2021-07-18, 15:42
Medlem
Clodiuss avatar
[quote=HejaFinland|76591912]
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Ja han är svag och säkert inte så bra för M, men vi i SD kan nog utnyttja det till vår fördel och styra M dit vi vill. Det leder nog också till mer förtroende i näringslivet för de behöver en starkare kandidat att luta sig på och det är Åkesson.
Kristersson saknar helt enkelt viljan till makt. Men Åkesson är inte den starkaste heller. Han har inte varit framgångsrik i att spela det parlamentariska spelet. Här är faktiskt Löfven helt överlägsen!
Citera
2021-07-19, 13:13
Medlem
Ny.Deodorants avatar
[quote=Eoppoyz|76577087]
Citat:

Jag vill gärna se Kristersson avgå, men i detta fall var det klokt av honom att göra det han gjorde. Väljarna får se hur svag regeringen är, och att inte ta sig själv till omröstningsalternativ så nära inpå nästa val, gör att han kommer att vinna politiskt på det nästa val.
+1

Han hade nog fått bättre ”betalt” från väljarna om det blivit nyval i slutet av september detta år.
Om ett år går det rätt lätt sälja in bilden av att han försökte fälla Löven men snubblade på egen rävsax.

Enda tydliga resultatet än så länge är att vi inte har någon glesbygdsminister att skicka till EU denna vecka.
Citera
2021-07-26, 23:06
Medlem
Enterprises avatar
Med krisen på "paus" antar jag att vi får sätta tillbaka skumpan i kylen tills valet 2022. Men då måste väl svenska folket vakna ur sin dvala?
Citera
2021-07-31, 08:44
Medlem
Clodiuss avatar
[quote=Ny.Deodorant|76616068]
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
+1

Han hade nog fått bättre ”betalt” från väljarna om det blivit nyval i slutet av september detta år.
Om ett år går det rätt lätt sälja in bilden av att han försökte fälla Löven men snubblade på egen rävsax.

Enda tydliga resultatet än så länge är att vi inte har någon glesbygdsminister att skicka till EU denna vecka.
Sveriges styre är ingen lek eller någonslags tävling. Det är fullständigt oansvarigt av Kristersson att avsätta regeringen och sedan vägra att ens försöka regera själv (vilket inte vore några problem egentligen - riksdagen är den mest högerorienterade i modern tid). När, eller kanske snarare om, väljarna inser hur oseriöst Kristersson agerar kommer väljarna strömma från moderaterna. Sverige, och borgligheten för den delen, behöver en seriös och kompetent ledare för det (idag) största borgliga partiet - det har vi tyvärr inte för närvarande.

(Skall bli spännande att se om moden stänger av mig för detta!)
Säga vad man vill om Löfven, men han flyr inte ansvar på det sättet som Kristersson gör!
Citera
2021-07-31, 11:07
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Säga vad man vill om Löfven, men han flyr inte ansvar på det sättet som Kristersson gör!

Visar verkligen Löfven ansvar genom att överlämna taktpinnen till extremistpartiet MP vars populistiska politik (nu senast Cementa/ Natura 2000) leder till irreparabla skador på svensk välfärd?

Det enda Stefan är intresserad av är att sitta kvar vid makten och på så vis förbättra sin pension.
Citera
2021-08-09, 14:32
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Visar verkligen Löfven ansvar genom att överlämna taktpinnen till extremistpartiet MP vars populistiska politik (nu senast Cementa/ Natura 2000) leder till irreparabla skador på svensk välfärd?

Det enda Stefan är intresserad av är att sitta kvar vid makten och på så vis förbättra sin pension.
Vilka andra menar du att Löfven skulel samarbeta med?

MP är knappast hans förstahandsval.

Sedan gillar jag faktiskt inte den slöa attityden "politiker bara skor sig". Faktum är att politiker i allmänhet drivs av en idealitet - att man vill göra det man tror är rätt.

Därför blir jag också så illa berörd av Kristerssons atttiyd - att vägra ta ansvar, utan bara försöka sabba!
Citera
2021-08-09, 16:04
Medlem
Citat:

Sedan gillar jag faktiskt inte den slöa attityden "politiker bara skor sig". Faktum är att politiker i allmänhet drivs av en idealitet - att man vill göra det man tror är rätt.

Därför blir jag också så illa berörd av Kristerssons atttiyd - att vägra ta ansvar, utan bara försöka sabba!

Tyvärr styrs politiken av politikernas behov och det är därför många problem finns samtidigt som det bland annat finns ett EU-parlament utan formell makt och således helt onödigt för alla andra (bidragsförsörjning åt politiker som ska "tänka rätt" och bli kommissionärer med ännu högre ersättning så de tar "rätt beslut" och sen blir privata konsulter och få sina verkliga välförtjänta pengar efter välutträttat värv. Eller svenska skattebetalares pengar som stjäls av Eu för att användas som utpressning så att politiker tar "rätt beslut " i mottagarländerna. Ingen frisk människa kan tycka att invandring exempelvis är bra objektivt sätt men detta system fortsätter för att "politikerna bara skor sig" och för det mesta spelar med i detta odemokratiska spel då de ser till sina egna karriärer och inte till "idealitet". Därför kan Eu finansiera "goda murar" medan andra som säkerligen Trumps "är onda". Detta strider mot logikens lagar men inte mot den styrande - korruptionens. Om politikerna behöver kovända för att pengarna och posterna ska fortsätta att rulla åt "rätt håll" gör de det vilket vi ser hela tiden. Tror inte att det krävs en enda Iq-poäng för att förstå att det inte är på grund av meritokrati som Björklund och Sjöstedt är i Italien respektive Vietnamn just nu.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-08-09 kl. 16:48.
Citera
2021-08-09, 20:34
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Löfven har helt sålt ut socialdemokratisk politik i utbyte mot utnämningsmakten.

Med tanke på den negativa utveckling vi sett under snart två mandatperioder med Löfven vid rodret så vore det närmast kriminellt om detta verkligen är Stefans vision för landet som uppnåtts.

Men visst, tycker du att landet är på rätt väg så förstår jag vad du menar med att oppositionen "sabbar" när de försöker fälla regeringen.
Citera
2021-08-10, 09:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Löfven har helt sålt ut socialdemokratisk politik i utbyte mot utnämningsmakten.

Med tanke på den negativa utveckling vi sett under snart två mandatperioder med Löfven vid rodret så vore det närmast kriminellt om detta verkligen är Stefans vision för landet som uppnåtts.

Men visst, tycker du att landet är på rätt väg så förstår jag vad du menar med att oppositionen "sabbar" när de försöker fälla regeringen.
Nja - man kan ju alltid ha åsikter om en politiks innehåll - själv är jag konservativ katolik, och sympatiserar närmast med kontienental kristdemokrati. Men, för att kunna genomdriva sin politik, måste en seriös politiker eftersträva inflytande. Det gör man bäst genom att ta regeringsansvar, eller om inte det går genom uppgörelser påverka en regering. Här är Löfven är helt överlägsen Kristersson som politiker. Trotts att riksdagen är den mest högerinriktade i modern tid, så förmår inte Kristersson bilda regering!

Sedan har du naturligtvis fel i att Löfven skulle "sålt ut socialdemokratisk politik". Socialdemokrati har åtminstone sedan 20-talet präglats av pragmatism, och att göra det som är politiskt möjligt.

Sedan kanske du inte gillar politiken - jag har kritiska åsikter själv, men det tragiska är att Kristersson inte ger något allternativ, trotts att han har alla möjligheter!
Senast redigerad av Clodius 2021-08-10 kl. 09:59.
Citera
2021-08-10, 10:08
Medlem
Vilka kommer att bli nästa kriser som Löfven får hantera i den smetiga klibbiga stenhårda sörja som C, MP, V kommer att vara så behjälpliga med?

1. Cement
2. Afganer i massor
3. Regera på en högerbudget
Citera
2021-08-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men det är ju asylinvandringen som krossar skyddsnäten. Och för Bildt, Reinfeldt och Lööf så var det syftet med att ha den.

L rasade ju när de lämnade Alliansen och stöttade S efter förra valet.

Tycker du att det går bättre för L nu?
Citera
2021-08-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Steffe har ju klart deklarerat att han inte kommer att jämka budgeten utan kräver total makt.

Skall vi lägga till Sverige bland dina uppräknade länder?

Vi har har haft en borgerlig budget ända sen Reinfeldts dagar som stadsminister.
S är långt ifrån egen majoritet. Något som du har missat totalt!
Så jag köper inte total makt. Varför har du hittat på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in