2021-08-09, 14:18
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Och var någonstans sker "forcerad assimilation"?

Där jag bor har vita grannar trängts ut, och därmed har jag ofrivilligt hamnat ett helt annat samhälle med en helt annan kultur, där man man gapar och skriker efter varandra. Sopor slängs hur som helst. Barn som kastar sten på allt möjligt. Hela familjer inklusive tanter och barn deltar i slagsmål mitt på dagen en vanlig tisdag.

Jag har ju inget annat val än att anpassa mig, och låta bli att parkera bilen på gatan där jag bor. Jag måste ha fönstren stängda på vardagsnätter för att kunna sova. Jag kan inte längre ha något stående ifred utanför min dörr. Caféer och butiker med sortiment som tilltalade mig har bytts ut mot andra där de för för mig främmande varor istället.

Vi har såklart bara sett början på detta. Utvecklingen kommer givetvis fortsätta på inslagen väg om vi fortsätter på inslagen väg.

Citat:

Förutom på min gata, så finns det ju värre ställen redan, tex:

Araby, Växjö
Bergsjön, Göteborg
Husby, Stockholm
Rinkeby/Tensta, Stockholm
Skäggetorp, Linköping
Södra Sofielund, Malmö
Alby, Botkyrka
Biskopsgården, Göteborg
Fittja, Botkyrka
Gottsunda, Uppsala
Hallunda/Norsborg, Botkyrka
Hammarkullen, Göteborg
Hjällbo, Göteborg
Hässleholmen/Hulta, Borås
Karlslund, Landskrona
Lövgärdet, Göteborg
Norrby, Borås
Nydala/Hermodsdal/Lindängen, Malmö
Rosengård, Malmö
Tynnered/Grevegården/Opaltorget, V Frölunda
Vivalla, Örebro
Ronna/Geneta/Lina, Södertälje

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-presenterar-ny-lista-pa-sarskilt-utsatta-omraden

Citat:

I alla möjliga portuppgångar, och på bensinstationer, och folks hem, i hela landet, inklusive Östermalm, Segeltorp och Hallonbergen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg2K4n/explosion-i-stockholm--stora-skador-och-evakuering.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lvmVW/man-ihjalskjuten-i-sodra-stockholm
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/dubbelmordet-i-hallonbergen-detta-har-hant
Citera
2021-08-09, 14:19
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Har du besökt "svenskcamper" exempelvis på byggarbetsplatser eller pensionärsbyar i andra länder - både i Spanien, Sydamerika och Indien? Det är väldigt mycket köttbullar, svenska flaggor, små grodor, samt översitteribeteende mot "locals".
Ja, men nu måste vi fokusera oss på Mellanöstern och Afrika. Där är en hög avsaknad av våra värderingar så som tolerans och jämlikhet. Vi måste se till att ta över deras förorter. Vi måste börja bygga fler kyrkor i alla större städer och att vi kan ha Pride-tåg som går genom städer som Mecka och Bagdad med flera.
Citera
2021-08-09, 14:22
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Har du besökt "svenskcamper" exempelvis på byggarbetsplatser eller pensionärsbyar i andra länder - både i Spanien, Sydamerika och Indien? Det är väldigt mycket köttbullar, svenska flaggor, små grodor, samt översitteribeteende mot "locals".

Jag skulle inte klandra spanjorerna om de skickade hem dom? Skulle du?
Citera
2021-08-09, 14:24
Medlem
Citat:
Om en har en inhägnad med fyra giraffer och tar in en flodhäst, har en inte bytt ut girafferna, utan en har bara inkluderat en flodhäst. Girafferna är kvar.
Vad tycker flodhästen om att var ensam flodhäst i giraff hägnet ? Hurosom, I naturen ställer invasiva arter till det rejält för den lokalt rådande flora o fauna ordningen.
Citera
2021-08-09, 14:24
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
"Forced assimilation is an involuntary process of cultural assimilation of religious or ethnic minority groups during which they are forced to adopt language, identity, norms, mores, customs, traditions, values, mentality, perceptions, way of life, and often religion and ideology of established and generally larger community belonging to dominant culture by government."
Det är det enda definitionen på det som jag kan hitta. Hur i hela fridens namn får du in din beskrivning i det? Tvingas du som vit anpassa dig till de lagar och den kultur som den svarta majoritetsbefolkningen i Sverige har?

Vad tror du kommer hända när Vita är i minoritet?
Citera
2021-08-09, 14:31
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Vilket jävla svammel! Varför rapporterar inte msm om pågående stamkrig i Sydafrika tror du? https://www.youtube.com/watch?v=Cew-BnjA_q4

Vid 1900-talets början representerade vita ca 30% av jordens befolkning, idag 12%!
Citera
2021-08-09, 14:33
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Vilket jävla svammel! Varför rapporterar inte msm om pågående stamkrig i Sydafrika tror du? https://www.youtube.com/watch?v=Cew-BnjA_q4

Vid 1900-talets början representerade vita ca 30% av jordens befolkning, idag 12%!

Det finns lika många ljushyade människor i världen idag som det fanns människor i världen år 1850.
Citera
2021-08-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
https://www.poynter.org/ethics-trust/2021/us-ranks-last-among-46-countries-in-trust-in-media-reuters-institute-report-finds/

https://www.poynter.org/wp-content/uploads/2021/06/Screen-Shot-2021-06-22-at-5.03.47-PM-447x1001.png

Är ditt ena bevis för att svenskar inte litar på myndigheter en länk om att man inte litar på myndigheter i USA? Och din andra länk visar ju på att 50% visst gör det i Sverige? En undersökning som uppenbarligen har ett oerhört skralt underlag, utan att ens titta närmare på det.. nu är jag kanske ett får, men jag litar mer på forskning från ett universitet som har ett jättestort underlag av människor än en hemsida som har ett jättelitet underlag..
Citera
2021-08-09, 14:37
Medlem
Kom tillbaka om 40 år och säg samma sak i Sverige.
Citera
2021-08-09, 14:38
Medlem
Citat:
Om en har en inhägnad med fyra giraffer och tar in en flodhäst, har en inte bytt ut girafferna, utan en har bara inkluderat en flodhäst. Girafferna är kvar.

https://www.youtube.com/watch?v=VUbxVfSqtt8

Det finns fler vita människor än någonsin tidigare idag, och barnafödandet går ner i hela världen när alla blir rikare och får det bättre. Till och med i Afrika, även fast de på grund av kolonialism och utsugning har börjat spurta lite snabbare (med hjälp av kinesiska investeringar).

De som säger att det pågår ett vitt folkmord och att vi antirasister är "antivita" vill bara egentligen förvränga människors moral och rättsuppfattning för att kunna skapa ett verkligt folkmord, på alla underbara ickevita människor i våra länder. De människor som flytt från länder i krig, och som arbetar för att betjäna oss i låglönearbeten de flesta av oss anser oss för "fina" för att göra.

För sådana personer är det ingen skillnad mellan om Lisa skaffar barn med Ali och ifall Rudolf skjuter Golda och dumpar henne i en massgrav i Ukraina. Det tjänar två syften - att dels relativisera Förintelsen, och dels att legitimera en framtida Förintelse.

Vithyade imperialistiska Svenskar invaderade och annekterade Skånelan med Folkmord, etnisk rensning och terror. Vi Skåninar är fortfarande berövade vår historia som trycks undan i både Svensk och Dansk litteratur och undervisning.
Citera
2021-08-09, 14:38
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Är ditt ena bevis för att svenskar inte litar på myndigheter en länk om att man inte litar på myndigheter i USA? Och din andra länk visar ju på att 50% visst gör det i Sverige? En undersökning som uppenbarligen har ett oerhört skralt underlag, utan att ens titta närmare på det.. nu är jag kanske ett får, men jag litar mer på forskning från ett universitet som har ett jättestort underlag av människor än en hemsida som har ett jättelitet underlag..

Jaja, fortsätt dröm om att ALLA tycker olika din jävla fjant. Det är f.ö Reuters Institute som ligger bakom studien. Pajas
Citera
2021-08-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Vad tror du kommer hända när Vita är i minoritet?

Jag tror inte att det kommer hamna där på oerhört länge. Men det är udda att anse att det pågår en forcerad assimilation utifrån hur det kanske blir framåt. Själv är jag mer oroad över att en ras av intelligenta hästar kommer ta över Sverige och tvinga alla att bara äta hö. Apropå forcerad assimilation som man fantiserar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in