2012-10-23, 15:10
Medlem
Sharp19s avatar
Lägenheterna i Andersberg är mycket påkostade. Hålls efter väldigt noga.
Mycket kriminalitet - japp. Mycket stölder, inbrott och en del skottlossningar.

Men var lugn, cirkulerar minst en radiobil där nattetid. Ofta 2.

Skulle inte flytta in för allt i världen. Skulle hellre välja Trönninge.
Skulle jag någonsin vilja flytta till Halmstad skulle jag leta i Rotorp.
Citera
2013-07-20, 19:57
Medlem
basseakers avatar
Har fått en lägenhet i Andersbergs ringen, är det verkligen så att det är massa snutar som cirkulerar hela tiden?
Citera
2013-07-20, 22:00
Medlem
Flyttade ifrån Andersberg när en bil på parkeringen stod i lågor en natt...

Visst priset går upp några tusen närmre city men har ni bägge jobb så är det värt det.
Citera
2014-01-02, 06:11
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dementis
jag och sambon planerar flytt från Örebro till Halmstad och undrar om någon har några kommentarer eller vet något mer om Andersberg i Halmstad?
Ingen normalt funttad svensk med egen fri vilja väljer att flytta till lökringen då det går att likställas med rosengården bergsjön hammarkullen rinkeby m-f. Lika dana jävla avhjälpnings platser för primater. Ok omm man kommer från en grotta i ett tottalt sönderslaget skitland så är apberget rena bewyly hills med väggar tak vatten avlopp samt att dom blir grannar med sina egna kusiner som dom kan knulla med och förökar sig och få nya jävla avkommor inavlade halvidijoter parasiter som vi skattebetalare får betala för! Tyvär så har även grönevångs slättvägen linehed maratonvägen blivigt nedsmutsade i och med att förslummingen breder ut sig i tackt med att fler kullturberikare väljer att bosätta sig i halmstad.
Citera
2015-01-17, 00:19
Medlem
megasinned1s avatar
Andersberg är ett ganska så okej område ändå man får räkna med skrik, skitungar, smällare lite överallt på nyår. Gärna 2-3 dagar och efter det tycker skitungarna är kul. Lite små kriminellt men så pass är det inte iallafall. Har där innan i höghusen. Mesta dels vid krogen händer saker där avråder jag andra att vara nattetid. Men flytta gärna ditt det är mesta dels positiva saker än negativa.
Citera
2019-02-28, 12:30
Medlem
DraconianTimess avatar
Andersberg är jag delvis uppvuxen på. Informationen jag sitter på lär dock vara gammal då jag och föräldrarna flyttade ut därifrån till Öster vid högskolan 1991. På den tiden var Andersberg inte annorlunda jämfört med vad ni beskriver nu. Nu är det kanske invandrare som är jobbiga, då var svenska alkis/whitetrash kids den stora pinan i röven.
Som 11 åring blev jag bland annat jagad med kniv av WT unge som jag senare fick tag på och hade sönder en cykelpump mot hans käft. Kniven hade han tydligen fått (!) av sin mamma. Ja ni fattar kanske vad det var för typer.
Fast som vuxen som inte är inblandad i något lär du dock inte behöva vara rädd. Däremot kan jag tänka mig att divere ouppfostrade ungar kan bli jävligt störiga och pilla på allt från din bil till din cykel. Andersberg kan vara ett alternativ om du vill ha billigt boende och kanske reser en hel del. Då är det OK. Dessutom ligger Andersberg på bra räckhåll från centrum och det är betydligt bättre att bosätta sig där än i Åled eller Trönninge.
Tänker du däremot ha barn att uppfostra där, så undvik stället!
Citera
2021-08-08, 06:40
Medlem
Strax innan klockan 23 under lördagskvällen larmades polis till området Andersberg i Halmstad kommun, efter att boende i området hört vad som beskrevs som höga smällar. På plats kunde man konstatera att en skottlossning hade inträffat.
– Det är rubricerat som försök till mord och grovt vapenbrott, säger Göran Carlbom, vakthavande befäl för region Väst.
http://www.gp.se/1.52543783
Citera
2021-08-08, 14:55
Medlem
Är själv inte boende i Halmstad, men såg denna efter jag läst tråden. Tänkte att den passade in 😅

https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/skottlossning-p%C3%A5-andersberg-1.52551207
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in