2021-08-08, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Okej nu inser jag att du inte vill begripa...

Jag tror att jag måste ta det mkt enkelt...

Ingen menar att någon förtjänar att dö för man blir förälskad i en våldsam man.....Men det dom menar är att risken ökar dramatiskt att något dåligt ska hända o här menar jag att kvinnor kanske tar chansen ändå !

Alltså att dom leker med elden medvetet tyvärr...

Men hon var inte förälskad i honom, det var han som var förälskad i henne och inte kunde ta att hon inte ville vara med honom.
Citera
2021-08-08, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Men hon var inte förälskad i honom, det var han som var förälskad i henne och inte kunde ta att hon inte ville vara med honom.

Det handlar inte direkt om henne utan fenomenet att kvinnor dras till våldsamma män....

Just nu sitter säkert en helt vanlig kvinna o skriver ett fint brev till en kriminell kille på en anstalt o ber snällt om att få träffas....

Har du helt missat detta fenomen ?
Citera
2021-08-08, 05:01
Medlem
Citat:
Det handlar inte direkt om henne utan fenomenet att kvinnor dras till våldsamma män....

Just nu sitter säkert en helt vanlig kvinna o skriver ett fint brev till en kriminell kille på en anstalt o ber snällt om att få träffas....

Har du helt missat detta fenomen ?

Nä men det gör ju män också. Skillnaden är väl att dessa kvinnor aktivt söker upp dessa och inte söker efter skyddar boende för att försöka gömma sig från dem.

Men ok alla kvinnor som väljer att inte ignorera män som pratar med dem får skylla sig själva ifall de råkar illa ut. Bra då vet vi.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-08-08 kl. 05:03.
Citera
2021-08-08, 05:03
Medlem
Citat:
Nä men det gör ju män också. Skillnaden är väl att dessa kvinnor aktivt söker upp dessa och inte söker efter skyddar boende för att försöka gömma sig från dem.

Menar du att dom kvinnorna som aktivt söker upp dessa män får skylla sig själva ?
Citera
2021-08-08, 05:05
Medlem
Citat:
Menar du att dom kvinnorna som aktivt söker upp dessa män får skylla sig själva ?

Männen sitter ju redan i fängelse så man får ju anta att de inte riskerar så mycket om de nu inte väljer att ge dem sitt telefonnummer och hemaddress.
Citera
2021-08-08, 05:07
Medlem
Citat:

Hade Lotta skrivit till Martin i fängelset och fått kontakt med honom via den vägen eller varför tar du upp det?
Citera
2021-08-08, 05:10
Medlem
Citat:
Männen sitter ju redan i fängelse så man får ju anta att de inte riskerar så mycket om de nu inte väljer att ge dem sitt telefonnummer och hemaddress.

Jo men här klyver du hårfint...

Inte såå stor skillnad på kvinnor som aktivt söker upp våldsamma män på anstalt o kvinnor som blir sexuellt tända på våldsamma män...

Vad jag menar är att dom leker med elden ...

Men du fattar nog..
Citera
2021-08-08, 05:12
Medlem
Citat:
Jo men här klyver du hårfint...

Inte såå stor skillnad på kvinnor som aktivt söker upp våldsamma män på anstalt o kvinnor som blir sexuellt tända på våldsamma män...

Vad jag menar är att dom leker med elden ...

Men du fattar nog..

Så om jag går till gymmet och en man där börjar prata med mig så får jag skylla mig själv om mannen dödar mig för att jag avvisar honom? Eller inte gör det, vilket som får jag skylla mig själv om mannen av någon anledning vill döda mig.
Citera
2021-08-08, 05:15
Medlem
Citat:
Så om jag går till gymmet och en man där börjar prata med mig så får jag skylla mig själv om mannen dödar mig för att jag avvisar honom?

Du går väl inte till gymmet för du tänder på våldsamma män ?

Du går väl dit för att träna??
Citera
2021-08-08, 05:17
Medlem
Citat:
Du går väl inte till gymmet för du tänder på våldsamma män ?

Du går väl dit för att träna??

Ja men män kan ta kontakt med kvinnor överallt. Vi lever inte i en sharia-stat.
Men med din logik så får kvinnan skylla sig själv för att mannen tog kontakt.

Vi kanske träffas på gymmet några fler gånger innan han föreslår en fika och oj, plötsligt får jag skylla mig själv om jag blir ihjälslagen 3 månader senare.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-08-08 kl. 05:19.
Citera
2021-08-08, 05:19
Medlem
Citat:
Ja men män kan ta kontakt med kvinnor överallt. Vi lever inte i en sharia-stat.
Men med din logik så får kvinnan skylla sig själv för att mannen tog kontakt.

Jag tror du får läsa vad jag skrivit...
Citera
2021-08-08, 05:22
Medlem
Citat:
Jag tror du får läsa vad jag skrivit...

Ja att kvinnor får kontakt med våldsamma män genom att skriva till dem i fängelset men det är liksom inte som att dessa män inte kan ta kontakt med kvinnor när de kommer ut ur fängelset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in