2021-08-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden.

När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom.

Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen.

Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.

No Pasaran!

Det var mycket bullshit från en rasist som ursäktar sig med att använda "dödsläger" som en ursäkt. För att dölja vad du verkligen är.
Citera
2021-08-09, 10:10
Medlem
En bra och nykter observation. Men den viitigaste punkten glömdes:

5. Styr Media som aldrig ifrågasätter vänstern men kallar det Demokrati.
Citera
2021-08-09, 10:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
En bra och nykter observation. Men den viitigaste punkten glömdes:

5. Styr Media som aldrig ifrågasätter vänstern men kallar det Demokrati.

Nej det är tvärtom det är media som styr vår politikerkår. Det är media som sätter agendan och tonfallet i "debatten".
Citera
2021-08-09, 11:03
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden.

När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom.

Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen.

Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.

No Pasaran!
Jojo, dra den om rödluvan. Har extremt många rödingar som du kring mig. På samma sätt som nazister drar sig till helvita sammanhang, så drar sig antirasister till samma. Och det är alltid en slump att de hittar sig själva i helvita sammanhang. För att de skall kunna leva med sig själva, och sina tankegångar, så måste de dock trashtalka allt som europeiskt och ursvenskt när de är i helvita sammanhang. Kolla på afa tex. Vit överklass med inslag av lite brunt.

Förövrigt fanns samma grej hos nazister i min ungdom. Nazister som hade svarta och araber som hängaround. En kille till och med sterilisera sig för att gynna den vita rasen. Och han var inte ens vit. Den killen är du nu tror jag man kan säga.

Jag tror att ditt problem är feghet. Samma problem som den killen som sterilisera sig. Han såg att nazisterna då(80-talet) var starka och han svag och utsatt, så han hängde på. På samma sätt ser du nu att islamisterna är starka nu, därför suger du deras rumpa.

Du är helt enkelt feg. Det är vad jag tror. En fjolla.
Citera
2021-08-09, 12:26
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Många intressanta historiska analyser här. Tack för dem.
mitt bidrag är bara att jag i detta otrygga mångkulturella Sverige känner mej tryggast med svenskar, vita. Det finns säkert skittrevliga svarta men som situationen är nu tar jag det säkra före det osäkra. Vi får inte känna oss som ett folk, vi svenskar.det är synd och skam, för det en mänsklig rättighet att få känna gemenskap med sin familj, och i utvidgad bemärkelse är Europa (det vita) en familj . Afrik aär en annan, arabvärlden ytterligare en,

Många känner en längtan efter denna gemenskap och identifikation, utan att för den sakens skull vara nazister.... eller ens sverigedemokrater faktiskt.

Varför ska jag hata ”vita män”. Samtliga män som jag älskar är vita (man, söner, pappa, släktingar, vänner).
Citera
2021-08-09, 12:32
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Många intressanta historiska analyser här. Tack för dem.
mitt bidrag är bara att jag i detta otrygga mångkulturella Sverige känner mej tryggast med svenskar, vita. Det finns säkert skittrevliga svarta men som situationen är nu tar jag det säkra före det osäkra. Vi får inte känna oss som ett folk, vi svenskar.det är synd och skam, för det en mänsklig rättighet att få känna gemenskap med sin familj, och i utvidgad bemärkelse är Europa (det vita) en familj . Afrik aär en annan, arabvärlden ytterligare en,

Många känner en längtan efter denna gemenskap och identifikation, utan att för den sakens skull vara nazister.... eller ens sverigedemokrater faktiskt.

Varför ska jag hata ”vita män”. Samtliga män som jag älskar är vita (man, söner, pappa, släktingar, vänner).

Ja du ställer en bra fråga, varför ska du hata vita män, många av dem har du i din närhet som du älskar tillhör just den gruppen.

Däremot har jag skrivit fyra tydliga observationer som indikerar att de som kallar eller identifierar sig själva som ”anti-rasister” egentligen bara är anti-vita.

När de själva kommer in och kommenterar på den här tråden (exempelvis Frodo-killen) så bekräftar han ju bara de fyra observationer som jag redan startade med, som jag tidigare observerat ifrån antivita som honom själv.
Citera
2021-08-09, 12:37
Medlem
NakedApples avatar
Citat:

No Pasaran!
Tjocka dumma kärring!

Tillägg till rubrikerna i TS:
Alltid vita som härjar med sådant här. (Oftast tjocka överblivna kärringar)DE svarta garvar bara
De förstår inte den fatala brottsligheten vi drabbats av med gängskjutningar och våldtäkter
De vita tjockisarna är de som tar upp allt ont med vita, som om det skulle hjälpa något/någon.
Citera
2021-08-09, 12:41
Medlem
Citat:

No Pasaran!

Jag skulle gärna se en historiker gå upp i talarstolen och debattera mot idioter som dig, Morgan Johansson eller liknande helt pseudointellektuella puckon.

Ska du dra upp historia så undrar man ju direkt varför du väljer bort vissa viktiga fakta om hitler. Det faktum att han försökte leda Tyskland bort ur en djup depression och t.om svält. Tyskland var under perioden som hitler formades, i praktiken ett u-land.

Hur hade du själv agerat? Nämn minst 5 lösningar hur du hade stoppat alla problem i Tyskland runt perioden 1920-1939 utan att gå ut i krig.

Det var ondskefullt det som hände där, men det hade inte att göra med hudfärg.
Citera
2021-08-09, 12:42
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Bra! Du anser att haitierna hade rätt att döda vita p g a att de blev förtryckta enligt dig.
Ja det anser han, därför att han ser vita som förtryckare och icke-vita som förtryckta. En förtryckare är det aldrig synd om och därför kan man rättfärdiggöra mord mot dem.
Han bär på en antivit världsåskådning.

Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Då har väl vita i Afrika också haft rätt att döda svarta afrikaner enligt din egna logik? Du vet, då det fanns många fler vita slavar i Afrika än vad det fanns svarta slavar i Amerika, t.ex.

Nej, om vita (förtryckarna, de onda, enligt hans världsbild) dödar icke-vita (de förtryckta, de goda, enligt hans världsbild), då är det otroligt hemskt. Vice versa går bra, för det är bara försvar mot förtryck, diskriminering och rasism.

Vita utöver våld mot icke-vita = Rasism
Icke-vita utöver våld mot vita = Rättfärdig kamp, försvar.

Det är så han tänker. ”Rasism” är inget universellt, det är något som är kopplat till vita människor enligt den antivita världsåskådningen.
Senast redigerad av RobertEriksson99 2021-08-09 kl. 12:44.
Citera
2021-08-09, 12:46
Medlem
NakedApples avatar
Lisa =hen?????

Citat:
Skillnaden är att du vill hindra Lisa från att älska vem hen vill. Jag vill arbeta för en värld där Lisa kan älska vem hen vill och leva var hon än vill.
Det gör du inte alls tjocka tant!

Du tar ju inte ställning mot de fruktansvärda hedersmord som Sverige drabbats av tack vare inavlade araber och annat smuts??

Om Lisa älskar Mohammed så är det risk att Lisa blir "hanterad" av Mohammeds bror och pappa, men det kan inte du förstå.

Om Fadime älskar Mikael så försvinner Fadime från jordens yta tack vare de människor du vill ha hit! Det är ingen bra utgångspunkt för dig om man säger så.

Å du! Är lisa ett "hen"? Lisa är ett namn på en människa som har/haft/skall ha mens!
Senast redigerad av NakedApple 2021-08-09 kl. 12:55.
Citera
2021-08-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Ja, du ser det också. Personer som han är egentligen antivita. Jag undrar bara varför de inte kan stå upp för det, varför de känner att de behöver dölja sina riktiga intentioner.

Rasism och främlingsfientlighet finns i alla länder och hos samtliga folkslag. Spelar ingen roll vilken hudfärg de har på skinnet.

Att titulera det enbart på vita är bara ett utryck för jäkla dumhet.
Citera
2021-08-09, 12:51
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jag skulle gärna se en historiker gå upp i talarstolen och debattera mot idioter som dig, Morgan Johansson eller liknande helt pseudointellektuella puckon.

Ska du dra upp historia så undrar man ju direkt varför du väljer bort vissa viktiga fakta om hitler. Det faktum att han försökte leda Tyskland bort ur en djup depression och t.om svält. Tyskland var under perioden som hitler formades, i praktiken ett u-land.

Hur hade du själv agerat? Nämn minst 5 lösningar hur du hade stoppat alla problem i Tyskland runt perioden 1920-1939 utan att gå ut i krig.

Det var ondskefullt det som hände där, men det hade inte att göra med hudfärg.

Broder, jag råder dig att inte börja ta nazi-Tyskland eller Hitler i försvar. Det förstärker bara Frodos självbild om att han krigar mot ett gäng ondskefulla nazister.

Vad det här egentligen handlar om, är att personer som dig och mig, vi ser att de som kallar eller identifierar sig själva som ”anti-rasister” alltid pratar negativt om vita och de rättfärdigar en politik som leder till en värld utan vita människor. När de sätter på den ”anti-rasistiska” masken så vill de gärna låtsas som att de är emot ”rasism av alla dess former, oavsett vilken grupp som hatar på vem”, och när en person på vår sida tar upp ett fall där en icke-vit person hetsat och uttryckt sig ”rasistiskt” mot vita individer, då fördömer de inte den icke-vita, de tar snarare sida med dem.
Alla deras argument leder till en värld utan vita människor och alla symptom i samhället som är fientligt mot vita stöttar de. De är observationen, och det är därför det är upp till dig och mig och konfrontera dem om det istället för att falla in på deras villospår och nazi-fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in