2021-08-10, 19:31
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Hahaha...
Jag har bott i USA, förstår språk och talar bra utan problem.
Klasskompisen är hjärtkirurg där så jag vet hur dom resonerar sinsemellan i USA.
Man tar helt enkelt inte in en fetma-kirurg som dessutom är pensionär, och numera gör youtuberullar.
Behöver du en elektriker för eljobb tar du inte in en rörkrökare.

Hade du bott i USA hade du blivit listad som "goomer" av en akutläkare om du ramlat in på ER.
Men... Bara för att du bodde inneboende hos någon whitetrashfamilj i en fly-over state under 6 månader när du var 16, så blir du inte en språkexpert, ok?

Nu var dagens Dr. Vuongvideo rätt kass (få svordomar, han snurrade till sig i sina per capita-beräkningar osv), så du får hålla tillgodo med denna istället:

https://youtube.com/watch?v=LFdqA9P3wk4
Citera
2021-08-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
En fråga.

Skyddar EN dos utav vaccinet mot allvarlig sjukdom / Död?

Vill minnas att dödstalen rasade i princip omgående både i Sverige och UK efter att en dos hade getts till gamlingarna.

Minns någon?

För de tidigare varianterna så gav 1 dos nästan lika bra skydd som 2 doser.

Med Delta verkar det vara annorlunda - tror att iaf Astra Zeneca behöver 2 doser.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1008919/Vaccine_surveillance_report_-_week_31.pdf

Citat:
Estimates of vaccine effectiveness range from
around 55 to 70% after 1 dose, with little evidence of variation by vaccine or age group
(3, 4, 5). Data on 2 doses is indicates effectiveness of around 65 to 90%

Kolla även på diagrammet på sidan 6.

Står även om Delta längre ner på sidan 7.

Enligt UK ska vaccinen fortfarande ge bra skydd mot Delta.
Citera
2021-08-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Ja, Pfizers skydd mot sjukhusinläggning (delta-varianten) är 78% after en dos. För tidigare varianter var det ännu bättre.
https://youtu.be/hXV7i1yxu6c?t=911
70% av vad?
Citera
2021-08-10, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hen verkar vara en trevlig prick den där kajusi!

Idag har vi en hel del information om bieffekter av att bli smittad och det verkar variera rätt mycket från ingenting till ganska allvarligt, så jag chansar på att vaccinet ger mig mindre bieffekter.

Om jag får några svåra bieffekter så ska jag informera dig (om jag kan) så att du kan få le lite.

Storbritannien rapporterar idag 146 nya dödsfall – den högsta siffran sedan 12 mars.

Men enligt Pro-vazzers så fungerar vaccinet
Citera
2021-08-10, 19:49
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Ja, Pfizers skydd mot sjukhusinläggning (delta-varianten) är 78% after en dos. För tidigare varianter var det ännu bättre.
https://youtu.be/hXV7i1yxu6c?t=911

Är uträkningen relativt eller absolut?
Citera
2021-08-10, 19:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Frugan har astma och ska inte bli smittad.
Därför har jag även vaccinerat mig för både hennes och min skull.

Dessutom om vaccinet kan medverka till att jag inte smittar min jobbarkompisar så är det jäkligt bra.
Nu finns ju risken ändå eftersom vaccinet inte är 100% skydd men jag skulle inte vilja råka smitta någon på jobbet och det kommer fram att jag inte tagit vaccinet som erbjuds.
Så borde alla tänka.

Solidarisk ja.
Svårt ? Nej.

Borde även du fatta.

MEN, använder du munskydd? Nej.

Precis, så knip käft med propagandan nu.

Du gör allt för alla runtomkring dig va?
Mm.

Det enda du gör är att du vaggar in dig själv i falsk trygghet med vaccinet.
Citera
2021-08-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Danmark går från klarhet till klarhet den senaste tiden kring viruset. Covid får man gott lära sig leva med. Allt annat än vansinne. Vaccinera dem som vill. Släpp upp portarna och låt folk återgå till att faktiskt leva igen.
Vet att norske flashback-guden Frode Forland får ett tag sedan uttryckte att man bör titta på antalet inlagda istället för antalet uppnystade fall framöver. Det tycker jag låter vettigt.

I princip är det meningslöst att räkna antalet nya fall. Det kommer fort att stiga till miljontals fall vilket bara sänker moralen.
Det är meningslöst att tala om en pandemi och en kurva som går upp och sen går ner. Den här kurvan går aldrig ner.
Är bättre att koncentrera sig på skademinimering; att vaccinera så många som möjligt för att hålla nere antalet sjukhusvårdade och långa sjukskrivningar. Man bör också ha satsning på inomhusmiljöer som riskerar att bli smittdrivande genom bättre filter och ventilation fortsatt hemarbete och distansundervisning.
Citera
2021-08-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Så nu är man en misslyckad stackare som blivit smittad, sjuk, arbetslös och bidragstagare om man inte tar vaccinet? Haha.

Jag hoppas din fru dör genom att du smittar henne.

Så får vi se hur kaxig du är då.

Jag lever hur fritt som helst, för jag ung och frisk!
Inte av den sämre sorten, som din fru och du själv som måste vara rädda trots att ni är smittade.

Tänk sen i vinter när er immunitet går ut.. Då ja, då kommer ni kissa på er av rädsla.

Bra Inlägg! typ lite så. Ja jag har vaccinerat mig men jag gillar inte denna självgodheten dessa rädda människor har som propagerar för vaccin och vaccinpass etc, det går över helt överstyr! folk ska få välja om de vill och ingen ska bli portad utanför samhället! Jag anser mig inte vara en bättre person än den som INTE Vaccinerar sig! kom igen vafan, ska folk fortfarande vara rädda för covid 19 om 2-3 år till???????? sen dock att önska livet ur frugan är nog ganska magstarkt men resten var bra!
Citera
2021-08-10, 20:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Bra Inlägg! typ lite så. Ja jag har vaccinerat mig men jag gillar inte denna självgodheten dessa rädda människor har som propagerar för vaccin och vaccinpass etc, det går över helt överstyr! folk ska få välja om de vill och ingen ska bli portad utanför samhället! Jag anser mig inte vara en bättre person än den som INTE Vaccinerar sig! kom igen vafan, ska folk fortfarande vara rädda för covid 19 om 2-3 år till???????? sen dock att önska livet ur frugan är nog ganska magstarkt men resten var bra!

Exakt.

Jag ser många som har tagit vaccinet försöka tvinga på andra det.

Jag ser dock ingen som inte tagit vaccinet tvinga på andra sin agenda förutom du kanske.

Vi utbildar, de kommer med åsikter som "bidragstagare" "arbetslös" etc.

Det säger ganska mycket om vilka vi har att göra med.
Människor som inte har så mycket status och makt i sin vardag som nu utnyttjar att de blivit vaccinerade som någon status.

Personen skrattar åt ovaccinerade som blir smittade, då önskar jag att hans fru dör så han inser vilken idiot han är.

Det bästa alternativet för att uppnå flockimmunitet är att inte vaccinera sig.
Fortsätter vi ta vaccin så pågår det här livet ut med ännu värre mutationer och det kommer att komma fler.
Tänk att varje land har den här smittan, det är bara tid nog tills det kommer en värre mutation.

Vilket de klart inte avslöjar för det skulle skapa panik.
Citera
2021-08-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Storbritannien rapporterar idag 146 nya dödsfall – den högsta siffran sedan 12 mars.

Men enligt Pro-vazzers så fungerar vaccinet

Samtidigt i Stockholm: de flesta som är smittade är ej fullt vaccinerade. Undrar varför inte vaccinerade smittas i lika stor utsträckning?🤔

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2021/08/10-augusti-lagesrapport-om-covid-19/
Citera
2021-08-10, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Samtidigt i Stockholm: de flesta som är smittade är ej fullt vaccinerade. Undrar varför inte vaccinerade smittas i lika stor utsträckning?🤔

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2021/08/10-augusti-lagesrapport-om-covid-19/

"Många av dem är ännu inte vaccinerade och därmed mottagliga för att smittas. "

Är ingen statistik utan vaccinpropaganda.

De kan ju slänga ut lite siffror istället.
Oj, det vill de inte.
Undrar varför.
Citera
2021-08-10, 20:42
Medlem
Det alla borde förstå är att alla kommer inte bli vaccinerad tex jehovas vittnen dom vägrar och många fler. Det är bara att glömma. Likaså dom som inte tål vaccin.

Regeringen splittrar befolkningen ännu mera med att inte lämna ut all information.

För det tredje så räcker det med att vaccinera riskgrupperna dvs dom som riskerar hamna på iva/dö eller att sjukdomen påverkar något organ

För det fjärde så får övriga stå ut med en snuva med milda symtom och även som det varit alla andra år så får vissa covid liknande en jobbigare influensa. Den med svårare symtom är ovanlig och är som en vanlig influensa. Typ färre under 35 som dött av covid än vaccinet. Och dom som dött under 35 har varit riskgrupp nu är dessa vaccinerad. Jag tror 35-55 är riskgruppen vaccinerad. Inte så många som dött upp till 50 heller. Och de över 70 är vaccinerade det borde räcka så nu är resten dom vaccinerar ett experiment . Jag skulle tro att samlad kunskap på flashback är mer genomtänkt än vad dom som får betalt för att reda ut det här är betydligt bättre strategier och politiker ska sitta och tjafsa fram och tillbaka för att få sin lön men vad som blir av allt är pannkaka

Jag är övertygad om att det inte går att vaccinera bort detta med de vaccinera vi har idag samt att alla inte kommer vaccinera sig.

Punkt slut.
Senast redigerad av Larsvivalius1605 2021-08-10 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in