2021-07-13, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Jag såg KJ på stan för ett tag sen med hans flickvän. Dom pussades när dom möttes.

Flickvännen spelar i samma liga som KJ, gissar på svag begåvning/nån eller flera diagnoser . Varför? Avvikande utseende håret omaka kläder osv ja ni fattar, kroppshållning o kommunikation. Inga barn. Fick dom barn är det då med all säkerhet omhändertaget.

För övrigt kan jag säga att KJ är riktigt lång och stor. Trodde han var betydligt kortare.
Var han för dagen kvinna eller man?
Citera
2021-07-13, 09:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jag såg KJ på stan för ett tag sen med hans flickvän. Dom pussades när dom möttes.

Flickvännen spelar i samma liga som KJ, gissar på svag begåvning/nån eller flera diagnoser . Varför? Avvikande utseende håret omaka kläder osv ja ni fattar, kroppshållning o kommunikation. Inga barn. Fick dom barn är det då med all säkerhet omhändertaget.

För övrigt kan jag säga att KJ är riktigt lång och stor. Trodde han var betydligt kortare.
Vilken stad rör det sig om?
Citera
2021-07-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vilken stad rör det sig om?

Boden, mitt i centrum på dagtid ca 2-3 veckor sen.
Han var ”kvinna” men man såg ju att han är en man både på storlek och längden. Han ser precis likadan ut som han gjorde i dokumentären, ni alla hade känt igen honom.
Citera
2021-07-13, 15:40
Medlem
Citat:
Boden, mitt i centrum på dagtid ca 2-3 veckor sen.
Han var ”kvinna” men man såg ju att han är en man både på storlek och längden. Han ser precis likadan ut som han gjorde i dokumentären, ni alla hade känt igen honom.
Du råkade inte trycka av en bild?
Citera
2021-07-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Okej, hur ofta kommer personal till honom? Har han en egen lägenhet, eller ett eget rum? Vad vet du?

Tidigare bodde KJ i en vanlig lägenhet (troligen soc anvisad) samt hade en boendestödjare som hjälpte honom ett antal ggr/vecka med praktiska hemsysslor disk, städ, tappade upp bad, hämtade tvätt mm. Även då var han förtjust i att karva i trä med en kniv, men farlig hörde jag aldrig nämnas.

Han har ju även sina föräldrar som stödjer honom mycket och ofta besöker honom.

Om det är en boendestödjare som känner sig orolig/obehag så är det ju arbetsgivaren kommun/soc som bör hantera frågan.
Citera
2021-07-13, 22:00
Medlem
Citat:

Får obehagliga rysningar bara jag ser en bild av KJ - och ännu mer när jag läser om fanstyget. Det kommer inte dröja länge innan det händer något mycket allvarligt igen.

Men jag hoppas att jag har fel.
Citera
2021-07-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Får obehagliga rysningar bara jag ser en bild av KJ - och ännu mer när jag läser om fanstyget. Det kommer inte dröja länge innan det händer något mycket allvarligt igen.

Men jag hoppas att jag har fel.
Jag kan bara hålla med.
Märkligt med könskorrigeringen, att han flyttades till Hinseberg.. "apparaten" är väl inte bortopererad?
Citera
2021-07-18, 18:42
Medlem
Eustaches avatar
Jag kan inte göra annat än att chockeras över hur jävla bisarrt det är att en människa kan mörda och stycka sitt ex för att 8 år senare vandra runt som en fri man, dessutom i samma lilla stad där mordet skedde. Vad har Boden-borna att säga om att den här allvarligt psykiskt sjuka människan rör sig fritt bland dom och deras barn? Varför agerar ingen?

Bara i det absurda landet Sverige kan något såhär sjukt ske. I USA hade han fått sitta minst 30-40 år, med all rätt. Han borde dock aldrig släppts ut ö h t, han är uppenbart psykiskt sjuk och saknar dessutom helt sjukdomsinsikt. Och han har väl inte ens erkänt brottet?! Hade Vatchareeya varit min syster eller dotter hade jag knivat ner KJ omgående.
Senast redigerad av Eustache 2021-07-18 kl. 19:05.
Citera
2021-07-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Jag kan inte göra annat än att chockeras över hur jävla bisarrt det är att en människa kan mörda och stycka sitt ex för att 8 år senare vandra runt som en fri man, dessutom i samma lilla stad där mordet skedde. Vad har Boden-borna att säga om att den här allvarligt psykiskt sjuka människan rör sig fritt bland dom och deras barn? Varför agerar ingen?

Ja men vad ska de göra då?
Riskera sin frihet/framtid för den här idioten?
Är de något du skulle rekommendera Bodenborna?
Citera
2021-07-28, 16:42
Medlem
MrFolds avatar
Jaha, här händer det grejer ser jag, var något år sen jag var inne i tråden senast.

Vad anonyma postare skriver om vad folk gör måste alltid tas med en nypa salt. Men det är ju inga orimliga uppgifter utifrån vad vi säkert vet (domen angående Cissi Wallin, hotelser på anstalten och naturligtvis själva mordet och diverse omständigheter runt det)

Kristoffer/Kim är definitivt kapabel att begå nya grova våldsbrott om det vill sig illa, det är jag helt övertygad om. Han är visserligen inte våldsam i normalläget, men kombinationen av hans autism och en del annat gör honom potentiellt mycket farlig. Kanske framför allt för en utsatt person som ju den här flickvännen låter som.

I grunden tror jag att han har en väldigt förvirrad självbild. Någon manifest könsidentitet tror jag t.ex. inte att han har. Personer med autism har på senare år varit starkt överrepresenterade bland unga som söker hjälp för könskorrigering, vilket jag tror har mycket att göra med att de p.g.a. sitt handikapp förstår sig själva lika bristfälligt som de förstår andra. Då är steget inte jättelångt att projicera det på en i medierna omskriven diagnos: "Jag känner nog så här för att jag har fel kön". Men det kan nog vara så att han är allmänt förvirrad i hela sin identitet och varit det länge. Jag skulle inte tro att han är fysiskt könskorrigerad (än).

Den här förvirringen har säkert förstärkts av det hemska brott han begick (som jag till skillnad från en del andra inte tror var direkt planerat). Det är inte ovanligt att mördare utvecklar en slags disassociation i personligheten för att slippa undan självbilden "Jag är en mördare". Det skulle till och med kunna vara så - det här är dock kanske lite väl freudianskt - att driften att göra könskorrigeringen åtminstone förstärktes av en omedveten önskan att bli en annan person än den Kristoffer som styckmördade sin f.d. flickvän. Fängelsevistelsen har säkert också varit svår för honom: Han har garanterat haft låg status även innan könskorrigeringen och känt sig utsatt på olika vis.

På ett vis är det synd om honom rent fysiskt: Hans storlek (över 190 cm och säkert minst 90 kg tung) och grova ansiktsdrag gör det ju helt omöjligt för honom att någonsin kunna passera som åtminstone ev. kvinna. Hans ansträngningar gör bara att han ser ut som ett freak.

Och nu är säkert inte återanpassningen till ett liv i frihet helt enkel heller. Någon som vet om han umgås med sina gamla vänner? Eller har de gått vidare i sina liv? Gissningsvis vill vissa inte veta av honom, även om han väl har sina supportar också bland de som ville föreställa sig att karatemannen var den skyldige.

Sannolikt är det väl ändå bättre än inget att han bor i gruppbostad och har vissa stödinsatser som gör det möjligt att hålla en viss koll på honom. Tror det kan vara en positiv faktor att han känner sig lite övervakad. Förtäckta hot av olika slag bör naturligtvis inte accepteras: Om inte annat så bör man göra klart för honom att det inte är lämpligt att "skämta" på det viset, allra minst i hans situation.

Jag är tyvärr rädd att vi inte hört det sista av honom. Dock är det väldigt sällsynt med mördare som mördar igen, så mer troligt att det blir något mindre grovt.
Citera
2021-08-09, 00:25
Medlem
Loveaffairs avatar
Jösses alltså. Detta fall berör än. Vilket magiskt cp Kristoffer är. Höll fan på att tappa hakan för något år sedan när jag såg TV3 dokumentären och fanskapet sitter och pratar om sitt pågående könsbyte!!! Så äckligt respektlöst mot brottsoffer och anhöriga att horungen på skattebetalarnas bekostnad tillåts byta kön. Så genomvidrigt att det inte är sant. Tänker på ljudupptagningen med Vatchreeyas mor från Rättegångspodden. Behövs inte ens någon thailändsk tolk, hennes smärta går rakt igenom.

Med det sagt undrar jag när dessa ideer om könsbyte dök upp och när han påbörjade processen? Mig lurar han i alla fall inte. Kristoffer är en autistisk man och kvinnomördare. Inget oskyldigt flickebarn som upplevt sig vara född i fel kropp. För i helvete, till och med hans aspintressen för vapen och våld är ju otroligt grabbiga.
Senast redigerad av Loveaffair 2021-08-09 kl. 00:31.
Citera
2021-08-09, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache

Bara i det absurda landet Sverige kan något såhär sjukt ske. I USA hade han fått sitta minst 30-40 år, med all rätt. Han borde dock aldrig släppts ut ö h t, han är uppenbart psykiskt sjuk och saknar dessutom helt sjukdomsinsikt. Och han har väl inte ens erkänt brottet?! Hade Vatchareeya varit min syster eller dotter hade jag knivat ner KJ omgående.

Det är bara i Sverige, alternatvit Norge/Tyskland, som detta hade kunnat vara möjligt. Känns nästan i Sverige som att när det väl är dags för rättegång så är det nästan bäst för GM att verka så märklig som möjligt, för att få så kort straff som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in