2021-08-11, 12:44
Medlem
Kvastfeningens avatar
Jag tittade lite på hur det såg ut med vanlig influensa i UK och hittade detta.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1676118/

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/839350/Surveillance_of_influenza_and_other_respiratory_vi ruses_in_the_UK_2018_to_2019-FINAL.pdf
Sidan 51.

Dom beräknar att mellan 10 000 - 25 000 människor dör varje år i influensan. uppåt 800 000 uppsöker sjukhus. 20 000 blir inlagda varav 4200 är barn under 4 år.
Svåra år så dör det alltså runt 25 000 eller 68 st om dagen enligt deras egna beräkningar.
över hundra barn under 14 år beräknas avlida.

Dessa siffror kan vara bra att jämföra med när vi pratar om restriktioner, vaccin och antal sjuka och döda i Covid.
Om UK kommer ner i närheten av dessa siffror i vinter så är "pandemin" över kan jag tycka.

En annan reflektion är att en del i denna tråd nog inte inser omfattningen av dom "dödliga" och smittsamma sjukdomar som dom alltid omges av.

Vi kommer inte lyckas vaccinera bort C-19, precis som vi inte lyckats vaccinerat bort influensa.
Citera
2021-08-11, 13:38
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Halkar in här med ett tips här, be läkaren som skriver ut astma-sprayer till din fru att föreskriva astma-spray som innehåller mest Budesonid, detta ämne tar i princip död på covid-virus i lungorna. Budesonid finns även i receptfri nässpray fast då i mindre dos.
Bra att ha om det skulle skita sig.

Källa: https://www.vardfokus.se/internationellt/astmamedicin-minskade-risken-for-svar-covid/

Det är ett intressant råd. Intressant också att den första träffen man får när man söker på Budesonid och nässpray, avregistrerades i maj - strax efter din länkade artikel publicerades.

Nu finns bara extra svag nässpray receptfritt. Det är märkligt att allt man kan köpa själv, verkar stoppas i Sverige. Liksom Ivermectin.
Citera
2021-08-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror (någon kommer säkert att rätta mig om jag har fel), att man helt enkelt kollar upp alla som har fått sin andra spruta efter en viss tid, och ser hur många som har testat positivt. Så det bör ha varit 24 procent som blev smittade efter att de blivit fullvaccinerade. De studerade 50 000 personer, så det är ju ett mycket säkert statistiskt urval (behövs bara 1000 slumpvis utvalda personer för att ett forskningsresultat ska vara statistiskt säkerställt). Det framgår dock inte hur sjuka de blev. DET är egentligen det intressantaste... Lite småsjuk gör det ju inget, om man blir. Fast man smittar förstås kanske någon annan...

Så vad var baslinjen igen? Siffror om du har.. 74% av risken att hamna på sjukhus vid en specifik åldersgrupp?

Det där vart väl relativt effekt.. inte absolut eller inviduell
Senast redigerad av ArganaS 2021-08-11 kl. 13:47.
Citera
2021-08-11, 13:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och källan är ju pålitlig:

https://worldstarhiphop.com/videos/

Källan är läkaren som pratar.....
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
felpost
Citera
Medlem
Citat:
Ja. Jämfört med den ovaccinerade kontrollgruppen.
Som risken var vad?
Citera
2021-08-11, 13:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Dom risken hade vad?

Jag tog precis bort mitt svar, för jag hinner inte kontrollera just nu och är inte säker på att jag minns rätt (är på jobb). Du får gå tillbaka till den israeliska studien som länkades, i det inlägg som jag svarade på först.
Citera
2021-08-11, 13:52
Medlem
Citat:
Jag tog precis bort mitt svar, för jag hinner inte kontrollera just nu och är inte säker på att jag minns rätt (är på jobb). Du får gå tillbaka till den israeliska studien som länkades, i det inlägg som jag svarade på först.
Jag försöker bara hänga med... jag förstår inte varför man går på relativ effekt , det blir bara konstigt för mig iaf. Har läst på en del angående relativ , absolut och inviduell risk/effekt

Och endast relativ effekt blir missvisande på individnivå
Citera
2021-08-11, 13:53
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmoreller
Enligt Matti Sällberg, professor i biomedicinsk analys på Karolinska Institutet, kan Folkhälsomyndigheten inte lätta på restriktionerna i höst om smittspridningen fortsätter öka – trots att en stor andel av Sveriges befolkning fått vaccin.

– Även om man har en hög vaccinationstäckning gäller det att få ner smittan så mycket som möjligt innan man kan lätta på restriktionerna. "För det vi ser nu är en spridning bland ovaccinerade, och enda sättet att minska den är att fortsätta vaccinera", säger han till SvD.

AB 210811

Exakt. Vaccinerna var inte botemedlet mot restriktionerna. Den som trodde att han/hon skulle bli fri genom vaccintvång får tänka om.

Intressant att smittade är mer intressant än antalet som blir allvarligt sjuka. Först skulle vi skydda dem gamla. När de fick sitt vaccin ställde man om till att hela världen ska vaccineras. Trots att friska inte får någon fördel. Finns ingen data på det.
Senast redigerad av okok1 2021-08-11 kl. 13:56.
Citera
2021-08-11, 13:56
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är ett intressant råd. Intressant också att den första träffen man får när man söker på Budesonid och nässpray, avregistrerades i maj - strax efter din länkade artikel publicerades.

Nu finns bara extra svag nässpray receptfritt. Det är märkligt att allt man kan köpa själv, verkar stoppas i Sverige. Liksom Ivermectin.

Tack för upplysningen.
Inte förvånad, Ivermectin (Scatol) försvann helt ur lagren under en lång tid och har nyligen dykt upp igen med hutlösa priser, gissar att starkare nässprayer tas bort ett tag efter publicering, för att sen "komma tillbaka" med högre pris...
Citera
2021-08-11, 14:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ingen foliehatt. Han är inte emot vaccin.

Visa var felen finns i analysen. Annars är ju du en foliehatt. Är det för jobbigt?

Är det fel på datan? Är analysen felaktig?

Du har fel. Acceptera, annars gör du dig bara löjlig.
Jag har bestämt att jag bara kommenterar erkända medicinska källor. Möjligtvis artiklar i MSM som bygger på vetenskapliga artiklar som man kan läsa själv.
Citera
2021-08-11, 14:11
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Tack för upplysningen.
Inte förvånad, Ivermectin (Scatol) försvann helt ur lagren under en lång tid och har nyligen dykt upp igen med hutlösa priser, gissar att starkare nässprayer tas bort ett tag efter publicering, för att sen "komma tillbaka" med högre pris...

Jösses! Svagare styrka, färre tabletter, och turboladdat pris!

Dock intressant att det ö h t går att få tag i i Sverige igen, om man kan hitta en tänkande läkare. Vilket är lättare sagt än gjort, eftersom de riskerar sin legitimation även om de hjälper patienter, om de inte följer riktlinjerna. Och Läkemedelsverket finansieras av läkemedelsindustrin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in