• 1
  • 2
2021-08-09, 22:11
Medlem
Iman2014s avatar
Min fråga till er etniska svenskar är varför alla verkar hata dessa hazarer från Afghanistan? I Afghanistan hatar alla folkgrupperna dem och dessa hazarer där har alltid varit isolerade från resten av samhället och ingen vill ha något att göra med dem.

Och vi ser samma sak i Sverige. Vi har 193 000 personer från Syrien i Sverige och ingen klagar på dem. Inte ens rasister på FB verkar ha något emot syrier, förutom en allmän motvilja till invandring från dessa länder. Men vi ser inga attacker mot till exempel syrier eller irakier eller turkar eller eritreaner eller libaneser, bosnier, albaner och så vidare.

Utan allt hat verkar vara riktat mot dessa hazarer från Afghanistan och till mindre del somalier, men även där är det stor skillnad.

Så med andra ord vi har många invandrare till Sverige men det är några tusen hazarer som får all uppmärksamhet och hat.

Vad är det med dessa hazarer som får folk att ogilla dem? Är det verkligen sant att dessa personer bara springer runt och våldtar unga tjejer hela tiden?

Förr i en perfekt värld borde ju just denna folkgruppen vara mest nyttig för Sverige. Unga män som föryngrar befolkningen och som kan arbeta och jobba i 40-50 år. Detta i ett land där 23 % av personer med svensk bakgrund är över 65 års ålder medan endast 2 % av dem födda i Afghanistan är över 65 år.

Så varför verkar det som att alla hatar hazara afghaner?
Citera
2021-08-09, 22:14
Medlem
Det är väl att dom är avundsjuka på deras Elvisfrisyrer och att dom tar alla tjejer.
Citera
2021-08-09, 22:17
Medlem
jagarinleggens avatar
Ingen har något emot syrier? Sitt ned i båten.

Svenskar som haft med syrier att göra hatar syrier med. Bara det att hazarer är värre.

Hazarer är som arabvärldens somalier. Inte ens andra afrikaner tycker om somalier. Andra araber har svårt för hazarer med.

Om man levt bland blattar en längre tid så har man inte mer än avsky för större mängden av dem. Om man levt i svenska områden så kan jag förstå om man fortfarande är naiv och har råd med att leka invandringspositiv. Hur många blattevänner har du haft i ditt liv? Jag pratar nu inte om välintegrerade babbeluringar ifrån andra generationen utan de som precis klev av bananbåten.

Jag har haft MÅNGA. Majoriteten av dem var för fan inte kloka.
Citera
2021-08-09, 22:18
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Det är väl att dom är avundsjuka på deras Elvisfrisyrer och att dom tar alla tjejer.

Men saken är ju den att det inte bara är FB personer utan politiker verkar också hata dem.

Hanif Bali på twitter skämtade om en möjlig flyktingstorm från Afghanistan med att kalla dessa hazarer för "snubbar i rätt ålder".

Och du ser all uppmärksamhet i media när det handlar om dessa personer. Och du ser personer som Hanif Bali och andra vara helt besatta av dessa personer.
Citera
2021-08-09, 22:18
Medlem
grungewhores avatar
1. de verkar alla kommit hit på helt felaktiga premisser, men Sverige särbehandlar dem positivt och ställer grupp mot grupp.
2. de verkar alla mystiskt se ut som japanska hipsters i skitdyra kläder, men är överrepresenterade i sexual- och våldsbrott
3. de anses väl vara som zigenare i sina egna hemländer (iran och irak), så det kanske ligger i deras egen natur att bli bespottade p g a någon slags självvalt utanförskap? Det återgår till punkt ett den slags arrogans de för med sig, precis som zigenarna från rumänien.
Citera
2021-08-09, 22:20
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarinleggen
Ingen har något emot syrier? Sitt ned i båten.

Svenskar som haft med syrier att göra hatar syrier med. Bara det att hazarer är värre.

Hazarer är som arabvärldens somalier. Inte ens andra afrikaner tycker om somalier. Andra araber har svårt för hazarer med.

Om man levt bland blattar en längre tid så har man inte mer än avsky för större mängden av dem. Om man levt i svenska områden så kan jag förstå om man fortfarande är naiv och har råd med att leka invandringspositiv. Hur många blattevänner har du haft i ditt liv? Jag pratar nu inte om välintegrerade babbeluringar ifrån andra generationen utan de som precis klev av bananbåten.

Jag har haft MÅNGA. Majoriteten av dem var för fan inte kloka.

Jag pratar om vanliga människor. Jag ser unga svenska tjejer krama araber med slöja i områden med många syrier (så med andra ord araberna i slöja är syrier), och folk umgås helt normalt. Det verkar inte finnas några problem alls när det handlar om syrier.

Eller eritreaner, bosnier, albaner och andra folkgrupper.

Det är just hazarerna som verkar vara den grupp alla hatar.
Citera
2021-08-09, 22:21
Medlem
TheJackets avatar
Hazarer är ett smutsfolk som av goda anledningar är avskydda i i sitt hemland och grannländerna.

Dom är kriminella horsare som våldtar allt dom kommer över.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Men saken är ju den att det inte bara är FB personer utan politiker verkar också hata dem.

Hanif Bali på twitter skämtade om en möjlig flyktingstorm från Afghanistan med att kalla dessa hazarer för "snubbar i rätt ålder".

Och du ser all uppmärksamhet i media när det handlar om dessa personer. Och du ser personer som Hanif Bali och andra vara helt besatta av dessa personer.
En politiker. Han ser igenom farsen som en hel regering ställt sig bakom.
Citera
Medlem
dengamleDs avatar
Syrier gör sig bäst i Syrien, här är de inte välkomna och som alla parasitiska blattar förtjänar de massor av hat.
Hazarer är vidriga till och med för att komma från mellanöstern.
Det gör inte syrier eller andra araber bättre att hazarer är ovanligt kassa.
Citera
2021-08-09, 22:23
Medlem
Olyckligtvis så har Sverige varit ett så öppet land att flera folkslag som är illa sedda i sina hemländer har sökt sig till Sverige.

Vi har ju Europas romer, afrikas somalier och asiens hazarer som exempel. Finns fler grupper som drevs bort av IS som rent allmänt är illa sedda. Vi har libaneser, kurder och flera andra som inte har egna länder utan betyder trubbel i sina hemländer.

Sverige får sin beskärda del och ju fattigare länder de kommit ifrån desto längre tid innan de etablerat sig. Barnen får ju oftast inte speciellt bra stöd av sina föräldrar så det kan ta både en och två generationer längre tid än för andra invandrare innan de känner sig svenska och även har likvärdiga möjligheter.

Tyvärr så kan vi också konstatera att det är inte bara fördelar att komma till ett nytt land som 16 åring, ljuga om sin ålder med 4-15 år och utbilda sig, lära sig nytt språk etc. Det är ju inte alls lika lätt och fördelaktigt som adoptivbarnen som oftast kom till Sverige före 8 års ålder om man nu ska jämföra hur bra det är att få in nytt ungt blod och som dessutom vuxit upp i ganska stabila och omtänksamma svenska familjer.
Citera
2021-08-09, 22:24
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
1. de verkar alla kommit hit på helt felaktiga premisser, men Sverige särbehandlar dem positivt och ställer grupp mot grupp.
2. de verkar alla mystiskt se ut som japanska hipsters i skitdyra kläder, men är överrepresenterade i sexual- och våldsbrott
3. de anses väl vara som zigenare i sina egna hemländer (iran och irak), så det kanske ligger i deras egen natur att bli bespottade p g a någon slags självvalt utanförskap? Det återgår till punkt ett den slags arrogans de för med sig, precis som zigenarna från rumänien.

Hur menar du felaktiga premisser? Det är intressant för mig då det är lite konstigt att majoriteten av personer från Afghanistan i Sverige är hazara trots att hazaras endast är 15 % av befolkningen i landet.

Finns det någon statistik på just hur överrepresenterade hazaras är när det handlar om våldtäkter. Alltså riktiga våldtäkter, inte att någon tafsar på en kvinna utan tillstånd.

Det är lite konstigt att man aldrig ser dessa personer med svenskar. Du ser nästan aldrig hazarerna med etniska svenskar, speciellt kvinnor. Men du ser ju till exempel syrierna ofta med etniska svenskar. Jag vet flera från Syrien som har svenska kvinnor som flickvänner. Och man ser ju dem hänga runt med svenskar men man ser aldrig hazarerna göra det.

Dem verkar isolerade både i Sverige och Afghanistan.
Citera
2021-08-09, 22:25
Medlem
jagarinleggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag pratar om vanliga människor. Jag ser unga svenska tjejer krama araber med slöja i områden med många syrier (så med andra ord araberna i slöja är syrier), och folk umgås helt normalt. Det verkar inte finnas några problem alls när det handlar om syrier.

Eller eritreaner, bosnier, albaner och andra folkgrupper.

Det är just hazarerna som verkar vara den grupp alla hatar.

Du svarade inte ens på mina frågor. Hur många blattingar har du haft att göra med i ditt liv?

Jag kan börja:

Jag bodde de första 20 åren av mitt liv i ett förortsområde där majoriteten var svenskar till en början men senare blev majoriteten blattar. Hälften av de jag gick i grundskolan med var blattingar.

Antar att du inte har lika stor erfarenhet som jag har. Eller så är du blatting själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in