2021-08-07, 17:05
  #11497
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Detta är märkligt, du vill sätta munkavle på skribenter som inte håller med dig och detta på Sveriges största forum för yttrandefrihet? Samtidigt får du yttra dig?

Och jag hävdar fortfarande att LR har sig själv att skylla för hur det blev och gick till slut.

Ingen har tvingat henne att börja dejta en mångårig fängelsekund och dömd våldsman.

Ingen har tvingat LR in i det sista att tjata om att dom ska fortsätta ses.

Dina ihåliga felaktiga förklaringsmodeller håller inte i verkligheten, inga normalt funtade kvinnor vill umgås med personer som har suttit på kåken halva sitt vuxna liv för våldsbrott. Vad ska det leda till för gott i slutändan?

Tänker kvinnor som LR ens på offren för gärningsmännen dom dejtar och lägger upp sig för? Nästa gång är det kanske deras egna släktingar, döttrar och söner som råkar illa ut? Man kan dessutom fråga sig vilken sund och ansvarstagande mor vill ha en flerfaldigt dömd våldsman till far till sina framtida barn?

Om inte LR har sig själv att skylla för att det blev som det blev till slut, vem ska vi då skylla på?

Samhället?

Alla människor har ett eget ansvar för sina beslut här i livet och LR var helt klart inkapabel att fatta rätt beslut.

Din text får ögonen att sticka. Du måste trolla. ”TÄNKER KVINNOR SOM LR ENS PÅ OFFREN?” Du måste vara störd. Ursäkta men seriöst. Är ditt nästa steg att beskylla LR för MJs födelse också? Hans existens? Du håller en död kvinna ansvarig för hennes egen död och hennes förövares tidigare brott? Euw. Du försöker vrida på orden förgäves. Det enda märkliga och ihåliga är är du och ditt huvud. Ingen normal funtad människa skulle vända skulden mot offret. En normalt funtad människa förstår utan eftertanke att skulden är och förblir MJ’s egen.

Du lindar in ett ”skyll dig själv” bland dina försök till något som helst vettigt argument. ”Om inte LR har sig själv att skylla vem ska vi då….” Återigen MJ. När ska poletten ramla ner?

”Någon gång kanske det är deras egna…” stoppa in dom orden och sug på dom en stund innan du spottar ut dom igen. LR blev misshandlad till döds, såpass att det inte gick att se att det var hon, enligt dig ska hon skylla sig själv. Jag har svårt att tro att dina tankar kring detta hade promenerat samma bana om det var någon nära dig det gällde. Förhoppningsvis, om där finns en gnutta empati i dig.

Jag avslutar med två saker, japp, munkaveln delar jag glatt ut till sådana trångsynta skribenter som du, oavsett forum. Tråkigt här är att jag inte har behörighet till att göra det.

Avslutningsvis vill jag gärna svara på ditt ”ingen har tvingat….” Ingen har tvingat MJ att ta LRs liv, det är ett aktivt, eget, vidrigt val. Byt fokus.
Citera
2021-08-07, 17:45
  #11498
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Tyvärr så finns det personer som vägrar att diskutera detta tragiska fall på ett seriöst sätt.

Om vi backar klockan 5 år tillbaka i tiden så visste LR redan på förhand vad hennes kommande baneman MJ gjort sig skyldig till tidigare, dvs hon var väl medveten om hans fängelsevistelser och hans våldsamhet.

Ändå gjorde hon det fullt medvetna valet att bjuda in honom till sitt hem och börja den på förhand destruktiva relationen som hade extremt liten chans att sluta lyckligt. Sett ur denna krassa synvinkel så fick hon faktiskt skylla sig själv när bubblan till slut brast.

MJ sitter dessutom av sitt straff idag och han har erkänt sina handlingar, frågan är bara när vissa skribenter ska våga erkänna att alla människor har ett eget personligt ansvar för sina val här i livet. Ibland blir det käpprätt åt helvete fel beslut för somliga som LR tex men detta kan bara ligga henne själv till last.
Citera
2021-08-08, 03:42
  #11499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Din text får ögonen att sticka. Du måste trolla. ”TÄNKER KVINNOR SOM LR ENS PÅ OFFREN?” Du måste vara störd. Ursäkta men seriöst. Är ditt nästa steg att beskylla LR för MJs födelse också? Hans existens? Du håller en död kvinna ansvarig för hennes egen död och hennes förövares tidigare brott? Euw. Du försöker vrida på orden förgäves. Det enda märkliga och ihåliga är är du och ditt huvud. Ingen normal funtad människa skulle vända skulden mot offret. En normalt funtad människa förstår utan eftertanke att skulden är och förblir MJ’s egen.

Du lindar in ett ”skyll dig själv” bland dina försök till något som helst vettigt argument. ”Om inte LR har sig själv att skylla vem ska vi då….” Återigen MJ. När ska poletten ramla ner?

”Någon gång kanske det är deras egna…” stoppa in dom orden och sug på dom en stund innan du spottar ut dom igen. LR blev misshandlad till döds, såpass att det inte gick att se att det var hon, enligt dig ska hon skylla sig själv. Jag har svårt att tro att dina tankar kring detta hade promenerat samma bana om det var någon nära dig det gällde. Förhoppningsvis, om där finns en gnutta empati i dig.

Jag avslutar med två saker, japp, munkaveln delar jag glatt ut till sådana trångsynta skribenter som du, oavsett forum. Tråkigt här är att jag inte har behörighet till att göra det.

Avslutningsvis vill jag gärna svara på ditt ”ingen har tvingat….” Ingen har tvingat MJ att ta LRs liv, det är ett aktivt, eget, vidrigt val. Byt fokus.

Du har helt rätt.
Citera
2021-08-08, 04:02
  #11500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har helt rätt.

Skaffade mig en liten söt tiger unge...Sen blev den större o bet av mig halva benet...

Tigerns fel o fan inte mitt 🥲
Citera
2021-08-08, 04:03
  #11501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Konstigt att kvinnor väljer dessa våldsamma losers, när det finns så många trevliga singelmän därute med välbetalt jobb, villa, sparpengar, och en framtid. Jag kommer aldrig att förstå det.

För att de är trevlig i börja av förhållandet. Men vad jag förstått så var det ju han som bestämde att de var tillsammans och inget som hon egentligen velat utan bara gått med på för att lugna hans våldsamma tendenser.

Hon gjorde ju även några fruktlösa försök att få honom inlagd på psyket.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-08-08 kl. 04:08.
Citera
2021-08-08, 04:06
  #11502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Skaffade mig en liten söt tiger unge...Sen blev den större o bet av mig halva benet...

Tigerns fel o fan inte mitt 🥲

Haha ja och om du möter en tiger på stan som bestämmer sig för att äta upp dig så får du skylla sig själv att du inte så ifrån till den.
Citera
2021-08-08, 04:12
  #11503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För att de är trevlig i börja av förhållandet. Men vad jag förstått så var det ju han som bestämde att de var tillsammans och inget som hon egentligen velat utan bara gått med på för att lugna hans våldsamma tendenser.

Hon gjorde ju även några fruktlösa försök att få honom inlagd på psyket.

Tilllskillnad från vanliga bra killar som alltid är otrevliga i början...
Citera
2021-08-08, 04:13
  #11504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tyvärr så finns det personer som vägrar att diskutera detta tragiska fall på ett seriöst sätt.

Om vi backar klockan 5 år tillbaka i tiden så visste LR redan på förhand vad hennes kommande baneman MJ gjort sig skyldig till tidigare, dvs hon var väl medveten om hans fängelsevistelser och hans våldsamhet.

Ändå gjorde hon det fullt medvetna valet att bjuda in honom till sitt hem och börja den på förhand destruktiva relationen som hade extremt liten chans att sluta lyckligt. Sett ur denna krassa synvinkel så fick hon faktiskt skylla sig själv när bubblan till slut brast.

MJ sitter dessutom av sitt straff idag och han har erkänt sina handlingar, frågan är bara när vissa skribenter ska våga erkänna att alla människor har ett eget personligt ansvar för sina val här i livet. Ibland blir det käpprätt åt helvete fel beslut för somliga som LR tex men detta kan bara ligga henne själv till last.

Varför låter man våldsamma män gå lösa i samhället? De borde sitta bakom galler för allmänhetens säkerhet.
Citera
2021-08-08, 04:17
  #11505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tilllskillnad från vanliga bra killar som alltid är otrevliga i början...

Nä men man vet ju aldrig när dessa snälla och trevliga män blir mindre snälla och trevliga.
Citera
2021-08-08, 04:26
  #11506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nä, du verkar ju inte särskilt sympatisk till exempel. Alla som tycker att misshandlade kvinnor får skylla sig själva går ju fetbort direkt.
De har ju samma mentalitet som kvinnomisshandlarna.

En stor varningsklocka på den.

Haha om män går till horor o får könssjukdomar tycker du då att männen får skylla sig själv?
Citera
2021-08-08, 04:43
  #11507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Haha om män går till horor o får könssjukdomar tycker du då att männen får skylla sig själv?

De kan få könssjukdomar oavsett om de går till horor eller ej. Precis som kvinnor kan bli misshandlade av "snälla män".

Men ok, när män bestämmer sig för att mörda någon är det offrets fel, vems annars liksom. Det är klart att man inte kan utkräva något ansvar av cp-män. De är ju cp liksom.
Det är klart man skulle snäsa av vartenda jävla cp-huvud som de cp-huvud de är om de inte betedde sig som schimpanser med damp när man gör det.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-08-08 kl. 04:53.
Citera
2021-08-08, 04:51
  #11508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De kan få könssjukdomar oavsett om de går till horor eller ej. Precis som kvinnor kan bli misshandlade av "snälla män".

Okej nu inser jag att du inte vill begripa...

Jag tror att jag måste ta det mkt enkelt...

Ingen menar att någon förtjänar att dö för man blir förälskad i en våldsam man.....Men det dom menar är att risken ökar dramatiskt att något dåligt ska hända o här menar jag att kvinnor kanske tar chansen ändå !

Alltså att dom leker med elden medvetet tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in