• 1
  • 2
2021-08-08, 08:15
Medlem
Såg en livestreamer köra en lek med sina viewers. De kunde antingen dela på $2000 eller så kan en stjäla allt så länge ena väljer att dela.

Varje gång valde någon att stjäla allt. Och så skrattar de efteråt. Kunde inte fortsätta titta, kände mig äcklad för någon anledning.

Har alltid varit pessimistisk mot människor och kände inte att det här hjälpte, önskar att jag inte var så känslig. Jag vet att det var ett spel men det visar ändå hur människor är i grunden. Orkar inte ha vänner, partners osv när jsg ser sånt här.

Får en att vilja ha samma attityd, bara göra saker som gynnar en själv och skiter i alla andra. Men enligt varenda psykolog, guru osv ska man ju göra gott för andra och inte sig själv
Citera
2021-08-08, 08:20
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Vi är kanske programmerade att vara både själviska och uppoffrande. Se bara hur vi riskerar livet när någon håller på att drunkna.
Citera
2021-08-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Såg en livestreamer köra en lek med sina viewers. De kunde antingen dela på $2000 eller så kan en stjäla allt så länge ena väljer att dela.

Varje gång valde någon att stjäla allt. Och så skrattar de efteråt. Kunde inte fortsätta titta, kände mig äcklad för någon anledning.

Har alltid varit pessimistisk mot människor och kände inte att det här hjälpte, önskar att jag inte var så känslig. Jag vet att det var ett spel men det visar ändå hur människor är i grunden. Orkar inte ha vänner, partners osv när jsg ser sånt här.

Får en att vilja ha samma attityd, bara göra saker som gynnar en själv och skiter i alla andra. Men enligt varenda psykolog, guru osv ska man ju göra gott för andra och inte sig själv

Medmänsklighet finns i hela våt samhälle. Att skydda, rädda eller stötta andra människor är naturligt.

Situationen Du beskriver är att en kan tillskansa sig en fördel utan att den andre förlorar något. Det sker inte på den andres bekostnad. Osolidaiskt, men knappast ont.
Citera
2021-08-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Medmänsklighet finns i hela våt samhälle. Att skydda, rädda eller stötta andra människor är naturligt.

Situationen Du beskriver är att en kan tillskansa sig en fördel utan att den andre förlorar något. Det sker inte på den andres bekostnad. Osolidaiskt, men knappast ont.
Tror det är lite kulturellt, titta i England i gamla tider när kvinnor och barn får gå först av det sjunkande skeppet och gämför det med flyktingfartygen som blir undanta där kvinnor och barn blir nedtrampade av Afrikas gentlemen.
Citera
2021-08-08, 08:46
Bannlyst
Mycket handlar om djuriska instinkter och IQnivåer. För att säga det enkelt så om du har ett normalt IQ/högt, så är du en icke-våldsam, rationell, empatisk samt hjälpfull individ, generellt sätt. De djuriska instinkterna är mer eller mindre stabila. Ett homogent hög-iq land som tex Japan är i princip världens säkraste plats idag. Tittar vi däremot på folk med lägre IQ, som tex araber och afrikaner, så är de extremt mer djuriska. Aggressiva, noll temprament, första bästa lösningen på allt är våld, dåligt konsekvenstänk, agerar på impuls, låga till noll empatinivåer för andra, kan inte sluta para sig trots att de vet att de inte klarar av fler barn, med mera. Titta på låg-IQ länder idag, kaoz, allt ligger i ruiner...

Mja, en stor fråga är det..
Senast redigerad av niggerbollen 2021-08-08 kl. 08:49.
Citera
2021-08-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Tror det är lite kulturellt, titta i England i gamla tider när kvinnor och barn får gå först av det sjunkande skeppet och gämför det med flyktingfartygen som blir undanta där kvinnor och barn blir nedtrampade av Afrikas gentlemen.

Den skillnad Du beskriver är mer betingad av hur erfarenheter. Vi i relativt trygga västeuropa får inte panik - vi är snarast lite för lugna. När jag utbildade mig i hantering av kriser fick vi lära oss att det i dessa situationer är lugnt. Rubriker som "Utrymningen gick lugnt trots att branden närmade sig" är utslag av att skribenten tror att det borde bli panik. Psykologen som ledde kuren sade att vi ofta p g a vår trygghet har för lite panik. Människor kan förolyckas i onödan eftersom det går för sakta.

Människor som flyr från krigszoner har andra erfarenheter och då blir det som Du beskriver med Afrikanerna.
Citera
2021-08-08, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Den skillnad Du beskriver är mer betingad av hur erfarenheter. Vi i relativt trygga västeuropa får inte panik - vi är snarast lite för lugna. När jag utbildade mig i hantering av kriser fick vi lära oss att det i dessa situationer är lugnt. Rubriker som "Utrymningen gick lugnt trots att branden närmade sig" är utslag av att skribenten tror att det borde bli panik. Psykologen som ledde kuren sade att vi ofta p g a vår trygghet har för lite panik. Människor kan förolyckas i onödan eftersom det går för sakta.

Människor som flyr från krigszoner har andra erfarenheter och då blir det som Du beskriver med Afrikanerna.
Ja det är väl bra att det för omväxlings skull går fort för afrikanerna,det är dom inte kända för.
För inte kan det ha med egoism att göra när vi talar om dessa VARMA individer.
Citera
2021-08-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Mycket handlar om djuriska instinkter och IQnivåer. För att säga det enkelt så om du har ett normalt IQ/högt, så är du en icke-våldsam, rationell, empatisk samt hjälpfull individ, generellt sätt. De djuriska instinkterna är mer eller mindre stabila. Ett homogent hög-iq land som tex Japan är i princip världens säkraste plats idag. Tittar vi däremot på folk med lägre IQ, som tex araber och afrikaner, så är de extremt mer djuriska. Aggressiva, noll temprament, första bästa lösningen på allt är våld, dåligt konsekvenstänk, agerar på impuls, låga till noll empatinivåer för andra, kan inte sluta para sig trots att de vet att de inte klarar av fler barn, med mera. Titta på låg-IQ länder idag, kaoz, allt ligger i ruiner...

Mja, en stor fråga är det..
Den beskrivningen var excellent på folket vi nu tar emot med öppna hjärtan, hur fan kan folk inte förstå varför Sverige kollapsar, vad är det som gått snett i huvudet på vänster folk.
Varför vill Svensken förstöra allt som är Svenskt?
Citera
2021-08-08, 09:17
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
flyktingfartygen som blir undanta där kvinnor och barn blir nedtrampade av Afrikas gentlemen.
Hur var det på Estonia när den sjönk?
Jag hörde att Svenskar trampade på barn för att undkomma döden.
Citera
2021-08-08, 09:26
Medlem
Cambrias avatar
I lek kan människor fantisera och alla vet att det inte är verklighet. Det finns oxå spel regler som alla deltagare är överens om. Är man med i leken får man leken tåla.
Att folk skrattar betyder att de gör något man inte får i verkligheten och känner eufori
Citera
2021-08-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Hur var det på Estonia när den sjönk?
Jag hörde att Svenskar trampade på barn för att undkomma döden.
Du hörde
Från Medelhavet finns bildbevis.
Citera
2021-08-08, 09:50
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Du hörde
Från Medelhavet finns bildbevis.
Är bildbevis trovärdigare än vittnesmål?

Bilder och filmer kan fabriceras.

Bara för att du ser Darth Vader spränga en planet på bild, så betyder det inte att det är verklighet.
Bara för att du ser en islamist mörda andra människor på film, betyder inte att det är verklighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in