 10. Trots det försvann inte ryktena om försäljning och sedan ökade rykten om att en nr 10 typ skulle köpas in (Maddison eller Ødegaard) och skulle det då finnas plats även för ESR? I nuläget är ju ingen köpt så startchancerna borde vara goda till det eventuellt sker. Sen är man ju nyfiken på om Pepe och Saka kan fortsätta sin positiv trend.

Rykten är ju bara rykten och inget annat och är ju inte så att jag följer Arsenal noga.
Citera
2021-08-11, 20:57
Medlem
Ska bli intressant se hur Saka klarar denna säsong,finns d spöken efter EM finalen ?
Otroligt spännande spelare ,som tog för sig förra säsongen.
Citera
2021-08-11, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Tycker utav någon anledning det är roligare att titta på PL i början utav hösten, efter vintern inte lika kul...

// PoK

Samma sak för mig.

Det finns inget bättre än att en regnig och lite halvgrå lördag eller söndag på hösten i Sverige, att bänka sig framför teven och veta att man har minst tre matcher att kolla på. Glass är min fotbollsmat. Älskar att käka glass och kolla på fotboll, magnum-glassarna är gudomligt goda. Serie A och PL är de bästa ligorna för fotbollsmys. Följt av Tyskland och Spanien.

De första månaderna har en speciell magi när man fortfarande lär känna lagen och spelarna igen. Efter jul går det in i lunken för mig och CL tar över lite av intresset. Maj månad ogillar jag nästan trots att allt avgörs då. Men jag gillar inte maj. Känslan är ofta borta hos mig.
Senast redigerad av Kukduken 2021-08-11 kl. 21:15.
Citera
2021-08-11, 21:24
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Noterar att Rüdiger spelar match. Han fick alltså inget straff alls för bitattacken på Pogba?
Citera
2021-08-11, 21:48
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Samma sak för mig.

Det finns inget bättre än att en regnig och lite halvgrå lördag eller söndag på hösten i Sverige, att bänka sig framför teven och veta att man har minst tre matcher att kolla på. Glass är min fotbollsmat. Älskar att käka glass och kolla på fotboll, magnum-glassarna är gudomligt goda. Serie A och PL är de bästa ligorna för fotbollsmys. Följt av Tyskland och Spanien.

De första månaderna har en speciell magi när man fortfarande lär känna lagen och spelarna igen. Efter jul går det in i lunken för mig och CL tar över lite av intresset. Maj månad ogillar jag nästan trots att allt avgörs då. Men jag gillar inte maj. Känslan är ofta borta hos mig.

Haha för mig är det fina september/oktober dagar med tidig/mitten schema och godare mat på kvällen när det blir mörkt tidigt. För var det pizza och jäger men får nog hitta någon ny mat/dryck combo till fotbollen i år.

// PoK
Citera
2021-08-11, 22:16
Medlem
Början av säsongen blir de alltid upp o ner resultat
Förlora inte både Liverpool och Manchester city stort mot Villa? I början av säsongen,första tredjedel typ .
Citera
2021-08-11, 22:25
Medlem
En kall öl i ena näven och en (9 rätt) stryktipsrad i den andra handen är det som gäller när man bänkar sig på lördags eftermiddagarna.
Ska bli spännande att följa Brentford iår. Annars klappar hjärtat lite extra för United.
Tror Chelsea tar ligan iår.
Citera
2021-08-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
En kall öl i ena näven och en (9 rätt) stryktipsrad i den andra handen är det som gäller när man bänkar sig på lördags eftermiddagarna.
Ska bli spännande att följa Brentford iår. Annars klappar hjärtat lite extra för United.
Tror Chelsea tar ligan iår.
Tror brentford får de jobbigt när säsongen går mot sitt slut,men som alla nykomlingar kommer göra de bra första delen av säsongen,kan de klara sig kvar så e det bra jobbat.
Citera
2021-08-12, 08:22
Medlem
Premier League Cheapest Season Ticket prices 21/22 💰:
Arsenal - £891
Tottenham Hotspur - £807
Liverpool FC - £685
Chelsea Football Club - £595
Wolverhampton Wanderers FC - £549
Brighton & Hove Albion FC - £545
Manchester United - £532
Norwich City FC - £499
Watford FC - £496
Crystal Palace Football Club - £435
Everton Football Club - £420
Brentford FC - £419
Newcastle United - £417
Southampton FC - £399
Burnley Football Club - £390
Aston Villa FC - £370
Leicester City Football Club - £365
Leeds United - £349
Manchester City - £325
West Ham United - £320

Oxå har man inte råd med maskoten
Citera
2021-08-12, 09:30
Medlem
EastClintfoods avatar
[/quote] har man inte råd med maskoten [/quote]

Inga problem, generalen har svar på allt!
Citera
2021-08-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Premier League Cheapest Season Ticket prices 21/22 💰:
Arsenal - £891
Tottenham Hotspur - £807
Liverpool FC - £685
Chelsea Football Club - £595
Wolverhampton Wanderers FC - £549
Brighton & Hove Albion FC - £545
Manchester United - £532
Norwich City FC - £499
Watford FC - £496
Crystal Palace Football Club - £435
Everton Football Club - £420
Brentford FC - £419
Newcastle United - £417
Southampton FC - £399
Burnley Football Club - £390
Aston Villa FC - £370
Leicester City Football Club - £365
Leeds United - £349
Manchester City - £325
West Ham United - £320

Oxå har man inte råd med maskoten
Wow trodde City skulle va dyrast...men där ser man .och man undrar varför folk tycker arsenal är på nergrund..
Citera
2021-08-12, 09:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
20 pundits tippar PL:

https://www.bbc.com/sport/football/58141017?fbclid=IwAR19oKgy2yai2NZuYfvxfqPj52BiCmZp i67HK5v6rpxsp4N7DeWb_K6RUY0

Inga större skrällar, top 4 är City, Chelsea, Liverpool, United.

Fascineras lite hur mycket pundits går med strömmen. Det är som om kreti och pleti som inte kollar så mycket hade tippat. Sexiga värvningar = succé!

Liverpool borde rationellt sett vara tippade på en andraplats och förste titelutmanare. Man är typ skadefria, har i princip samma trupp som mosade ligan för 2 år sen. Ändå ses man som yesterdays news, bound to flop för man har inte värvat sexigt. Viss osäkerhet finns kring VvDs status, om Thiago blir en flopp, om Wijnaldum inte kommer gå att ersätta - men annars är det ju ett fruktansvärt bra lag.

Visst har City, Chelsea och United värvat dyrt och bra - men blir det succé? Finns inga garantier för det.

Förstå mig rätt - har absolut inget emot att Liverpool ses som outsiders i titelstriden. Att alla snackar om klubbarna som värvat dyrt och sexigt. Men det är fascinerande att högt betalda experter så lätt låter sig gå med strömmen.

Det hade varit uppfriskande om någon av dem, baserat på statistik eller fotbollsöga sa t.ex:

"Varane kommer få det jättesvårt i Premier League baserat på hans närkampsspel. United kommer försöka pressa upp sin backlinje och ha mer possession, vilket kommer leda till mer mål i baken. De kommer få färre straffar då domarna blivit tillsagda att vara mer restriktiva, vilket leder till mer poängtapp. De kommer få kämpa för att slå sig in i top 4."

Eller typ:

"Lukaku kommer skapa jätteproblem i Chelsea. Werner hamnar på kanten, Lukaku är dålig på X och Y vilket kommer få konsekvenser över hela planen. Målskyttet kommer bli lidande och man kommer ha flera bolltapp offensivt och massor av missnöjda högavlönade spelare. Sexa."

Jag säger inte att det ÄR så eller kommer bli så - utan bara att det vore kul om någon vågade sticka ut hakan med en djupare analys. De där tipsen höll inte djupare nivå än vad den här tråden gör (och vi har ju inte betalt heller).

Det enda som stack ut bland 20 pundits var att Jermaine Beckford trodde Leicester slår sig in i topp 4 på Liverpools bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in