2021-08-10, 23:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Handlingen att välja bort att vaccinera sig kan inte frikopplas från åsikten att inte vilja vaccinera sig.

Det är bara ett sätt att försöka slippa ta moraliskt ansvar för en diskriminerande handling.

Du har naturligtvis rätt att agera i enlighet med din åsikt så länge ditt beteende inte skadar andra samhällsmedborgare.
Citera
2021-08-10, 23:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag är mer orolig över att Twitter (med andra mediajättar) tystar all form av kritik mot vaccinet, även när det handlar om vad CDC, Andra länders högt rankade doktorer, sjukhus, epidemiologer m.fl har gått ut och sagt.

CDC gick ju ut för några dagar sedan att det var omöjligt med detta vaccin att stoppa smittspridningen, men att det fungerade dock att motverka att bli svårt sjuk och just att dö.

Vänstern håller på att förvandla hela världen till någon extrem fascist stat där en viss information får propageras annars får man smaka på represalierna...

George Orwell agerade orakel med 1984.

https://twitter.com/mtgreenee/status/1424917354627178497/retweets/with_comments
Det är en viss skillnad på att tysta någon och att markea en tweet som eventuellt missvisande tycker jag.
Det finns mycket ingen vet om corona/covid ännu och då är det väl bra att sådant som är tveksamt markeras med en uppmaning att man ska ta reda på de senaste fakta i ämnet.
Citera
2021-08-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag är mer orolig över att Twitter (med andra mediajättar) tystar all form av kritik mot vaccinet, även när det handlar om vad CDC, Andra länders högt rankade doktorer, sjukhus, epidemiologer m.fl har gått ut och sagt.

CDC gick ju ut för några dagar sedan att det var omöjligt med detta vaccin att stoppa smittspridningen, men att det fungerade dock att motverka att bli svårt sjuk och just att dö.

Vänstern håller på att förvandla hela världen till någon extrem fascist stat där en viss information får propageras annars får man smaka på represalierna...

George Orwell agerade orakel med 1984.

https://twitter.com/mtgreenee/status/1424917354627178497/retweets/with_comments
När sa de det, har du en länk till uttalandet?
Citera
2021-08-11, 00:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letetra

Jag är också nyfiken. Att (full)-vaccinerade smittar andra (full)-vaccinerade?
Citera
2021-08-11, 00:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Så nu är man en misslyckad stackare som blivit smittad, sjuk, arbetslös och bidragstagare om man inte tar vaccinet? Haha.

Jag hoppas du smittar din fru

Så får vi se hur kaxig du är då när du ligger där med henne på dödsbädden och grinar.

Jag lever hur fritt som helst, för jag ung och frisk!
Inte av den sämre sorten, som din fru och du själv som måste vara rädda trots att ni är smittade.

Tänk sen i vinter när er immunitet går ut.. Då ja, då kommer ni kissa på er av rädsla.
Varför önskar du att jag ska få allvarliga biverkningar av vaccinet och att Sunimod ska smitta sin fru?
Ingen har väl något att vinna på att någon random person blir skadad eller dör av vaccin eller covid?

Mår du dåligt eller är du bara allmänt elak?
Citera
2021-08-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Intressanta uttalanden från ”vaccin-bossen” mfl i UK.

“I think we are in a situation here with this current variant where herd immunity is not a possibility because it still infects vaccinated individuals,” he said, predicting the next thing may be “a variant which is perhaps even better at transmitting in vaccinated populations”.

”The APPG session also heard that variants that could escape protection of the vaccine are an "absolute inevitability".”

“So that’s even more of a reason not to be making a vaccine programme around herd immunity.”

“Ultimately what happened with these other coronaviruses is that although you get a gradual escape, because we are getting re-infected so frequently, we actually keep up.”

Sedan tillägger han för säkerhets skull

Brilliant added that the world should still do “everything possible” to prevent such an outcome, saying: "That means get everyone vaccinated – not just in your neighbourhood, not just in your family, not just in your country, but all over the world."

Med andra ord försöker han sig på en helgardering. Han säger att vi måste löpa linan ut med vaccinet för att inte framstå som en idiot men å andra sidan varnar han mellan raderna att massvaccinering inte kommer leda till den önskade flockimmuniteten utan snarare locka fram vaccin-resistenta varianter. Eller hur ska man tolka dessa ständigt förändrade prognoser och förväntningar? Vad åstadkommer vi egentligen med vaccinering av unga friska individer när man ändå smittar och förmodligen kommer smittas upprepade gånger i framtiden.

https://uk.news.yahoo.com/mythical-covid-jab-result-herd-immunity-warns-top-vaccine-boss-160028483.html?src=rss

Fast frågan är om Corona behöver bli så mycket smittsammare. Knappast något som hindrar spridning idag. Möjligtvis svår sjukdom. Så det evolutionära trycket på att nya varianter ska bli ännu smittsammare är svagt. Delta är redan jättesmittsamt. Bara mässlingen är smittsammare.
Citera
2021-08-11, 00:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Storbritannien rapporterar idag 146 nya dödsfall – den högsta siffran sedan 12 mars.

Men enligt Pro-vazzers så fungerar vaccinet
I mars hade GB nästan inga smittade, men många döda.
Nu har GB många smittade, men nästan inga döda.

Det verkar funka att återgå till det normala när rätt många är vaccinerade utan att så många dör, men vi får se framöver om detta håller i sig.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-11 kl. 00:34. Anledning: Förvirrande stavfel rättat.
Citera
2021-08-11, 00:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Säger ni som skrattar åt de som inte vill ta sprutor pga osäkerhet....

Herregud.

Jävla nolla.
Nej, jag skratter inte åt de som är osäkra, men jag konstaterar att de är rädda för vaccinet och vill avvakta med att vaccinera sig.

Möjligen kan jag le lite åt de som inte erkänner att de är osäkra och rädda och försöker hävda att det finns andra orsaker att avvakta med att vaccinera sig än just rädsla och osäkerhet.

Mänskligheten har utvecklats som den har just för att vissa prövar sig fram och andra avvaktar resultatet.
Jag tar chansen och vaccinerar och hoppas på det bästa och du avvaktar för att se hur det går.
Sund mänsklig överlevnadsstrategi.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-11 kl. 00:34.
Citera
2021-08-11, 00:39
Medlem
[quote=Merwinna|76861102]Det inser du väl själv? Det är uppenbart, att barn VISST kan smitta och smittas och till och med bli så sjuka att de måste in på sjukhus. Även om Tegnell och Wold påstår något annat. Då är det väl inte bra att vi släpper våra - ovaccinerade! - barn till skolan, nu när smittan ökar drastiskt från vecka till vecka? Deltan är ju mycket mer smittsam. Om det är så här nu, hur ska det då vara i november, när det blir högsäsong för luftvägsvirus igen?[/QUOTEhttps://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Folkhälsomyndigheten vill tydligen att smittan ska spridas och skolorna kommer inte stängas läs ovan.
Citera
2021-08-11, 01:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är en viss skillnad på att tysta någon och att markea en tweet som eventuellt missvisande tycker jag.
Det finns mycket ingen vet om corona/covid ännu och då är det väl bra att sådant som är tveksamt markeras med en uppmaning att man ska ta reda på de senaste fakta i ämnet.

Det är ganska känt numera att mediajättarna tystar kritik, speciellt från de konservativa i USA.

Vilket återigen har gjort det här till en politisk fråga.
Citera
2021-08-11, 01:32
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letetra

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-08-11, 01:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
54% of those who tested positive for Coronavirus yesterday in Israel are fully vaccinated.

60% of those hospitalized for Coronavirus in serious condition in Israel are fully vaccinated.

Only 1.1% cases this year in NYC through mid-July are reinfections.

https://twitter.com/YossiGestetner/status/1425057129958977537
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in