2021-08-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Sjukt taggad på den nya säsongen. Hört fåglar viska om att Ole vill ställa upp mer offensivt i år vilket glädjer (om det nu blir verklighet är en annan femma). McFred behöver upplösas mot tighta mitten/bottenlag och nu har det inte kommit in en CM inför premiären. Behåller i värsta fall Scott som balansspelare men ser gärna att Bruno och Pogba får trolla tillsammans. Btw, sistnämnda får United ta och besluta om asap, kontraktsförlängning eller försäljning. Inget mer velande eller ge bort gratis nästa sommar.

Även om det var länge sen jag var såhär förväntansfull inför en säsong så får man inte dra iväg. Utd vinner inte PL men jag hoppas iaf att de kan utmana mer än 20/21. Tippar 2-3a i ligan och kvartsfinal i CL. Blir det samma öde i CL som sist bör Ole fraktas hem till Norge omgående.

Ps. Nån Utd-supporter som vet status på Sancho inför lördag? Varane är i karantän nu så hans debut lär dröja ett litet tag men Sancho känns mer som att han bara borde kunna hoppa in och köra.
Tror du på allvar att Varane ska rädda mitten laget United?? nej du den där skutan har gått för längesen
Citera
2021-08-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Sjukt taggad på den nya säsongen. Hört fåglar viska om att Ole vill ställa upp mer offensivt i år vilket glädjer (om det nu blir verklighet är en annan femma). McFred behöver upplösas mot tighta mitten/bottenlag och nu har det inte kommit in en CM inför premiären. Behåller i värsta fall Scott som balansspelare men ser gärna att Bruno och Pogba får trolla tillsammans. Btw, sistnämnda får United ta och besluta om asap, kontraktsförlängning eller försäljning. Inget mer velande eller ge bort gratis nästa sommar.

Även om det var länge sen jag var såhär förväntansfull inför en säsong så får man inte dra iväg. Utd vinner inte PL men jag hoppas iaf att de kan utmana mer än 20/21. Tippar 2-3a i ligan och kvartsfinal i CL. Blir det samma öde i CL som sist bör Ole fraktas hem till Norge omgående.

Ps. Nån Utd-supporter som vet status på Sancho inför lördag? Varane är i karantän nu så hans debut lär dröja ett litet tag men Sancho känns mer som att han bara borde kunna hoppa in och köra.

Tror också United håller sig högt upp i tabellen, om City harvar lite tror jag det kan bli intressant mellan United, Liverpool, Chelsea och kanske t.o.m. Leicester och Tottenham.

Med Varane har man ett fint vapen mot kontringar, så låter rimligt att Ole vill spela mer offensivt, Varane hinner i princip ifatt alla PL-spelare, däremot är han aningen klumpig väl inuti det egna straffområdet, annars tror jag United verkligen hade kunnat vara en titelutmanare.
Citera
2021-08-09, 17:30
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Arsenal är en mycket större klubb än plast united.. inget snack om saken, fan bara bönder från manchester

Citat:
Tror du på allvar att Varane ska rädda mitten laget United?? nej du den där skutan har gått för längesen
Another attention seeking troll Får passa på att gratta dig med att du iaf har en partner i rojjen.
Citera
2021-08-09, 17:34
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Tror också United håller sig högt upp i tabellen, om City harvar lite tror jag det kan bli intressant mellan United, Liverpool, Chelsea och kanske t.o.m. Leicester och Tottenham.

Med Varane har man ett fint vapen mot kontringar, så låter rimligt att Ole vill spela mer offensivt, Varane hinner i princip ifatt alla PL-spelare, däremot är han aningen klumpig väl inuti det egna straffområdet, annars tror jag United verkligen hade kunnat vara en titelutmanare.
Det tror inte jag, dvs tror inte att Man United är starka nog till att kunna utmana om titeln eller om topp 3.
Citera
2021-08-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det tror inte jag, dvs tror inte att Man United är starka nog till att kunna utmana om titeln eller om topp 3.
Top2 förra säsongen.

Vad slutade arsenal som ej hade råd med maskot för placering?
Citera
2021-08-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Jämför en offensiv mittfältare med en defensiv. Lysande.

Partey öppnade förra säsongen starkt (Dominant mot United borta), men sen åkte han på ett par skador och fick aldrig någon riktig kontinuitet. Allt som allt en misslyckad säsong för hans del. Den här säsongen börjar ju inte bättre direkt där han återigen är skadad. Han var i princip aldrig skadad i Atletico och nu har han väl missat fler matcher än han spelat hittills i sin Arsenalkarriär. Something in the water...

Det är skitsamma om det är en offensiv eller defensiv spelare vi pratar om,vi pratar om vem som har varit viktigast för sitt lag.
Citera
2021-08-09, 17:54
Medlem
cl3aners avatar
Tror och hoppas på Villa denna säsong. Fina värvningar även om magic-Jack kommer lämna ett tomrum efter sig. Bara att gratta City
// moi
Citera
2021-08-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cl3aner
Tror och hoppas på Villa denna säsong. Fina värvningar även om magic-Jack kommer lämna ett tomrum efter sig. Bara att gratta City
// moi

Tycker Villa är de laget som värvat bäst för sitt lag,top 10 kan gå,med bra dagar top 8..
Citera
2021-08-09, 18:36
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det är skitsamma om det är en offensiv eller defensiv spelare vi pratar om,vi pratar om vem som har varit viktigast för sitt lag.
Nej, det är det absolut inte.

Och ”vi” har aldrig diskuterat vem av Partey/Fernandes det är som har varit viktigast för sin klubb, jag förklarade bara att Arsenal funderade på Fernandes sommaren 2019. Men att vi avstog (tack o lov) från att värva honom, dvs pga att Emery bad styrelsen om att köpa Partey.
Citera
2021-08-09, 18:47
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Pool kommer vara med om rejset sålänge försvaret briljerar som tidigare innan skadorna. Van dijk lär vara ganska rostig efter skadan, så återstår att se men offensiven är det inga problem med förutom Mané som varit värdelös ett tag men nu finns både Jota och Elliot som kommer få mycket speltid denna säsong.

Är lite orolig, Robertson fotskadad, VVD rostig & Konate ung och ny…

Eliott såg överraskande bra ut igår dessutom bäst av de 3 på mittfältet, möjligt han bör starta i premiären. Knepigt att välja ut mittfältet då de ” ordinarie” är precis i början av sin uppbyggnad. (Tiago & Henderson) vi får se vad kvällens match ger för svar.
Citera
2021-08-09, 18:56
Medlem
Citat:
Arsenal är en mycket större klubb än plast united.. inget snack om saken, fan bara bönder från manchester
Jasså?senaste pl titeln var?

5-6-5-8-8
Senaste placeringarna i pl .

Kom tillbaka när ni spelar I Europa igen
Citera
2021-08-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, det är det absolut inte.

Och ”vi” har aldrig diskuterat vem av Partey/Fernandes det är som har varit viktigast för sin klubb, jag förklarade bara att Arsenal funderade på Fernandes sommaren 2019. Men att vi avstog (tack o lov) från att värva honom, dvs pga att Emery bad styrelsen om att köpa Partey.
Säger du "tack o lov" vi värvar en spelare som inte kan producera poäng och blir skadad och ej kan hitta en bra nivå med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in