Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Jag minns dessa ord, men min uppfattning blev att samma vapen hade använts på 2 olika sätt. Till exempel med både svingande och huggande.
Sa hon ATT två olika tillhyggen har använts?
Eller sa hon att det KAN ha använts två olika tillhyggen?
Stor skillnad, anser jag.
Vi vet ju att de olka skadorna har olika utseende och att några kunde ha orsakats av domkraftsskaftet, men att några hade en smalare dimension.
Vi har också hört att forensikern sagt att han tittat i olika butiker efter verktyg som kunde passa både runda och linjära skador.
Och vi har hört/läst att det skulle kunna orsakats av antingen två olika tillhyggen, eller olika delr från ett och samma.
Men ATT skadorna har orsakats av två olika tillhyggen (punkt slut), det har jag inget minne av att rättsläkaren har uttryckt.
Därför vill jag gärna att detta citeras eller transkripteras från rättsläkarens förhör för att få klahet i om hon uttryckt det så.
På samma sätt undrar jag om det finns sanning i att HD betalat SD en halv miljon för att hon skulle få behålla huset?
Som jag minns det tog SD över alla lånen, och det var han som hade skuldebrev till HD. Någon minndre del hade han redan betalat vid tidigare tillflle:
https://www.flashback.org/sp68838576
Om man nu ska anklaga någon som inte längre är misstänkt för mordet, dessutom avförd och en gm är fälld som ensam mördare, då är det viktigare än någonsin att ha på föttterna.
Att bygga upp en skuldtrappa på egna tolkningar som sedan växer är allvarligt inte bara för HD utan äen för hennes barn.
Jag förmodar att det är SANNININGEN som ska fram, inte att döma någon på felaktiga slutsatser.