2021-08-10, 01:35
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ännu en som inte ens begripit vad topic handlar om. Tråden handlar om det är hyckleri eller inte om man är för "allas lika värde", men samtidigt inte vill dejta incels.

Läs innan du svarar i tråden tack.
Men ge dig någon gång ditt enerverande skogstroll

Hur många gånger ska vi behöva upprepa för tröghjärnorna i tråden att lika värdeprincipen INTE har något med människors partnervärde att göra??

Sluta låtsas som att du inte förstår. Kvinnor kan inte rå för vem de attraheras av, därför kan eller bör de inte heller dejta män som är oattraktiva för dem. Ingen part vinner något på det.
2021-08-10, 01:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Men ge dig någon gång ditt enerverande skogstroll

Hur många gånger ska vi behöva upprepa för tröghjärnorna i tråden att lika värdeprincipen INTE har något med människors partnervärde att göra??

Sluta låtsas som att du inte förstår. Kvinnor kan inte rå för vem de attraheras av, därför kan eller bör de inte heller dejta män som är oattraktiva för dem. Ingen part vinner något på det.

Ja, då kanske svenska kvinnor ska erkänna att alla inte har "lika värde" då? Åtminstone inte på partnermarknaden. Det är ju deras egen sexuella selektion som orsakar denna "ojämlikhet", det kan man ju inte komma ifrån. Varför ska just partnermarknaden vara undantagen från principen om "allas lika värde" och "jämlikheten"? Borde inte svenska kvinnor vara för massinvandring av unga kvinnor för att lösa problemet? Det finns ju många ensamma män som lider. Är de mindre värda än kvinnorna eller?
Senast redigerad av WordWarrior 2021-08-10 kl. 01:46.
2021-08-10, 01:58
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomchakalaka
Ge mig ett enda skäl till varför ni skulle ha någon slags rättighet att få knulla med kvinnor som absolut inte vill knulla med er. Det låter ju helt absurt.
Av exakt samma anledning som vi har en mängd andra rättigheter i samhället. Nu talar vi givetvis inte om att vi som enskilda individer skulle behöva tillfredsställa dessa behov precis som att jag som enskild individ inte har en skyldighet att hålla Pundar-Pelle med boende. Däremot är kommunen skyldighet enligt lag att tillhandahålla Pundar-Pelle med denna rättighet. Kommunen betalar alltså med våra inbetalda skatter en professionell husvärd för att tillhandahålla denna rättighet. Rätten till sex skulle då fungera på samma sätt, helt enkelt att kommunen anställer professionella sexarbetare.
2021-08-10, 01:59
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ja, då kanske svenska kvinnor ska erkänna att alla inte har "lika värde" då? Åtminstone inte på partnermarknaden. Det är ju deras egen sexuella selektion som orsakar denna "ojämlikhet", det kan man ju inte komma ifrån. Varför ska just partnermarknaden vara undantagen från principen om "allas lika värde" och "jämlikheten"? Borde inte svenska kvinnor vara för massinvandring av unga kvinnor för att lösa problemet? Det finns ju många ensamma män som lider. Är de mindre värda än kvinnorna eller?
Kvinnor har heller inte påstått att alla män har samma partnervärde. Något de också ganska tydligt demonstrerat på vanliga dejtingsajter. Och övriga sociala plattformar för den delen.

Jag har redan förklarat för dig varför partnermarknaden omöjligt kan fungera likadant som människors lika värde inför lagen - folk kan inte styra på samma fyrkantiga sätt över något så individuellt och komplext som romantiska känslor och vem de attraheras av.

Det närmaste rättvisa vi kommer till med den amorösa kärlekens "lag" är att människor som fattar tycke för varann väljer att bilda relationer tillsammans.

Alla former av tvång på den fronten är att betrakta som naturvidrigt då kvinnor (likt många andra djurarters honor) är menade att utse sina egna partners, inte att någon annan, sämre vetande, gör det åt dem.
2021-08-10, 02:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Kvinnor har heller inte påstått att alla män har samma partnervärde. Något de också ganska tydligt demonstrerat på vanliga dejtingsajter. Och övriga sociala plattformar för den delen.

Jag har redan förklarat för dig varför partnermarknaden omöjligt kan fungera likadant som människors lika värde inför lagen - folk kan inte styra på samma fyrkantiga sätt över något så individuellt och komplext som romantiska känslor och vem de attraheras av.

Det närmaste rättvisa vi kommer till med den amorösa kärlekens "lag" är att människor som fattar tycke för varann väljer att bilda relationer tillsammans.

Alla former av tvång på den fronten är att betrakta som naturvidrigt då kvinnor (likt många andra djurarters honor) är menade att utse sina egna partners, inte att någon annan, sämre vetande, gör det åt dem.

I en annan tråd tycker du att det är ett gigantiskt problem när män väljer bort äldre och mindre fertila kvinnor. Snacka om dubbla måttstockar. Tydligare än så här kan det inte bli. Tack för att du hjälpte mig att åskådliggöra principen i TS.
2021-08-10, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Av exakt samma anledning som vi har en mängd andra rättigheter i samhället. Nu talar vi givetvis inte om att vi som enskilda individer skulle behöva tillfredsställa dessa behov precis som att jag som enskild individ inte har en skyldighet att hålla Pundar-Pelle med boende. Däremot är kommunen skyldighet enligt lag att tillhandahålla Pundar-Pelle med denna rättighet. Kommunen betalar alltså med våra inbetalda skatter en professionell husvärd för att tillhandahålla denna rättighet. Rätten till sex skulle då fungera på samma sätt, helt enkelt att kommunen anställer professionella sexarbetare.
Varför ska kommunen anställa professionella sexarbetare när det redan finns tillräckligt med kvinnor som vill ha sex med män, t.om. med "incels"?

Men jaha, så det är alltså professionella sexarbetare som du menar att ni enligt lag bör ha tillgång till, medan det handlar mindre om sex? Utan mer om att ni är fullkomliga maktgalningar? Människohandel ger dig ståkuk?
Senast redigerad av bomchakalaka 2021-08-10 kl. 02:25.
2021-08-10, 02:19
Medlem
F.Hansens avatar
Klart att kvinnor, feminister tror på alla lika värde och rätt till ett fint kärleksliv, det är därför de tror att de är bättre än bottenskrapet och blir bittra av att lite högre klass killar nobbar dem.
2021-08-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Klart att kvinnor, feminister tror på alla lika värde och rätt till ett fint kärleksliv, det är därför de tror att de är bättre än bottenskrapet och blir bittra av att lite högre klass killar nobbar dem.
Män är verkligen experter på att projicera allt som de själva gör på kvinnor.

Det är rätt obehagligt faktiskt.
2021-08-10, 02:55
Medlem
Citat:
Om tjejer säger att alla är lika mycket värda så kan de omöjligen dissa incels. De kan däremot istället erkänna att de sållar mellan mer eller mindre värda män. Det är därför vi fått alla dessa förskönande omskrivningar som "personkemi". De syftar bara till att skydda kvinnor från att bli avslöjade som hycklare.

Jo det kan dem. Man kan tillkännage och vara av uppfattningen att människor ska ha samma rättigheter, skyldigheter och vara lika inför lagen. Men detta innebär inte att de inte kan dissa incels eller andra personer som de inte vill ha att göra med eftersom det har att göra med saker som attraktion, frihet och möjligheten att få bestämma själv. Men om man ska tolka det du säger ordagrant så stämmer det du säger att de kommer värdera olika män olika mycket när det kommer till romantiska möten. Men det är ju naturligt och bara så det är.

Det man har lärt sig genom åren är väl att alltid kolla på handlingarna framför orden. Kvinnor är emotionella och kommunicerar mer indirekt än män medans män är raka och logiska (generaliserar lite).

*En kvinna som inte skriver tillbaka till en är tveklöst ointresserad om hon inte är upptagen eller något.

*Om hon säger att hon har en pojkvän så kan det mycket väl vara en vit lögn som betyder: ''Jag är inte intresserad'', vilket hon säger för att hon inte vill såra en. Man måste läsa mellan raderna mer.

På tal om incels, jag mötte en gång en femcel.. det är inte ofta det sker men fy fan vad oattraktiv hon var både utseendemässigt och personlighetsmässigt. Tacka fan för att hon aldrig fick sig ett skjut haha.

Det bästa incels kan göra är väl att sluta leka offer, bli mer attraktiva (smartare, snyggare, rikare, träna upp sociala kompetensen, självförtroendet etc.) och sedan är det bara att fråga ut folk hela tiden och då tills slut blir man van vid att bli avvisad och blir inte längre ledsen när man får ett nej.

Överlag så försöker jag inte bry mig så mycket om vad en kvinna tycker om mig (vilket jag tror incels gör). Jag är rätt ''desensitized''

Om incels bättrar sig så förtjänar de en chans.
Senast redigerad av Lukas17 2021-08-10 kl. 03:00.
2021-08-10, 03:02
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
I en annan tråd tycker du att det är ett gigantiskt problem när män väljer bort äldre och mindre fertila kvinnor. Snacka om dubbla måttstockar. Tydligare än så här kan det inte bli. Tack för att du hjälpte mig att åskådliggöra principen i TS.
Nu ljuger du rakt av. Det är emot forumets regler att sprida falska rykten om andra medlemmar. Fortsätt i denna stil och jag rapporterar vartenda tramsinlägg du spottar ur dig i fortsättningen.

Jag har ingenstans påstått att det är fel av män att välja bort kvinnor de inte vill ha. Däremot konstaterat rena lögner från misogyna töntar om att kvinnor över 30 skulle vara för gamla för att föda friska barn när de allra flesta 30-åriga kvinnor föder fram just sådana.

Du har inte åskådliggjort ett dyft. Trams, goja och svammel kallas de fula paddor som hittills hoppat ur din stora måstrut. Lunka iväg nu och lägg dig hos trollmor igen. It's way past your sleepy time.
2021-08-10, 03:08
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:

Samningen är obehaglig, och såklart det är mäns fel ur en feministisk synvinkel.

Kvinnan kan ha egofel, pga kort, fet, ful, för lång, återigen ful, oattraktiv, låg iq, lever i sin egen värld (relaterat till låg iq), detta blir naturligtvis problem när man ska manövrera i den verkliga världen där resultat är det som räknas.
Och som naiv kvinna blir detta svårt.

Ja det är inte konstigt att kvinnor tyder sig till feminism eftersom det svspeglar deras självhat i brist på att vara atraktiv eller ha en atraktiv personlighet.
2021-08-10, 05:50
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:

För att inte tala om icke strategiskt och rent av klantskalligt.

Om dessa ofrivilligt ensamma män ville försöka utveckla sin EQ ett par steg uppåt så skulle de kanske inse att det ligger något i det där gamla talesättet om flugor, honung och den eländigt sura gamla vinägern.

De borde framhäva sitt upplevda offerskap och vädja om stöd från omgivningen istället för att reducera sig själva till förövare som vänder ilskan utåt och attackerar folk.

De borde begripa att det blir något svårare (och i vissa fall omöjligt) för kvinnor att sympatisera med många incelmän när de själva är så arga och hatfyllda. I det hätska tillståndet får de snarare räkna med försvar i form av motattacker från the ladies.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in