Citat:
Detta är märkligt, du vill sätta munkavle på skribenter som inte håller med dig och detta på Sveriges största forum för yttrandefrihet? Samtidigt får du yttra dig?
Och jag hävdar fortfarande att LR har sig själv att skylla för hur det blev och gick till slut.
Ingen har tvingat henne att börja dejta en mångårig fängelsekund och dömd våldsman.
Ingen har tvingat LR in i det sista att tjata om att dom ska fortsätta ses.
Dina ihåliga felaktiga förklaringsmodeller håller inte i verkligheten, inga normalt funtade kvinnor vill umgås med personer som har suttit på kåken halva sitt vuxna liv för våldsbrott. Vad ska det leda till för gott i slutändan?
Tänker kvinnor som LR ens på offren för gärningsmännen dom dejtar och lägger upp sig för? Nästa gång är det kanske deras egna släktingar, döttrar och söner som råkar illa ut? Man kan dessutom fråga sig vilken sund och ansvarstagande mor vill ha en flerfaldigt dömd våldsman till far till sina framtida barn?
Om inte LR har sig själv att skylla för att det blev som det blev till slut, vem ska vi då skylla på?
Samhället?
Alla människor har ett eget ansvar för sina beslut här i livet och LR var helt klart inkapabel att fatta rätt beslut.
Och jag hävdar fortfarande att LR har sig själv att skylla för hur det blev och gick till slut.
Ingen har tvingat henne att börja dejta en mångårig fängelsekund och dömd våldsman.
Ingen har tvingat LR in i det sista att tjata om att dom ska fortsätta ses.
Dina ihåliga felaktiga förklaringsmodeller håller inte i verkligheten, inga normalt funtade kvinnor vill umgås med personer som har suttit på kåken halva sitt vuxna liv för våldsbrott. Vad ska det leda till för gott i slutändan?
Tänker kvinnor som LR ens på offren för gärningsmännen dom dejtar och lägger upp sig för? Nästa gång är det kanske deras egna släktingar, döttrar och söner som råkar illa ut? Man kan dessutom fråga sig vilken sund och ansvarstagande mor vill ha en flerfaldigt dömd våldsman till far till sina framtida barn?
Om inte LR har sig själv att skylla för att det blev som det blev till slut, vem ska vi då skylla på?
Samhället?
Alla människor har ett eget ansvar för sina beslut här i livet och LR var helt klart inkapabel att fatta rätt beslut.
Din text får ögonen att sticka. Du måste trolla. ”TÄNKER KVINNOR SOM LR ENS PÅ OFFREN?” Du måste vara störd. Ursäkta men seriöst. Är ditt nästa steg att beskylla LR för MJs födelse också? Hans existens? Du håller en död kvinna ansvarig för hennes egen död och hennes förövares tidigare brott? Euw. Du försöker vrida på orden förgäves. Det enda märkliga och ihåliga är är du och ditt huvud. Ingen normal funtad människa skulle vända skulden mot offret. En normalt funtad människa förstår utan eftertanke att skulden är och förblir MJ’s egen.
Du lindar in ett ”skyll dig själv” bland dina försök till något som helst vettigt argument. ”Om inte LR har sig själv att skylla vem ska vi då….” Återigen MJ. När ska poletten ramla ner?
”Någon gång kanske det är deras egna…” stoppa in dom orden och sug på dom en stund innan du spottar ut dom igen. LR blev misshandlad till döds, såpass att det inte gick att se att det var hon, enligt dig ska hon skylla sig själv. Jag har svårt att tro att dina tankar kring detta hade promenerat samma bana om det var någon nära dig det gällde. Förhoppningsvis, om där finns en gnutta empati i dig.
Jag avslutar med två saker, japp, munkaveln delar jag glatt ut till sådana trångsynta skribenter som du, oavsett forum. Tråkigt här är att jag inte har behörighet till att göra det.
Avslutningsvis vill jag gärna svara på ditt ”ingen har tvingat….” Ingen har tvingat MJ att ta LRs liv, det är ett aktivt, eget, vidrigt val. Byt fokus.
