Citat:
Ursprungligen postat av
alfamats
Trampade jag på en öm tå nu😁 Det är väl allmänt känt att spindelleder är kassa på de mindre franska bilarna. Bara att du motsätter sig det förklarar att du är dåligt insatt i ämnet överlag. Jag har extrem inblick i detta iom mitt jobb. En Renault från -95!!!! Jävlar vad det ska skramla och leva runt i skiten. Jo, jag har kört så gamla Renaulter så jag vet hur dom är.
Ojdå, nu har jag en Renault också. Tidigare var det någon som påstod att jag hade en SAAB.
Dags för Specsavers eller en hjärnskrynklare.
Jag tror nog att jag nu vet mer än dig om just spindelleder på olika bilar genom att ha kollat youtube och läsa reparationshandböcker. Jag har inte haft anledning till att lära mig det eftersom jag inte haft problemet.
Inte lika lätt för dig kanske med dina lässvårigheter.
Kolla mina länkar så kanske det löser sig för dig också så du kan svara på min fråga om lösningen på Peugeot 307 och uppåt där spindelleden skruvas dit finns på andra bilar.
Det gör inte ont att lära sig saker.
Det finns många lösningar på samma problem och det finns olika lösningar mellan olika årsmodeller av samma bilmodell som jag nyss visat.
Mitt förslag till förbättring är att återinföra rundsmörjningen. En smörjnippel på leden och tryck in nytt fett.