Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Om tjejer säger att alla är lika mycket värda så kan de omöjligen dissa incels. De kan däremot istället erkänna att de sållar mellan mer eller mindre värda män. Det är därför vi fått alla dessa förskönande omskrivningar som "personkemi". De syftar bara till att skydda kvinnor från att bli avslöjade som hycklare.
Jo det kan dem. Man kan tillkännage och vara av uppfattningen att människor ska ha samma rättigheter, skyldigheter och vara lika inför lagen. Men detta innebär inte att de inte kan dissa incels eller andra personer som de inte vill ha att göra med eftersom det har att göra med saker som attraktion, frihet och möjligheten att få bestämma själv. Men om man ska tolka det du säger ordagrant så stämmer det du säger att de kommer värdera olika män olika mycket när det kommer till romantiska möten. Men det är ju naturligt och bara så det är.
Det man har lärt sig genom åren är väl att alltid kolla på handlingarna framför orden. Kvinnor är emotionella och kommunicerar mer indirekt än män medans män är raka och logiska (generaliserar lite).
*En kvinna som inte skriver tillbaka till en är tveklöst ointresserad om hon inte är upptagen eller något.
*Om hon säger att hon har en pojkvän så kan det mycket väl vara en vit lögn som betyder: ''Jag är inte intresserad'', vilket hon säger för att hon inte vill såra en. Man måste läsa mellan raderna mer.
På tal om incels, jag mötte en gång en femcel.. det är inte ofta det sker men fy fan vad oattraktiv hon var både utseendemässigt och personlighetsmässigt. Tacka fan för att hon aldrig fick sig ett skjut haha.
Det bästa incels kan göra är väl att sluta leka offer, bli mer attraktiva (smartare, snyggare, rikare, träna upp sociala kompetensen, självförtroendet etc.) och sedan är det bara att fråga ut folk hela tiden och då tills slut blir man van vid att bli avvisad och blir inte längre ledsen när man får ett nej.
Överlag så försöker jag inte bry mig så mycket om vad en kvinna tycker om mig (vilket jag tror incels gör). Jag är rätt
''desensitized''
Om incels bättrar sig så förtjänar de en chans.